بنر بالای صفحه
جرم شناسی از دامیز
جرم شناسی از دامیز جرم شناسی از دامیز

فروش ویژه

کتاب جرم شناسی از دامیز

معرفی کتاب جرم شناسی از دامیز

(4)
کتاب های دامیز (جرم شناسی)، اثر استیون بریگز ، با ترجمه مریم مهذب ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1396 توسط انتشارات آوند دانش ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 500,000 29%

355,000

500,000 29% 355,000
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

هنرآموز مدیریت خانواده مدیر کتاب های دامیز

محصولات مرتبط

(2)
29%
فروش ویژه
(18)
26%
فروش ویژه
(2)
3%
(5)
29%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: استیون بریگز ویرایش: -
مترجم: مریم مهذب تعداد صفحات: 456
انتشارات: آوند دانش وزن: 614
شابک: 9786008668343 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1396

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است از استیون بریگز از مجموعه‌ کتاب‌های دامیز نشر آوند دانش. زبان اصلی این مجموعه کتاب‌ها را انتشارات وایلی منتشر می‌کند و نشر آوند دانش، با رعایت حق کپی رایت، آن‌ها را در کشورمان به چاپ می‌رساند.

حال اگر شما مجذوب جرم‌شناسی، علوم قانونی و فعالیت‌های کارآگاهان هستید، این راهنما شما را به عمق دنیای بزهکاری می‌برد و شما را به درک بهتری درخصوص زوایای تاریک ذهن بزهکاران و شیوۀ انجام تحقیقات مأمورانِ اعمال قانون می‌رساند.

همچنین با مطالعۀ این اثر، اطلاعات مفیدی از عوامل و آثار بزهکاری، شیوه‌هایی که جامعه به آن واکنش نشان می‌دهد و از ... همه مهم‌تر، چگونگی پیشگیری از جرائم به دست خواهید آورد.

با مطالعۀ کتاب جرم‌شناسی :
– وارد دنیای بزهکاری شوید: ببینید جرم چیست، چگونه ارزیابی می‌شود و جرائم از چه راه‌هایی بر بزه‌دیدگان و جامعه تأثیر می‌گذارند.
انواع گوناگون جرائم را درک کنید: از جرائم یقه‌سفیدی تا جرائم سازمان‌یافته و تروریسم آگاه شوید و ماهیت جرائم را بررسی کنید تا ببینید چرا هر گروه از بزهکاران به بزهی خاص جذب می‌شوند.

– بدانید چه افرادی مرتکب بزهکاری می‌شوند و چرا: با نظریه‌های گوناگونی آشنا شوید که توضیح می‌دهند چرا افراد مرتکب بزهکاری می‌شوند.

– وارد عمل شوید: فعالیت‌هایی را دنبال کنید که مسئولان اعمال قانون و نهادهای قانون‌گذار هنگام تعقیب و دستگیری مجرمان انجام می‌دهند.

– به‌دنبال عدالت باشید: با بازیگران اصلی نظام عدالت کیفری آشنا شوید و ببینید که چرا و چگونه افراد گناهکار مجازات می‌شوند.

– بزهکاری نوجوانان را بررسی کنید: با تفاوت‌های موجود میان نظام رسیدگی به جرائم بزرگسالان و نظام رسیدگی به جرائم نوجوانان آشنا شوید. ببینید چرا طرز برخورد با نوجوانان بزهکار متفاوت است و روش‌های نوین اصلاح و تربیت را بررسی و مرور کنید.

استیون بریگز در بیشتر دوران کاری خود، دادستان جنایی در سطوح محلی و ایالتی و فدرال بوده است. وی رسیدگی به پرونده‌های مختلفی را بر عهده داشته: از سرقت‌های ناچیز گرفته تا جرائم سازمان‌یافته و قتل عمد مستوجب اعدام. آقای بریگز همچنین ناظر بخش کیفری ایالتش بوده است و در آنجا واحدهای جرائم سازمان‌یافته و جرائم اقتصادی و اطلاعات جنایی و نیز برنامه‌های ضد تروریستی و قربانیان جرائم را مدیریت کرده است.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

جرم‌شناسی علمی است که در آن رفتار مجرمانه بررسی می‌شود. کتاب حاضر با هدف آشنایی خوانندگان با جرم‌شناسی، بزهکاری و عدالت کیفری، در شش بخش تنظیم شده است. در دو بخش ابتدایی پیرامون تعریف جرم و انواع آن، نحوه ارزیابی جرائم و کمک به آسیب‌دیدگان بحث شده است. عوامل ارتکاب جرم، مبارزه با بزهکاری، فرایند رسیدگی به جرائم و مجازات مجرمان از دیگر مطالب کتاب است. در فصل انتهایی نیز ده شغل حوزه عدالت کیفری و ده پرونده حل‌نشده مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

اینکه کدام‌یک از دو جنس زن و مرد بیشتر مرتکب جرم می‌شود، از هیچ‌کس پوشیده نیست. در سال ۲۰۰۷، ۷۵% بازداشت‌ها به مردان اختصاص داشت. ۸۲% بازداشت‌شده‌های جرائم خشونت آمیز و ۶۷% بازداشت‌شده‌های جرائم علیه اموال، مرد بودند.

وقتی زنی قصد ارتکاب جرمی را داشته باشد، احتمال اینکه مرتکب جرائم علیه اموال شود بیشتر است. در سال ۲۰۰۷، زنان فقط اندکی بیش از مردان اختلاس کرده بودند و ۴۴% بازداشتی‌های مرتبط با انواع کلاهبرداری و ۴۰% سرقت‌ها و ۳۸% پرونده‌های جعل اسناد به آن‌ها اختصاص داشت.

براساس گرایش‌هایی که اخیراً مشاهده می‌شود، حضور زنان در دنیای جرم ... و جنایت، رو به افزایش بوده است: بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷، میزان کلی بزهکاری مردان ۶% کاهش یافت، ولی میزان بزهکاری زنان تقریباً ۷% افزایش یافت.

وقتی میزان بزهکاری زنان افزایش و میزان بزهکاری مردان کاهش می‌یابد، احتمال دارد که عوامل اجتماعی در این امر دخیل باشد. برای مثال، وقتی زنان به جایگاه‌های شغلی مهم دست می‌یابند، فرصت بهتری برای اختلاس در اختیار دارند. این مسئله می‌تواند توجیه‌کنندۀ این باشد که چرا بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷، تعداد بازداشتی‌های زنِ مرتکب اختلاس، با ۳۰% افزایش روبه‌رو بوده است.

با تمام این احوال، مردان هنوز هم در زمینۀ ارتکاب جرم، رتبۀ اول را دارند. دلیلش هم ساده است: چون مردان با زنان متفاوت‌اند. تفاوت خصایص زنان و مردان تا حد زیادی نتیجۀ تفاوت‌های هورمونی است. برای مثال، مردان عمدتاً از نظر جسمی، درشت‌تر از زنان‌اند، پرخاشگرترند و اغلب برخی خصایص زنانه همچون دلسوزی، همدلی و نیاز به پرورش موجود دیگری را ندارند (تمام این خصایص، با نقض حقوق دیگران از طریق ارتکاب جرم، در تضاد قرار می‌گیرد.)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

استیون بریگز

استیون بریگز

در حال حاضر مطلبی درباره استیون بریگز نویسنده جرم شناسی از دامیز در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مریم مهذب

در حال حاضر مطلبی درباره مریم مهذب مترجم کتاب جرم شناسی از دامیز در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مریم مهذب

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید