بنر بالای صفحه
جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

درباره نویسنده

اشتفان تسوایگ
اشتفان تسوایگ
۲۸ نوامبر ۱۸۸۱ تا ۲۳ فوریه‌ی ۱۹۴۲ - اتریشی
اشتفان تسوایگ نویسنده‌ی اتریشی است که در شعر،‌ داستان کوتاه، رمان، نمایشنامه و زندگی‌نامه طبع‌آزمایی کرده است. تسوایگ در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، در اوج فعالیت ادبی خود و یکی از محبوب‌ترین نویسندگان جهان بود. «ماری آنتوانت» و «شطرنج» از کتاب‌های شناخته‌شده‌ی او هستند.

اشتفان تسوایگ (Stefan Zweig) در 28 نوامبر 1881 در وین متولد شد. مادرش، آیدا برتاوئر،‌ دختر یک بانک‌دار یهودی، و پدرش، موریس تسوایگ، صاحب صنعتی یهودی و ثروتمند بود.
اشتفان تسوایگ در سال 1904 با پایان‌نامه‌ای تحت عنوان «فلسفه‌ی ایپولیت تن» مدرک دکترای فلسفه‌ی خود را از دانشگاه وین دریافت کرد.

اشتفان تسوایگ این اقبال را داشت که در زمان حیات خود در مقام نویسنده‌ای توانا شناخته شود. با وجود این، شهرت او را از گزند تهدید و آزار یهودستیزان محافظت نکرد. تسوایگ، با به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان، اتریش را به مقصد انگلستان ترک کرد. اما با پیشروی سریع نیروهای نازی به سمت غرب، در 1940 به ایالات متحده مهاجرت کرد و در نیویورک ساکن شد.
اشتفان تسوایگ که به شکلی فزاینده نسبت به وضعیت اروپا و آینده‌ی بشر افسرده شده بود در 23 فوریه‌ی 1942 به همراه همسرش با مصرف بیش از حد باربیتورات به زندگی خود پایان داد.



لیست کتب اشتفان تسوایگ