بنر بالای صفحه
نمایشنامه دایی وانیا
نمایشنامه دایی وانیا

فروش ویژه

کتاب نمایشنامه دایی وانیا

معرفی کتاب نمایشنامه دایی وانیا

(4)
کتاب نمایشنامه دایی وانیا، اثر آنتوان پاولوویچ چخوف ، با ترجمه ناهید کاشی چی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات جوانه توس ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 65,000 22%

50,700

65,000 22% 50,700
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

نمایشنامه نمایشنامه روسی قرن 19م

محصولات مرتبط

(2)
21%
فروش ویژه
(4)
1%
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: آنتوان پاولوویچ چخوف ویرایش: -
مترجم: ناهید کاشی چی تعداد صفحات: 72
انتشارات: جوانه توس وزن: 100
شابک: 9789649652429 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1398

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(نمایشنامه روسی،قرن 19م)

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب کتاب حاضر، نمایش‌نامه‌ای است از"آنتون چخوف"، نویسنده‌ی روس، که نخستین‌بار به سال 1899 در تئاتر هنری مسکو روی صحنه آمد. چخوف در این نمایش‌نامه به عالی‌ترین و ناب‌ترین بیان در اندیشه‌ی اصلی نمایش‌نامه‌ی خویش می‌رسد؛ یعنی این اندیشه که باید نسبت به زندگی روزمره تمکین کرد. ماجرای داستان بسیار ساده است و اهمیت نمایش‌نامه در فضایی است که گرداگرد ماجرا را فرا گرفته است؛ فضایی که بیش‌تر از حالت روحی شخصیت‌های نمایش‌نامه به وجود می‌آید تا از حوادثأ در دور و بر "دایی واینا" که مردی نیک‌نهاد و متواضع و از خود گذشته است، و "پروفسور ... سربریاکوف" مشهور، شوهر خواهر سابق او، که حالا با "یلنا آندره یونا"‌ی زیبا ازدواج کرده، مسائلی بروز می‌کند که تنها ناشی از زندگی مشترک این دو مرد است. دایی واینا از سال‌ها پیش اداره‌ ملکی را که متعلق به دختر یربریاکوف از ازدواج اول اوست برعهده دارد. نام دختر "سونیا" است. دایی واینا به سبب حسن اراده و صرفه‌جویی در مخارج تا حال توانسته است پولی برای پروفسور (سربریاکوف)، که در نظر تمام خانواده مرد مشهوری است، بفرستد. در طی ماجرا، دایی واینا به سرشت واقعی پروفسور یعنی خودپرستی او پی می‌برد و خشم او نسبت به پروفسور تا آن‌جا پیش می‌رود که حتی در لحظه‌ی اوج خشم تیری به سمت او شلیک می‌کند اما به وی اصابت نمی‌کند و...

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

آنتوان پاولوویچ چخوف

آنتوان پاولوویچ چخوف

در حال حاضر مطلبی درباره آنتوان پاولوویچ چخوف نویسنده نمایشنامه دایی وانیا در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

ناهید کاشی چی

ناهید کاشی‌چی دخترِ محمود کاشی‌چی، مؤسس یکی از مهم‌ترین مؤسسات انتشاراتی تاریخ نشر در ایران است. تنها ۱۵ سال داشت که در انجمن روابط فرهنگی ایران و شوروی، زبان روسی را آموخت و یادگیری این زبان را تا مراحل پیشرفته ادامه داد و از مدرسۀ عالی ترجمه نیز فارغ‌التحصیل شد. کاشی‌چی در کنار ترجمه از زبان روسی، خود نیز تألیفاتی داشته است.

خواندن نامه‌های چخوف در دو جلد، داستان‌های پوشکین، نمایشنامه‌هایی چون دایی وانیا، تاتیانا رپینا، خواستگاری و خرس با ترجمۀ او، از لذت‌بخش‌ترین تجربیات مواجهه با ادبیات روسی است.

ناهید کاشی چی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید