بهترین هاپرفروش ترین هاترین هادنیای کتابمجله الکترونیکی ایده بوک

کتاب‌های انگیزشی: معرفی 5 کتاب برتر انگیزشی و پرفروش

در زندگی هر یک از ما زمان‌هایی وجود دارد که احساس می‌کنیم هیچ انگیزه‌ای برای ادامه دادن راه زندگی نداریم. تمام نیرو و انرژی‌مان تحلیل رفته و نیاز به تلنگر داریم. مطالعه کتاب‌های انگیزشی باعث ایجاد تغییر در نگرش و طرز فکر آدمی می‌شود. تقویت خودباوری یکی از مهم‌ترین ارکانی است که این دسته از کتاب‌ها در آن سهیم هستند.

آیا تنها تغییر طرز فکر ملاک موفقیت است؟

پس از یافتن انگیزه، اقدام و عمل راه‌کار بعدی است که اگر همتی برای حرکت کردن نداشته باشیم هیچ‌گونه تفکر مثبت اندیشی به ما کمک نمی‌کند.

ما در زمانه‌ای هستیم که پر از موج منفی و ناامیدی است. مثبت اندیش بودن بدین معنا نیست که شکست را نبینیم، موفقیت در این است که شکست پل پیروزی شما باشد.

در اینجا چند پیشنهاد برتر کتاب انگیزشی که پرفروش هم هستند برای شما داریم. حتی اگر در حال حاضر هدف واحدی را در زندگی دنبال می‌کنید شاید بد نباشد با بهترین کتاب‌های انگیزشی پرفروش دنیا که ارزش خواندن دارند آشنا شوید.

 

اثر مرکب

  1. اثر مرکب

نویسنده: دارن هاردی

کتاب اثر مرکب یکی از مشهورترین آثار روانشناسی در حوزه خودباوری و موفقیت است و جز پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است. این اولین کتاب از کتاب‌های انگیزشی پرطرفدار جهان است.

در این کتاب می‌خوانیم:

زندگی کنونی ما حاصل انتخاب‌هایی است که درگذشته داشته‌ایم. اگر از زندگی امروز رضایت دارید که عالی است و به همان روال گذشته با تمام قدرت ادامه دهید ولی اگر زندگی امروزتان شمارا راضی نمی‌کند باید روال خود را تغییر دهید و روالی انتخاب کنید که بتواند شمارا به اهداف و رؤیاهایی که همیشه داشته‌اید برساند. نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند خوانندگان را متقاعد کند که برای رسیدن به هر هدفی باید ممارست داشت و از انجام کارهای کوچک اما پیوسته نیز نباید دریغ کرد.

طرز فکر

  1. طرز فکر

نویسنده: کارول دوک

“من جهان را به ضعیف یا قوی یا موفقیت‌ها و شکست‌ها تقسیم نمی‌کنم؛ بلکه جهان را به یادگیرندگان و غیر یادگیرندگان تقسیم می‌کنم.”

عبارت فوق جمله‌ای است تأثیرگذار از کارول دوک در کتاب طرز فکر.

این دومین کتاب از کتاب‌های انگیزشی پرطرفدار جهان است.

این نویسنده نتیجه سال‌ها پژوهش را در کتاب طرز فکر آورده است. کتابی که به تغییر در نگرش ما کمک می‌کند همه ما، باورها و نگرش‌هایی داریم که به تصمیمات ما جهت می‌دهند و زندگی ما را هدایت می‌کنند. تغییر باورهای به‌ظاهر ساده، می‌توانند اثرات عمیقی بر زندگی ما بگذارند.

سر سختی

  1. سرسختی

نویسنده: آنجلا داک ورث

” سرسختی به ما یاد می‌دهد که هدف‌های والای زندگی را لزوماً نخبه‌ها فتح نمی‌کنند، بلکه این موفقیت‌ها بیشتر به کسانی تعلق دارد که شکیبایی نشان می‌دهند، طوفان‌ها را پشت سر می‌گذارند و دوباره تلاش می‌کنند. “

عبارت بالا متعلق به دیوید شنک معرف خوبی برای کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار است.

این سومین کتاب از کتاب‌های انگیزشی پرطرفدار جهان است.

در این کتاب که به‌سرعت وارد لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز شده آنجلا داک ورث (از پیشروان روانشناسی موفقیت)، به همه‌کسانی که به دنبال موفقیت هستند – شامل والدین، معلمین، ورزشکاران، فعالین کسب‌وکار و به – نشان می‌دهد که راز موفقیت به‌اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد به استعداد وابسته نیست. او این مفهوم را «سرسختی» نامیده است داکورث همراه با بیان داستان زندگی خود، به‌عنوان دختری که همواره عبارت تو نابغه نیستی!» را از پدرش می‌شنیده ولی اکنون یک فرد موفق و پیشرو درزمینهٔ روانشناسی موفقیت و مشاوره کسب‌وکار است، نشان داده است که برای موفقیت، ترکیب ویژه‌ای از اشتیاق و مداومت بلندمدت ضروری است

برخی بینش‌های ارزشمندی که در این کتاب ارائه‌شده است : چرا هر تلاش شما برای رسیدن به اهداف، درنهایت دو برابر ارزشمند است. : چگونه صرف‌نظر از هوش و موقعیت، می‌توان «سرسختی» را آموخت. و چگونه علایق مادام‌العمر شکل می‌گیرند . کدام یک برای کودکان بهتر است یک آغوش گرم و یا استانداردهای سختگیرانه؟

ضمن آموزنده، سرگرم‌کننده و سازنده بودن، «سرسختی»، کتابی است که نشان می‌دهد زمانی که در شرایط چالشی و سقوط هستید، در ذهن شما چه می‌گذرد و چه چیزی باعث ایجاد تمایز می‌شود. چیزی که استعداد و یا شانس نیست بلکه قدرت اشتیاق و پشتکار فرد است!

کیمیاگر

  1. کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

روایت چوپان جوانی است که برای جست‌وجوی گنج (افسانه شخصی) راهی سفری دور می‌شود.  با یک پیرمرد آشنا می‎شود و آن پیرمرد، آن جوان را در پی یک افسانه شخصی روانه می‌کند. او درراه رسیدن به هدف خود عاشق دختری می‌شود، ورشکست می‌شود، در کشوری غریب می‌ماند و …

این چهارمین کتاب از کتاب‌های انگیزشی پرطرفدار جهان است.

این کتاب ما را تشویق می‌کند که به ندای دلمان گوش بسپاریم، قدر موهبت بی تکرار زندگی را بدانیم و آرزوهایمان را دنبال کنیم.

هفت عادت مردمان موثر

  1. هفت عادت مردمان مؤثر

نویسنده: استفان کاوی

این هفت عادت عبارت است از:

  • عامل باشید
  • شروع از پایان در ذهن
  • نخست به اولین‌ها پرداختن
  • برنده – برنده اندیشیدن
  • اول فهمیدن و سپس فهماندن
  • هم‌افزایی یا سین رژی
  • اره تیز کردن

گاهی لحن استفان کاوی شبیه موعظه است؛ اما راه‌کاری که ارائه می‌دهد تنها برای کمک به پرورش عادت‌های خوب نیست. او خواننده را قانع می‌کند که با پرورش این عادت‌ها در خود، به انسان بهتری تبدیل خواهد شد. چکیده این اثر انگیزشی که باوجود سه دهه از گذشت آن همچنان جز بهترین و مؤثرترین کتاب‌ها به شمار می‌رود این است که فکر خوب باعث ایجاد عمل خوب می‌شود. عمل خوب عادت خوب را ایجاد می‌کند. عادت خوب باعث شخصیت خوب می‌شود. شخصیت خوب سرنوشت خوب می‌آفریند.

از قدیم گفتند از تجربیات دیگران استفاده کنید. این ما هستیم که با خواندن یک کتاب انگیزشی، باید درست و غلط مسیر زندگی خود را از لابه‌لای تجربیات دیگران بیابیم. کتاب‌های انگیزشی با ارائه راه‌حل‌های مفید و کارآمد به ما کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس خود را بیشتر کنیم، به خودباور داشته باشیم و راه‌های رسیدن به موفقیت را پیدا کنیم.

رؤیاهای بزرگ آدمی همۀ آن چیزی است که دارد و انگیزه، نقطۀ باور این رؤیاها و آغاز همت و حرکت برای رسیدن به آن‌ها است.

من هم معرفی می کنم!

قطعا کتاب‌های انگیزشی دیگری نیز وجود دارد که ارزش خواندن دارد که ما در این بخش معرفی نکرده ایم. دوست داریم این کتاب ها را شما برایمان معرفی کنید. به دنیای کتاب ایده بوک قدم بگذارید و کتابی که می خواهید معرفی کنید را انتخاب کنید.

4.5/5 - (4 امتیاز)
منبع
ایده بوک

۲ دیدگاه

  1. با سلام
    پیشنهاد می کنم با کتاب های زوج نویسنده ی ایرانی(دکتر حمید رضائی و دکتر فرشته مرزبان) در موضوع موفقیت که انتشار کتاب های خود را از سال ۱۴۰۱ شروع کرده اند هم آشنا شوید.
    برخی از ویژگی های کتاب های ایشان عبارت است از:
    – خلاصه گویی
    – جامعیت مطالب به طوری که به جنبه ها و ابعاد مختلف در موضوع موفقیت پرداخته اند
    – رعایت اصل انگیزش در کنار آموزش
    – جذابیت آثار به خاطر رعایت جنبه های خلاقانه در ارائه ی مطالب
    – قابلیت فهم و پذیرش مفاهیم برای افراد با سطح تحصیلات و سلیقه های مختلف.

    1. سلام
      من کتاب گنج من از این زوج نویسنده رو خوندم واقعا عالیه
      واقعا کتابهاشون با بهترین کتابهای موفقیت که در دنیا نوشته شده قابل رقابت هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا