جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

فرناندو پسوا
فرناندو پسوا
زادۀ سیزدهمین روز ژوئن سال ۱۸۸۸ در لیسبون. پسوا در طول زندگی‌اش، در کنار نویسندگی، به سرودن شعر، نوشتن نقد و همچنین ترجمه‌های ادبی نیز پرداخت.

او را می‌توان از جمله جریان‎سازترین و تأثیرگذارترین نویسندگان کشور پرتغال دانست که سنگ بنای پست‎‎مدرنیسم را در این کشور پایه‎گذاری کردند.

پسوا در خانواده‌ای به دنیا آمد که در آن، پدر، منتقد موسیقی بود و مادرش فارغ‌التحصیل آزورن. آموختن زبان انگلیسی و آشنایی با محافل روشنفکری مسیر زندگی پسوا را دگرگون کرد.

اقتصاد زندگی مقوله‌ای بود که پسوا را نیز مانند بسیاری از نویسندگان، از نظر ذهنی درگیر کرده بود. سال ۱۹۰۸ بود که پسوا برای گذران زندگی، نمایندگی شرکت‌های تجاری را قبول کرد و تا پایان عمر، همین شغل را ادامه داد.

کمتر پیش می‌آید که نویسنده‌ای، ۲۰ سال از عمر خود را صرف نگارش یک کتاب کند، اما پسوا بیش از ۲۰ سال از عمر خود را صرف کار کردن روی کتابی کرد که امروزه یکی از مهم‎ترین آثار ادبیات پرتغالی زبان به حساب می‌آید.

کتاب دلواپسی همچون سندی است که به سیر در اندیشۀ نویسنده در مواردی همچون معنای زندگی، اسرار وجود و پیدایش انسان می‌پردازد.

جالب آنجاست که یکی از شاعرانی که تأثیرات شگرفی روی پسوا گذاشته است، شاعر بزرگ ایران زمین، خیام، است. اندیشه‌ عمیق و همچنین دید جهان‎شمول خیام، سبب شد تا پسوا به‎شکل ژرفی تحت تأثیر اندیشه‌های این شاعر بزرگ باشد.

از جمله نکات غریب زندگی پسوا آن است که این نویسنده در طول زندگی‌اش دچار اختلال چندشخصیتی بود و این بیماری، که از برآورده نشدن نیازهای جسمی-روحی حادث می‌شود در دسته بیماری‌های روان‌نژندی به حساب می‌آید.

فاوست، بانکدار آنارشیست و دریانورد و کتاب دلواپسی از جمله آثار ترجمه‎شدۀ این نویسنده در زبان فارسی است.



لیست کتب فرناندو پسوا


(2)
25%
فروش ویژه