آموزش و یادگیری تاریخ
آموزش و یادگیری تاریخ

کتاب آموزش و یادگیری تاریخ

معرفی کتاب آموزش و یادگیری تاریخ

(4)
کتاب آموزش و یادگیری تاریخ، اثر جف تیمینز - کیت ورنون - کریستین کینیلی ، با ترجمه محمد غفوری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 140,000 13%

121,800

140,000 13% 121,800

محصولات مرتبط

(4)
3%
(2)
1%
(1)
13%
(5)
13%
(4)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • یادداشت مترجم

  • سپاسگزاری
  • تدریس و یادگیری علوم انسانی در آموزش عالی
  • پیشگفتار
  • مقدمه

  • فصل اول: وضعیت رشتۀ تاریخ

  • فصل دوم: پیشرفت و تفاوت
  • فصل سوم: مسائل محتوایی
  • فصل چهارم: مهارت‌ها و قابلیت‌های ذهنی مورخ
  • فصل پنجم: یادگیری و تدریس
  • فصل ششم: مسائل ارزشیابی

  • نتیجه‎‎‎‎گیری

  • پیوست 1: نمونه‌گیری در مورد رویکردها
  • پیوست 2: تارنماهایی برای یادگیری و تدریس در آموزش عالی تاریخ
    کتابشناسی

  • در ابتدای هر فصل مقدمه و در انتهای آن نتیجه‌گیری مأخذ اصلی و تارنماهای همان فصل درج شده است


مشخصات محصول

نویسنده: جف تیمینز - کیت ورنون - کریستین کینیلی ویرایش: -
مترجم: محمد غفوری تعداد صفحات: 280
انتشارات: سمت وزن: 390
شابک: 9786000207649 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -
نوع جلد : شومیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر به عنوان کتابی مبنایی برای ارتقای کیفیت آموزش در جامعه دانشگاهی تاریخ ترجمه شده است و دانشجویان رشته «آموزش تاریخ» در مقطع کارشناسی نیز می‌توانند از این کتاب، به عنوان منبعی جنبی، برای دروس تخصصیِ تربیتی (نظیر «راهبردهای تدریس»، «برنامه‌ریزی درسی»، «طراحی آموزشی»، و «فلسفه معلمیِ» آموزش تاریخ) استفاده کنند. امید است پژوهشگران این حوزه و مدرّسان و استادان تاریخ در ایران از این کتاب، برای طراحی و تدوین الگوهای بومی آموزش تاریخ، بهره گیرند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

پیدایش رویکردهای نو در تاریخ‎نگاری و شکل‎گیری انتظارات جدید اجتماعی از تدریس رشته‎های علوم انسانی، به‎ویژه تاریخ، در سطح آموزش عالی سبب شده است تا انقلاب بزرگی در رویکردهای موجود به تدریس و یادگیری تاریخ رخ دهد. گذشته از آن افزایش کمی و کیفی دانشجویان رشته تاریخ و تنوع خاستگاه‎ها و گرایش‎های فرهنگی و اجتماعی آنها موجب شده است تا تمهید شیوه‎های جدید تدریس و یادگیری تبدیل به نیازی جدی شود. نویسندگان کتاب حاضر با بررسی شیوه‎های برنامه‎ریزی درسی و رویکردهای یادگیری و تدریس در چندین دانشگاه معتبر دنیا کوشیده‎اند تا علاوه بر ارائه تصویری دقیق از رویکردهای موجود در این زمینه به ارائه راهکارهایی بپردازند که ترکیبی از عناصر تأثیرگذار در هر دو رویکرد عمده موجود در این عرصه باشد، یعنی رویکردهای محتوابنیاد و مهارت‎بنیاد. نویسندگان معتقدند که تحقق رسالت آموزش دانشگاهی تاریخ در گرو اتخاذ رویکردی است که بتواند اهداف این دو رویکرد را به طور هم‎زمان محقق کند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

جف تیمینز

جف تیمینز

در حال حاضر مطلبی درباره جف تیمینز نویسنده آموزش و یادگیری تاریخ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


کیت ورنون

کیت ورنون

در حال حاضر مطلبی درباره کیت ورنون نویسنده آموزش و یادگیری تاریخ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


کریستین کینیلی

کریستین کینیلی

در حال حاضر مطلبی درباره کریستین کینیلی نویسنده آموزش و یادگیری تاریخ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

محمد غفوری

در حال حاضر مطلبی درباره محمد غفوری مترجم کتاب آموزش و یادگیری تاریخ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

محمد غفوری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید