بنر بالای صفحه

درباره نویسنده

کاترین پاندر
کاترین پاندر
۱۴ فوریه‌ی ۱۹۲۷ - آمریکایی
کاترین پاندر بنیان‌گذار کلیسای جامع جهانی و نویسنده‌ی کتاب‌هایی با موضوع معنویت و موفقیت است. او از پیشگامان رویکرد مثبت‌اندیشی و روان‌شناسی موفقیت به حساب می‌آید. کتاب‌های «قانون شفا» و «از دولت عشق» از مهم‌ترین کتاب‌های کاترین پاندر هستند.

زندگینامه کاترین پاندر
کاترین پاندر (Catherine Ponder) در شهر هاتسویل در کارولینای جنوبی به دنیا آمد. او پس از تحصیل در رشته‌ی بازرگانی در مدرسه‌ی یونیتی مینسترال، در دانشکده‌ی کشیشان ثبت‌نام کرد و در سال 1956 فارغ‌التحصیل شد. سپس در سال 1958 به‌عنوان خادم کلیسا مشغول به کار شد.

کاترین پاندر اولین کتابش را در اوایل دهه‌ی 1960 درحالی‌که در بیرمنگام آلاباما زندگی می‌کرد، نوشت. او در همان سال ازدواج کرد. تا سال 1970 که مرگ ناگهانی همسرش شرایط سختی را برای او به وجود آورد، کتاب‌های متعددی نوشت. پس از مرگ شوهرش، وقفه‌ای در کار او به وجود آمد ولی پس از چند سال توانست مجدداً به نوشتن کتاب بپردازد.

کاترین پاندر تا امروز به غیر از کتاب‌های متعددی که به چاپ رسانده است، برای ترویج اصول خود، در اغلب شهرهای آمریکا در مورد معنویت و رفاه سخنرانی می‌کند و چندین مصاحبه‌ی شفاهی و مکتوب دارد.

بهترین کتاب‌های کاترین پاندر
کتاب قانون توانگری (The Dynamic Laws of Prosperity): نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که چطور افکار و کلمات می‌توانند ثروت و خوشبختی بیاورند. آنچه در جهان تولید می‌کنیم ـ عمل و کلام مثبت یا منفی ـ ارتباط ما را با جهان تعیین می‌کند.

کتاب از دولت عشق (The Prospering Power of Love): این کتاب آخرین و یکی از بهترین کتاب‌های کاترین پاندر است. این کتاب چنانچه از نامش نیز پیداست، بر نیروی عشق به‌عنوان ثروتی معنوی که حامل ثروت دنیوی نیز هست، تأکید می‌کند. کتاب از شناسایی انواع عشق و ارزش هر یک از آن‌ها آغاز می‌شود و در ادامه، به رستاخیز و شفای عارفانه از طریق آشنایی با عشق می‌پردازد.

کتاب قانون شفا (The Dynamic Laws of Healing): کاترین پوندر در این کتاب بر نقش آگاهی و مثبت‌اندیشی در سلامت جسم و روان تأکید می‌کند. کلمات و رفتارهای ما در روابط روزمره باعث تولید سلامتی و نشاط یا بیماری می‌شود. همه‌ی انسان‌ها دارای قدرت شفابخش هستند، تنها اگر در مورد کلمات و اعمالشان و تأثیر آن‌ها آگاه باشند. قدرت شفابخشی هر کس در درون اوست.

سبک نگارش و دیدگاه‌های کاترین پاندر
کاترین پاندر را باید از پیشگامان رویکرد روان‌شناسی موفقیت و مثبت‌اندیشی به حساب آورد. پاندر با شناختی که از حوزه‌ی تجارت و ارتباط با کلیسا به دست آورده بود، عمیقاً به رابطه‌ی این دو حوزه با یکدیگر می‌اندیشید. این نگرش که رفاه و معنویت چه ارتباطی با یکدیگر دارند و چگونه آموزه‌هایی همچون بخشندگی و ذهن معنوی می‌توانند انسان‌ها را به رفاه بیشتری نیز برسانند، خط محوری اغلب آثار اوست. این دیدگاه برخلاف تفسیرهای سنتی از مسیحیت که فقر را راه رهایی‌بخش می‌دانستند، به رفاه و سعادت به‌عنوان زمینه‌ی رشد مذهبی باور داشت. کاترین پاندر فقر را گناه می‌داند چون باعث بیماری و اعمال منفی می‌شود.

سبک نگارش کاترین پوندر در اغلب کتاب‌هایش بسیار ساده و روشن است. او با فصل‌بندی هر کتاب مسیری قدم به قدم را برای طرح ایده‌ها و آموزش معنوی به مخاطب طی می‌کند.

جملات برگزیده کاترین پاندر
- حالت بخشنده‌ی ذهن، نیرویی جادویی برای جذب خیر است. (کتاب قانون توانگری)
- محکم‌ترین جسمی که در تن دارید، اندیشه‌ی شماست. بدنتان در قیاس با اندیشه‌هایتان بسیار نرم، ملایم و انعطاف‌پذیر است. (کتاب قانون شفا)

کاترین پاندر در میان ایرانیان
کاترین پاندر یکی از معروف‌ترین نویسندگان خارجی در ایران در حوزه‌ی روان‌شناسی موفقیت است. آثار کاترین پاندر با استقبال زیادی در بین خوانندگان ایرانی رو‌به‌رو شده است. تا امروز تمامی کتاب‌های او به فارسی ترجمه شده است و از برخی از آن‌ها چندین ترجمه در بازار کتاب ایران وجود دارد. کتاب از دولت عشق جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های خارجی در ایران محسوب می‌شود.



جهت اطلاع از کتاب های جدید این نویسنده روی دکمه خبرم کن کلیک کنید.

لیست کتب کاترین پاندر


(5)
26%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
قیمت قبل
(2)
19%
(2)
19%
(5)
22%
فروش ویژه
(2)
18%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(5)
18%
فروش ویژه