بنر بالای صفحه
سقط جنین از منظراخلاقی
سقط جنین از منظراخلاقی

کتاب سقط جنین از منظراخلاقی

معرفی کتاب سقط جنین از منظراخلاقی

(4)
کتاب سقط جنین از منظراخلاقی، اثر علیرضا آل بویه ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 33,000 13%

28,710

33,000 13% 28,710

محصولات مرتبط

(4)
1%
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(5)
3%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • پیشگفتار

  • بخش اول: نظرگاه فلسفی

  • فصل اول: استدلال‌‌های جنین‌محور
  • فصل دوم: استدلال‌‌های مادرمحور
  • فصل سوم: ارزیابی به طور کلی و نتیجه‌‌گیری

  • بخش دوم: نظرگاه الهیاتی

  • فصل چهارم: سقط جنین و آغاز حیات انسان
  • فصل پنجم: سقط جنین و جایگاه انسان در نظام هستی
  • فصل ششم: نادرستی سقط جنین بر مبنای هدیه بودن جنین از سوی خدا

  • فهرست منابع

  • نمایه

مشخصات محصول

نویسنده: علیرضا آل بویه ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 400
انتشارات: سمت وزن: 430
شابک: 9786000207557 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر به عنوان اثری مبنایی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته فلسفه اخلاق، به‌ویژه اخلاق پزشکی و همچنین قابل استفاده برای فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی تدوین شده است. امید است که علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

امروزه سقط جنین یکی از مسائل مهم و چالش‌برانگیز در اخلاق پزشکی و زیست پزشکی است. این مسئله در میان متفکران مسلمان غالباً از دیدگاه فقهی و حقوقی مطرح بوده و از جنبه اخلاقی بحث چندانی دربارۀ آن نشده است. مخالفان استدلال‌های گوناگونی علیه آن اقامه کرده‌اند، از جمله استدلال ذات نوعی، استدلال از طریق بالقوگی و استدلال استمرار وجودی. موافقان نیز کوشیده‌اند با نقد این استدلال‌ها، استدلال‌هایی به سود سقط جنین اقامه کنند که بیشتر آنها بر شخص نبودن و در نتیجه شأن و منزلت اخلاقی نداشتن جنین متمرکز است. در این اثر ضمن بررسی استدلال‌های ... موافقان و مخالفان، سعی شده است بر اساس فلسفه اسلامی تقریرهای دیگری از استدلال‌های مخالفان سقط جنین ارائه شود و بر اساس الهیات اخلاقی قرآن استدلال‌های جدیدی بر نادرستی سقط جنین از منظر اخلاقی با توجه به جایگاه انسان در هستی و هدیه بودن جنین از سوی خدا عرضه شود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

علیرضا آل بویه

علیرضا آل بویه

در حال حاضر مطلبی درباره علیرضا آل بویه نویسنده سقط جنین از منظراخلاقی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید