بنر بالای صفحه
گربه سیاه
گربه سیاه گربه سیاه

فروش ویژه

کتاب گربه سیاه

معرفی کتاب گربه سیاه

(2)
کتاب گربه سیاه، اثر ادگار الن پو ، با ترجمه شهاب حبیبی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات چلچله ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 150,000 21%

118,500

150,000 21% 118,500
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

ژانر وحشت و ترسناک

محصولات مرتبط

(5)
21%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه
(1)
20%
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
19%
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
23%

مشخصات محصول

نویسنده: ادگار الن پو ویرایش: -
مترجم: شهاب حبیبی تعداد صفحات: 155
انتشارات: چلچله وزن: 170
شابک: 9789649027050 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

شامل مجموعه داستان‌هایی کوتاه همچون قلب رازگو، چاه و پاندول، مورلا، حقیقت قضیه آقای والدمار، خاطرات آقای آگوست بدلو، گربه سیاه و… از ادگار آلن پو، استاد جنایی‌نویسی مدرن.

عجیب و غریب، درک‌نشده و با افکاری بسیار فراتر از زمان خود، صفاتی انکارنشدنی است که با روحیات یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر امریکا، ادگار آلن پو، عجین شده است.

نمونه تمام عیار یک نابغه درک‌نشده که از همان دوران کودکی با سختی‌های فراوان دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد، اکثر سال‌های عمر کوتاهش را در فقر مطلق سرکرد و تا پایان عمرش در ۳۷ سالگی، زندگی متعارف و معمولی نداشت. انسانی ... به معنای واقعی کلمه سرکش و متفاوت که روحیات عجیبش در تک‌تک نوشته‌هایش نمایان است. امروزه آلن پو در بین عامه مردم، با داستان‌های کوتاه و بلند پلیسی-جنایی شناخته می‌شود، اما این فقط یکی از جنبه‌های چندگانه شخصیت اوست که در نوشته‌هایش به چشم می‌خورد. شکی نیست که پو یکی از مهم‌ترین پایه‌گذاران داستان‌های جنایی بود و با اینکه بسیاری از نویسندگان بزرگ و صاحب‌نام این سبک، مانند کانن دویل، ریموند چندلر و آگاتا کریستی خود را مدیون او و نوشته‌هایش می‌دانند، اما آلن پو با آن روحیات عجیب و منحصربه‌فردش، به مراتب جایگاهی بالاتر از این دارد

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

ممکن نیست بتوان گفت که اولین‌بار چطور آن فکر به مغزم رسید، اما همین که نطفه‌اش شکل گرفت، دیگر شب و روز مرا رها نمی‌کرد. نه قصدی در کار بود و نه خشمی. من پیرمرد را دوست داشتم. او هرگز به من بدی نکرده بود. فکر می‌کنم به خاطر چشمش بود که این اتفاق افتاد، آری خودش بود. چشمی شبیه به کرکس داشت: آبی روشن با پرده‌ای نازک بر روی آن. هر وقت نگاه آن چشم به من می‌افتاد، خون در رگ‌هایم منجمد می‌شد، این بود که کم‌کم و به مرور تصمیم گرفتم که جانش را بگیرم و خودم را برای همیشه از دست آن چشم راحت کنم.

موضوع دقیقاً همین است. شما فکر می‌کنید من دیوانه هستم. دیوانه‌ها ... نادان‌اند. حال باید مرا می‌دیدید. باید می‌دیدید که با چه احتیاط و دوراندیشی و حیله‌گری دست‌به‌کار شدم. یک هفته قبل از قتل، از همیشه با پیرمرد مهربان‌تر بودم. هر شب حوالی نیمه‌شب، در اتاقش را باز می‌کردم، بسیار آرام و بی‌صدا.

وقتی در، به اندازه‌ای باز می‌شد که می‌توانستم سرم را داخل کنم، فانوسی را که حسابی پوشانده بودم تا نوری از آن بیرون نزند، داخل می‌کردم. سپس سرم را به‌آرامی تو می‌بردم. بی‌تردید اگر می‌دیدید که چه زیرکانه این کار را می‌کردم، می‌خندیدید.

آهسته سرم را داخل می‌کردم، بسیار آهسته تا خواب پیرمرد را بر هم نزنم. یک ساعتی طول می‌کشید تا تمام سرم را داخل کنم و بتوانم او را در حال خواب ببینم. دیدید؟ آیا یک دیوانه می‌تواند این‌قدر عاقلانه رفتار کند؟ بعد وقتی که تمام سرم داخل می‌شد، پوشش فانوس را با احتیاط کنار می‌زدم. با احتیاطی خیلی زیاد، چون درپوش آن جیر‌جیر می‌کرد. آن را آن‌قدر کنار می‌زدم که شعاع ضعیفی از نور روی چشم کرکس بیفتد. این کار را به‌مدت هفت شب طولانی تکرار کردم. هر شب، همان حوالی نیمه‌شب، اما آن چشم را همیشه بسته یافتم. این بود که نمی‌توانستم کار را یکسره کنم. چرا که این خود پیرمرد نبود که باعث پریشانی من می شد، بلکه چشم شیطانی‌اش بود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

ادگار الن پو

ادگار الن پو

در حال حاضر مطلبی درباره ادگار الن پو نویسنده گربه سیاه در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

شهاب حبیبی

در حال حاضر مطلبی درباره شهاب حبیبی مترجم کتاب گربه سیاه در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

شهاب حبیبی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید