بهترین هاپرفروش ترین هاترین هادنیای کتابمجله الکترونیکی ایده بوک

کتاب‌هایی که زندگی را تغییر می‌دهند: معرفی 5 کتاب برتر و پرفروش متحول کننده زندگی

کتاب خوب کدام است؟ هرکسی به فراخور شرایط و روحیات خود کتابی را می‌پسندد. برخی کتاب‌ها سرگرم‌کننده هستند. یک سری از کتب آگاهی‌بخش هستند. کتاب‌هایی هستند که با ذهن و احساس ما ارتباط دارند؛ اما کتاب‌هایی هستند که روح ما را درگیر می‌کنند. کتاب‌هایی که زندگی را متحول می‌کند. کیفیت زندگی هرکس، به کتاب‌هایی که می‌خواند بستگی دارد.

در اینجا 5 مورد از کتاب‌هایی که زندگی شما را تغییر می‌دهد به نقل از هافینگتن پست و منابع معتبر دیگر را معرفی می‌کنیم.

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

  1. کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

خلاصه کتاب:

این رمان درباره‌ی چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که در رؤیای خود، محل گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر مشاهده می‌کند و به‌قصد تحقق بخشیدن به این رؤیای صادقه که آن را افسانه شخصی خود می‌خواند، وطنش، آندلس را رها می‌کند و رهسپار صحرای آفریقا می‌شود. در این راه، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا می‌شود و عاشق فاطمه، دختر صحرا می‌شود.

کتاب کیمیاگر اولین کتاب از کتاب‌هایی است که زندگی شما را تغییر می‌دهد.

کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور.ای.فرانکل

  1. انسان در جستجوی معنا

نویسنده: ویکتور فرانکل

انسان در جستجوی معنا، کتابی ارزشمند و تجربه محور در باب مفهوم و ماهیت زندگی، به قلم روان‌پزشک نام‌آشنا و بنیان‌گذار «لوگوتراپی» یا معنا درمانی است. هدف دکتر فرانکل از انتشار این اثر تأثیرگذار و ماندگار کشف معنای زندگی حتی در بدترین و سخت‌ترین شرایط بود.

دکتر فرانکل، کتاب خود را در دو بخش نوشته است. بخش اول شامل خاطرات او از زمان حضورش در اردوگاه کار اجباری آشویتس است. بخش دوم آن مربوط به لوگوتراپی یا معنا درمانی که مکتب تخصصی دکتر فرانکل است را برای ما توضیح می‌دهد. این کتاب ارزشمند، تنها دارای یک هدف و تفکر است که این موضوع باعث شده به یکی از مهم‌ترین آثار عصر ما تبدیل شود. معمولاً اگر کتابی چنان قدرتی دارد که بتواند زندگی کسی را تغییر دهد، همین کافی است و باید آن را خواند.

کتاب انسان در جستجوی معنا دومین کتاب از کتاب‌هایی است که زندگی شما را تغییر می‌دهد.

هفت عادت مردمان موثر

  1. هفت عادت مردمان مؤثر

نویسنده: استفان کاوی

“تا زمانی که یک فرد صادقانه بگوید من امروز حاصل تصمیمات دیروز خود هستم، نمی‌تواند بگوید می‌خواستم چیز دیگری باشم”.

استفان كاوي در کتاب هفت عادت مردمان مؤثر، عادت‌هایی که عقیده دارد اشخاص را به شخصیت‌هایی بهتر از سایر همنوعان خود تبدیل می‌کند را معرفی می‌کند و آن‌ها را به ما آموزش می‌دهد.

او در این کتاب به همه‌ی ما نشان می‌دهد که اگر اراده کنیم و خودمان را برای هر نوع تغییری برای بهتر شدن آماده کنیم و طبق قوانین نوشته‌شده‌ی در این کتاب پیش برویم، به‌راحتی می‌توانیم رشدی تکاملی و انقلابی خود را بعد از تمام کردن این کتاب حس کنیم.

نکته‌ای که لازم است در مورد این کتاب بدانیم این است که استفان کاوی این کتاب را تنها در حوزه رشد و توسعه فردی ننوشته است بلکه با خواندن این کتاب، رشد سازمانی هم اتفاق می‌افتد.

او تمام تلاش خود را به کار گرفته است که ردپاهایی در حوزه رهبری و مدیریت هم به چشم بخورد.

خواندن این کتاب توسط بسیاری از افراد موفق جهان توصیه می‌شود. این کتاب بعد از گذشت چندین سال از نگارش آن کماکان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان محسوب می‌شود و همچنان تغییرات عمیقی در زندگی بسیاری از افراد ایجاد می‌کند.

کتاب هفت عادت مردمان موثر سومین کتاب از کتاب‌هایی است که زندگی شما را تغییر می‌دهد.

در این رابطه بخوانید: کتاب‌های انگیزشی: معرفی 5 کتاب برتر انگیزشی و پرفروش

 کتاب بینوایان (2جلدی) اثر ویکتور هوگو

  1. بینوایان

نویسنده: ویکتور هوگو

شاهکار بینوایان را کمتر کسی در دنیا وجود دارد که نشناسد. بینوایان نام زیباترین رمان نوشته‌شده به قلم ویکتور هوگو، نویسنده فرانسوی است که کتاب خود را برای اولین بار در سال 1862 منتشر کرد. کتاب بینوایان یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌های جهان در قرن 19 بود و هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها، همواره در لیست بهترین کتاب‌های دنیا قرار دارد.

کتاب بینوایان به‌خصوص با شروع انقلاب ژوئن در سال 1815 فرانسه شهرت بیشتری پیدا کرد. این رمان به بررسی زندگی چند شخصیت متفاوت می‌پردازد که هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

محوریت این داستان بر اساس زندگی محکوم سابقه‌داری به نام ژان وال ژان است که تا انتهای داستان به رستگاری می‌رسد. در رمان بینوایان شاهد بررسی قانون و نحوه اجرا، تاریخ فرانسه، معماری شهری، سیاست، فلسفه اخلاق، قضاوت، ماهیت عشق و مذهب هستیم. از این شاهکار ارزشمند بارها تئاتر، نمایش و فیلم‌های مختلفی ساخته شد و همچنان نیز بعد از سال‌ها مخاطبین خود را دارد.

کتاب بینوایان چهارمین کتاب از کتاب‌هایی است که زندگی شما را تغییر می‌دهد.

 کتاب گفتگو با خدا 1 (می دانم که باید با تو بگویم و همه چیز را از تو بخواهم...) اثر نیل دونالد والش

  1. گفتگو با خدا

نویسنده: نیل دونالد والش

همه‌ی ما می‌دانیم که کسی که در همه‌جا و هرزمانی ما را یاری می‌کند و با تمامی اشتباهات و خطاهایی که انجام داده‌ایم، بازهم پذیرای ما است، خداست.

همه‌ی ما در قلب و ذهنمان باخدا صحبت می‌کنیم، اما تمامی این صحبت‌ها یک‌سویه و فقط از جانب ما است و ما جوابی در قبال آن دریافت نمی‌کنیم که اگر دریافت می‌کردیم یا دیوانه بودیم و یا پیامبر! ولی این عقیده کاملاً اشتباه است! شما در این کتاب، گفتگویی دوسویه میان خود و خدایتان برقرار می‌کنید! گفتگویی که هرچقدر به درازا بکشد و عمیق‌تر شود، به لایه‌های عمیقی از جان و روح شما رسوخ کرده و آرامشی باورنکردنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سعی کردیم برای انتخاب کتاب بعدی شما برای خواندن راهنما باشیم تا در هجمه تبلیغات بازار فروش کتاب گرفتار نشوید و انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

کتاب گفتگو با خدا پنجمین کتاب از کتاب‌هایی است که زندگی شما را تغییر می‌دهد

من هم معرفی می کنم!

قطعا کتاب‌های متحول کننده زندگی دیگری نیز وجود دارد که ارزش خواندن دارد که ما در این بخش معرفی نکرده ایم. دوست داریم این کتاب ها را شما برایمان معرفی کنید. به دنیای کتاب ایده بوک قدم بگذارید و کتابی که می خواهید معرفی کنید را انتخاب کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
گرد آورنده
ایده بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا