بنر بالای صفحه
جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

رادی دویل
رادی دویل
رادی دویل زاده ۸ مه ۱۹۵۸در دوبلین، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس ایرلندی است. او نویسنده‌ی یازده رمان برای بزرگسالان، هشت کتاب برای کودکان، هفت نمایشنامه و فیلمنامه و ده‌ها داستان کوتاه است. چندین اثر او در سینما نیز منبعی برای اقتباس سینمایی بوده‌اند.

روایت آثار دویل عمدتاً در ایرلند، به‌ویژه در دوبلین طبقه‌ی کارگر می‌گذرد و به دلیل استفاده‌ی زیاد از دیالوگ‌هایی که به زبان عامیانه و لهجه‌ی انگلیسی ایرلندی نوشته شده‌اند، قابل توجه است. دویل در سال ۱۹۹۳ جایزه‌ی بوکر را برای رمان «پدی کلارک ها ها ها» دریافت کرد.

دویل در دوبلین به دنیا آمد و در کیلباراک، در خانواده‌ای از طبقه متوسط بزرگ شد. دویل با مدرک لیسانس هنر از کالج دانشگاه دوبلین فارغ‌التحصیل شد. او چندین سال را به‌عنوان معلم انگلیسی و جغرافیا گذراند تا اینکه در سال ۱۹۹۳ نویسنده‌ی تمام‌وقت شد.

علاوه بر تدریس، دویل به همراهی شان لاو در ژانویه‌ی سال ۲۰۰۹ یک مرکز نویسندگی خلاق را در دوبلین تأسیس کردند. در سال ۱۹۸۷، دویل با بلیندا مولر، نوه‌ی رئیس‌جمهور سابق ایرلند ارسکین چایلدرز ازدواج کرد. آن‌ها سه فرزند دارند: روری، جک و کیت.

نوشته‌های دویل در فرمی گفت‌وگومحور با کمترین میزان توصیف یا توضیح خلق شده‌اند. آثار او عمدتاً در ایرلند و با تمرکز بر زندگی دوبلینی‌های طبقه‌ی کارگر می‌گذرند. موضوعات این آثار از دغدغه‌های داخلی و شخصی گرفته تا پرسش‌های بزرگی از دل تاریخ ایرلند متغیر است.



لیست کتب رادی دویل


(4)
قیمت قبل
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه