اخبار کتابپرفروش ترین هاترین هادنیای کتابمجله الکترونیکی ایده بوک

پرفروش ترین کتاب های سال 2019 به انتخاب آمازون و نیویورک تایمز

معروفترین و بزرگترین فروشگاه آنلاین کتاب دنیا، یعنی آمازون، که بزرگترین فروشگاه اینترنتی تمامی محصولات و کالاها در آمریکا نیز هست، هر ساله فهرستی از بهترین و همچنین پرفروشترین کتابهای آن سال ارائه می کند. کتاب‌های سال آمازون، بر اساس فروش سایت آمازون از این کتابها و شامل بهترین کتاب های انتخاب شده توسط ویراستاران و مشتریان آمازون است.
این کار از سال 2000 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
کتب دلخواه مشتریان، بر اساس تعداد فروش انجام شده تا ماه اکتبر برای کتاب های منتشر شده در آن سال تقویمی رتبه بندی می شوند و معمولا در اوایل نوامبر اعلام می شوند که مورد توجه بسیاری از رسانه ها و کتابخوان ها در سراسر دنیاست.
این دسته بندی به پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و روندهای دنیای ادبی اختصاص دارد. این نشان دهنده ظهور صداهای متنوع است و نویسندگانی که کمتر به آنها معرفی می شوند، شهرت پیدا می کنند. رمان‌های هیجان‌انگیز و هیجان‌انگیز روان‌شناختی همچنان خوانندگان را مجذوب خود می‌کنند، در حالی که کتاب‌های خودیاری و توسعه شخصی راهنمایی و الهام بخش هستند. داستان‌های تخیلی نوجوانان همچنان محبوب است و روایت‌های غیرداستانی، از جمله خاطرات و گزارش‌های تاریخی، نیز موفقیت‌آمیز بوده‌اند. به طور کلی، پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون منعکس‌کننده علایق متنوع خوانندگان در سراسر جهان هستند و طیفی از ژانرها و موضوعات را برای کاوش فراهم می‌کنند.

با اینکه دسترسی ایرانیان به تمام کتب زبان اصلی اعلام شده ی آمازون، به راحتی میسر نیست؛ اما بسیاری از این کتابها در ایران ترجمه و چاپ شده و در بازار نشر، توزیع گردیده است. در ادامه تعداد عناوین زیادی از این کتابهای منتخب که بعضا ترجمه های گوناگونی هم دارند، گرد آمده است.

در این مقاله از ایده بوک پنج کتابی که بنابر گزارش آمازون و نیویورک‌تایمز، در سال 2019 پرفروش بوده‌اند را معرفی کرده ایم.

1. جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، نوشته دلیا اوونز

کتاب «جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند» برای 20 هفته، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز بود. این کتاب جزء بهترین کتاب‌های سال 2018 بارنز اند نوبل انتخاب‌شده است. تا ماه مارس 2019، ‌این کتاب یک‌ونیم میلیون نسخه فروخت. این اثر برای اولین بار با ترجمه ی محمدامین جندقیان و توسط نشر روزگار در ایران به چاپ رسید.

چکیده اثر: داستان دو خط زمانی را دنبال می‌کند که به‌مرور در دل داستان به هم می‌پیچند. اولین آن داستان جنایی و جذاب دختری به نام «کیا» را روایت می‌کند که اعضای خانواده‌اش وی را در سنین کم رها کرده‌اند تا در دل طبیعت بکر کارولینای شمالی با پدر بداخلاقش زندگی کند. افرادی که در پیرامون شخصیت اصلی داستان زندگی می‌کنند به وی لقب «دختر مرداب» داده‌اند. پیدا شدن جسد معشوقه سابق «کیا» ماجراهایی را برای وی به وجود می‌آورد که به‌عنوان موتور محرک داستان عمل می‌کند.

دومین آن در مورد بازجویی قتل از چیس اندروز است که فرد مشهوری در بارکلی کاوست؛ بارکلی کاو شهری خیالی در کارولینای شمالی است.

رمان «جایی که خرچنگ‌های آواز می‌خوانند» ترکیبی از نمایش رمزآلود و یک افسانه تمام‌عیار است که برای مدت‌های مدیدی بر ذهن و روح مخاطب تأثیر می‌گذارد.

موضوع کتاب:  (رمان – داستان – هیجانی – اجتماعی – عاشقانه)

2. شدن اثر میشل اوباما

کتاب «شدن» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در مدت ۱۵ روز دو میلیون نسخه در آمریکا و کانادا فروش داشت و همین باعث شد به پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا تبدیل شود. کتاب شدن به ۲۴ زبان در کشورهای مختلف جهان ازجمله ایران منتشر شد

چکیده اثر: شرح‌حالی و نوشته میشل اوباما، بانوی اول پیشین آمریکاست. میشل اوباما با استفاده از شیوه‌ای روایی تجربیاتی را بیان می‌کند که شخصیت او را از دوران کودکی در منطقه‌ای فقیرنشین در شیکاگو تا زمانی که به بانوی اول آمریکا تبدیل شد، شکل می‌دهد. این کتاب شرحی است از موفقیت‌ها و ناکامی‌های او در زندگی شخصی و عمومی. در این کتاب نویسنده از مشکلات ازدواج خود بدون هیچ‌گونه پرده‌پوشی سخن به میان آورده است. میشل اوباما همچنین درباره ایران نیز مطالبی را در این اثر بیان کرده است.

موضوع کتاب: (زندگی‌نامه و رمان)

3. تحصیل‌کرده (خاطرات) نوشته تارا وستوور

کتاب «تحصیل‌کرده» به قلم تارا وستوور، یکی از 10 کتاب برتر سال 2018 و از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های اتو بیوگرافی است این اثر 57 هفته‌ متوالی رتبه اول پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز در سال 2018 را به خود اختصاص داده و به 30 زبان دنیا نیز ترجمه‌شده است، همچنین توانست مقام پرفروش‌ترین کتاب در سایت‌های آمازون و یو‌اس‌ای تودی و جایزه بهترین کتاب سرگذشت نامه سایت گودریدز را از آن خود کند.

چکیده اثر: تارا وستوور، تاریخ‌نگار و نویسنده آمریکایی در کتاب دختر تحصیل‌کرده زندگی خود را به رشته تحریر درآورده است و از سختی‌هایی که در زندگی گذرانده سخن می‌گوید وی 17 ساله بود که اولین بار به یک کلاس درس رفت. پدرش رفتن به بیمارستان را ممنوع کرده بود، بنابراین تارا هرگز دکتر یا پرستاری را در عمرش به چشم ندیده بود؛ زخم‌ها و حتی سوختگی‌ها، در خانه با گیاهان دارویی درمان می‌شوند. این کتاب سرگذشت دختری را روایت می‌کند که باوجود رفتارهای بیمارگونه‌ پدرش و مشقت‌های بسیاری که در زندگی دارد، راه خود را به‌سوی آینده‌ای روشن باز می‌کند.

موضوع کتاب: زندگی‌نامه

4. خودت باش دختر نوشته ریچل هالیس

کتاب «خودت باش دختر»، نوشته ریچل هالیس است که اولین ‌بار در سال 2018 وارد بازار نشر شد.

چکیده اثر: هر بخش از این کتاب با دروغی شروع می‌شود که هالیس زمانی به آن باور داشت؛ دروغی که باعث شده بود احساسی از بی‌ارزشی، سردرگمی و ناامیدی در او به وجود آید. هالیس به‌عنوان مادری شاغل و زنی که اضطراب‌ها و دغدغه‌های زیادی درباره زندگی و روابطش داشته، به زنان کمک می‌کند تا از چارچوب‌های ذهنیِ محدودکننده و آسیب‌زا فاصله بگیرند و با اعتماد‌به‌نفس، استعدادهای خود را شکوفا کنند و به پیشرفت برسند. ریچل هالیس راه رسیدن به یک زندگی شادتر و کامل‌تر را به مخاطبین خود هدیه می‌کند.

5. دست از عذرخواهی بردار، دختر! ریچل هالیس

ریچل هالیس در کتاب «دست از عذرخواهی بردار دختر (کتاب شرمنده نباش)»، یک زنگ بیدارباش را به صدا درآورده است. او می‌داند که زنان بسیاری، به‌جای آنکه یاد بگیرند که خودشان که هستند و چه می‌خواهند خود را از نگاه دیگران تعریف می‌کنند؛ به‌عنوان همسر، دختر، مادر، کارمند و…

این کتاب در سال 2019 منتشرشده است و بیش از 17 هفته در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

4.5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا