بنر بالای صفحه
از وقتی که تو رفتی...
از وقتی که تو رفتی... از وقتی که تو رفتی...

فروش ویژه

کتاب از وقتی که تو رفتی...

معرفی کتاب از وقتی که تو رفتی...

(5)
کتاب از وقتی که تو رفتی... (نامه هایی از پراگ)،(جستارها17)، اثر پرویز دوائی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات جهان کتاب ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 1,000 جلد، در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 45,000 26%

33,300

45,000 26% 33,300

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
1%
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: پرویز دوائی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 120
انتشارات: جهان کتاب وزن: 138
شابک: 9786008967293 تیراژ: 1000
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(نامه های فارسی،قرن 14)

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

نمی‌دانم، به نظرم عشق خوب است که به هر معنایی، زندگی‌بخش باشد، این معنایی که آن آدمیزاد پرت و بسیار اندک‌دان، در این ته ته ته عمر انگار که عاقبت به آن رسیده است، بعد از انواع به در و دیوار خوردن‌ها و زخم و زیلی شدن‌ها و غرقه شدن در عوالم سوزناک، و عواطف پاکیزه (و ابلهانه) را به پای یکی بعد از دیگری عروس‌های تعریفی! خرج کردن.

دوست داشتن خوب است که -یعنی اگر آدمیزاد یک در میلیون زد و مشمول عنایت نظر و لطف آسمان شد-خوب است که بنزین هستی آدم باشد و در گذر از مسیرهای عمر خاکستری و حتی راه‌های پر از خار و گزنه و آزار، و آدمیزاده را روشن کند و گرم کند و آقا ... کند در جامه‌های مندرسش، که درجه‌ی آدم بالا برود، آرام‌تر و آرام‌تر به راه برود، حتی در میان هزار‌هزار خیل ناآدم آزاردهنده و در نهایت امر، در حد درک و دریافت اندک خودش، ذره‌ای وقوف معنی یا معجزه‌ی بودن راه پیدا کند و شاکر و چاکر این معجزه باشد و خوابگرد و (به قول مولانا) مرده‌ی متحرک‌واره از بین در و دیوار خدا و از زیر ابر و آسمان، برف و باران و بارش نور نگذرد، که یک منبع پنهان نوری را آدم در قلب داشته باشد که از آن بر در و دیوار گذر از منشوری پنهان روشنایی‌های رنگین بتاباند و در و دیوار نرم‌تر شود، یک همچه احوالی…

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

پرویز دوائی

پرویز دوائی

زاده‌ی ۱۳۱۴ در تهران. دوایی نویسنده، مترجم و منتقد فیلمی است که دوستداران ادبیات و سینما به‌خوبی با آثار و ترجمه هایش آشنایند. او تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه تهران و در رشته‌ی زبان انگلیسی به پایان رساند که دانستن همین یک زبان بین‌المللی به او در هر دو حوزه ادبیات و سینما کمک شایانی کرد. دوایی در همان سال‌های جوانی با نشریات و مجلاتی چون مجله فردوسی، سپید و سیاه، روشنفکر و سینما و همچنین رودکی همکاری داشت و برای آن‌ها مطلب می‌نوشت. او همچنین هنوز برای ماهنامه فیلم و شماره ویژه نوروز بهاریه می‌نویسد.

نقش پررنگ پرویز دوایی را در شکل‌گیری و ریشه دواندن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمی‌توان نادیده گرفت. او کنار چهره‌هایی چون عباس کیارستمی، اکبر صادقی، پرویز کلانتری، نورالدین زرین‌کِلک و خسرو سینایی سبب تشکیل و فعالیت کانون در دوران طلایی‌اش بود. او همچنین در سال‌های ۵۰ و ۵۲ دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بوده است.

دوایی در سال ۱۳۵۳، برای گذراندن دوره‌ای آموزشی، راهی چک شد، رفتنی که بازگشتی نداشت و او را در پراگ مقیم کرد.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید