بنر بالای صفحه
چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟
چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟ چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟

کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟

معرفی کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟

(2)
کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟ (طنزها و یادداشت ها)، اثر اومبرتو اکو ، با ترجمه غلامرضا امامی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1400 توسط انتشارات کتاب کوچه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
3%
قیمت قبل
(5)
9%
(2)
1%
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
19%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: اومبرتو اکو ویرایش: -
مترجم: غلامرضا امامی تعداد صفحات: 210
انتشارات: کتاب کوچه وزن: 202
شابک: 9782000836728 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1400

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است از اومبرتو اکو و طنزها و یادداشت‌های این نویسنده را در بر می‌گیرد. از اومبرتو اکو سه چهره در ذهن خوانندگانش وجود دارد:

چهره استاد بزرگ دانشگاه، محقق نشانه‌شناسی و قرون وسطایی که بیش از سی دانشگاه بزرگ جهان به وی دکترای افتخاری داده‌اند اما او تا پایان عمر به تدریس در دانشگاه بولونیا –کهن‌ترین و معتبرترین دانشگاه اروپا- پرداخت.

چهره دیگر وی نویسنده‌ای نامدار است که با رمان «به نام گل سرخ» و رمان‌های دیگر شهرتی جهانی یافت.

سومین چهره که کمتر به آن پرداخته شده چهره‌ی روزنامه‌نگاری زبردست و نویسنده‌ای یگانه است که هر هفته در مطبوعات ... ایتالیا به جد و طنز یادداشت‌هایی می‌نوشت.

کتاب «چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟» دربرگیرنده یادداشت و طنزهای وی است، نوشته‌های نویسنده‌ای شهیر و پست‌مدرن.

این کتاب شاهکار اومبرتو اکو، نویسنده نامی جهانی است که بارها به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده و به چاپ رسیده است. او با نگاهی کنجکاو و دقیق، با زبانی روان و رسا چون آینه‌ای دوران مدرن را می‌نمایاند و به بررسی عصر کامپیوتر، اینترنت، موبایل، تلویزیون و… می‌پردازد.

با خواندن طنزها، لبخندی بر لب می‌نشیند و رویاروی اندیشه و دل و دیده دریچه‌هایی تازه گشوده می‌شود.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

امروزه به مدد سیستم طبقه‌بندی اجتماعی که مکانیسمی ظالمانه و شیطانی است، نوکیسه‌های پولدار حتی اگر پول هنگفتی به دست بیاورند، به لطف برخی نقص‌ها و معایب نیاکان کارگرشان، طرز استفاده از کارد و چنگال مخصوص ماهی را نمی‌دانند و یا یک میمون پارچه‌ای به شیشه عقب ماشین فراری خود می‌چسبانند و یا شمایل فرشته مقدس را جلوی داشبورد هواپیمای اختصاصی خود نصب می‌کنند و یا وقتی به ایتالیایی حرف می‌زنند از کلمات انگلیسی مثل management استفاده می‌کنند. به همین جهت هم دوشس گورمانته آن‌ها را به منزلش دعوت نمی‌کند و آنان همچنان به مغزش فشار می‌آورند و تلاش می‌کنند ... بفهمند چرا دعوتشان نکرده است. آن هم وقتی کشتی تفریحی‌اش آن‌قدر بزرگ است که می‌توان از آن به عنوان پل ارتباطی کانال انگلیس استفاده کرد.

این اشخاص در نمی‌یابند که راکفلر هیچ نیازی به موبایل ندارد، او اتاقی بسیار بزرگ با چندین و چند منشی بسیار کارآمد دارد که در بدترین شرایط، مثلاً اگر پدربزرگ راکفلر در حال مرگ باشد، فقط راننده می‌آید و چیزی در گوشش زمزمه می‌کند.

انسانی که در مسند قدرت باشد همیشه در جلسه است! -دروغ همیشه جواب می‌دهد- حتی در پایین‌ترین رتبه‌های مدیریتی، دو نشان موفقیت عبارت‌اند از کلید توالت خصوصی مدیران و یک منشی که می‌گوید:

جناب مدیر در اتاقشان نیستند یا جلسه دارند، می‌خواهید برایشان پیغام بگذارید؟!

بنابراین، فردی که موبایل را به عنوان نشانه‌ای از قدرت به رخ دیگران می‌کشد، برعکس این‌گونه جایگاه، زیردست بودن و مادون بودن خود را به عموم اعلام می‌کند، کسی که اگر مدیر بالادستش به او تلفن بزند مجبور است بلافاصله خبردار بایستد حتی اگر در رختخواب باشد. او محکوم است که برای نان شبش روز و شب به دنبال وام و قرض باشد تا ورشکست نشود، و بانک به خاطر یک چک بی‌محل، حتی در روز غسل تعمید دخترش، او را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد. در حقیقت همین که فرد برای خودنمایی از موبایل استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که او این چیزها را نمی‌داند، و انزوای اجتماعی‌اش را اثبات می‌کند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

اومبرتو اکو

اومبرتو اکو

زادۀ پنجمین روز ژانویۀ ۱۹۳۲ در آلساندریا در ایتالیا. هر چند نام اکو بیشتر از هر چیز، با رمان‌نویسی گره خورده است، اما او بیشتر در زمینۀ فلسفه و نشانه‌شناسی فعالیت داشته است.

اکو مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه تورینو اخذ کرد و سپس در دانشگاه‌های بولونیا، میلان، فلورانس و کولژ دو فرانس تدریس را آغاز کرد.

یکی از ویژگی‌های برجستۀ اکو آن است که این نویسنده، همواره از گفت‌وگوی میان شرق و غرب هواداری کرده و از طرفداران زبان اسپرانتو است که در ایده، زبانی بین‌المللی و فاقد مرز است.

پدر اومبرتو اکو، یعنی جولیو، در خانواده‌ای بسیار پرجمعیت به دنیا آمده بود. خانواده‌ای که ۱۳ فرزند داشت. او پیش از رفتن به جبهه‌های جنگ جهانی دوم، حسابدار بود.

وقتی پدر راهی جنگ شد، امبرتو به همراه مادرش در دهکدۀ کوچکی در پیدمونت زندگی می‌کرد. اکو در سال‌های پس از جنگ، تحصیلات خود را در دانشگاه بولونیا در رشتۀ ادبیات و فلسفۀ قرون وسطی ادامه داد و پایان‌نامۀ خود را با موضوع توماس آکویناس به نگارش درآورد.

مشهورترین کتاب اومبرتو اکو نام گل سرخ است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد. فروش این کتاب چشمگیر بود، به‌نحوی که آمار فروش جهانی‌اش به بیش از ۱۰ میلیون نسخه رسید.

اومبرتو اکو همچنین به پاس فعالیت‌هایش در زمینۀ نشانه‌شناسی و فلسفه و ادبیات، بیش از ۳۰ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های گوناگون دریافت کرده است.

شمارۀ صفر، آنک نام گل، گورستان پراگ، جزیرۀ روز پیشین، اعترافات یک رمان‌نویس جوان، ۳ قصه و بائودولینو از جمله آثار اومبرتو اکوست.


مترجم

مختصری درباره مترجم

غلامرضا امامی

در حال حاضر مطلبی درباره غلامرضا امامی مترجم کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

غلامرضا امامی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید