گفت و گوهایی با عباس کیارستمی
گفت و گوهایی با عباس کیارستمی

فروش ویژه

کتاب گفت و گوهایی با عباس کیارستمی

معرفی کتاب گفت و گوهایی با عباس کیارستمی

(2)
کتاب گفت و گوهایی با عباس کیارستمی، اثر گادفری چشایر ، با ترجمه صالح نجفی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات لگا ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 259,000 25%

194,250

259,000 25% 194,250

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(1)
11%
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: گادفری چشایر ویرایش: -
مترجم: صالح نجفی تعداد صفحات: 301
انتشارات: لگا وزن: 300
شابک: 9786008987642 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1399
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است شامل مجموعه گفت‌وگوهایی با یکی از سرشناس‌ترین کارگردان‌های هنر هفتم، یعنی عباس کیارستمی، به کوشش گادفری چشایر و چاپ نشر لگا.

گادفری چشایر، نقدنویس برجسته‌ی امریکایی، در گفت‌وگوهای گردآمده در این کتاب، درباره‌ی فیلم‌هایی بحث می‌کند که کیارستمی در سه دهه فعالیت مدام خود، از ۱۳۴۹ تا ۱۳۷۹، ساخته است. گفت‌وگوها در تهران آغاز می‌شود، در راه کوکر ادامه می‌یابد و به «باد ما را خواهد برد» منتهی می‌شود. این شاید عالی‌ترین سند موجود درباره سیر تطور و تکامل سینمایی کیارستمی باشد. چشایر درباره همه فیلم‌های این سه دهه، با خالقشان حرف می‌زند، اما به واسطه‌ی سفر، یک فیلم از قلم می‌افتد، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های کیارستمی.

صدای کارگردان فقید در بسیاری از فیلم‌هایش حضور دارد. در مشهورترین اثرش، خود او را می‌بینیم که پایان فیلمبرداری را اعلام می‌کند؛ اما در این سه دهه، او را مدام در یکی از فیلم‌هایش می‌بینیم، با همان هیبت شمایل‌وارش، بی‌آنکه لبخندی بزند، ابراز احساساتی کند یا تحت تأثیر قرار گیرد. در همان فیلم که صحبت درباره‌اش در این کتاب از قلم افتاده است: «مشق شب».

گادفری چشایر و جیم کالول این افتادگی را به‌طرزی عالی جبران کرده‌اند: روی جلد کتاب عکسی از عباس کیارستمی آمده است، نمایی بسته از مردی که عینک تیره‌ی درشتی زده و دهانش باز است. این عکس، کیارستمی کارگردان نیست، مردی با عینک تیره پشت دوربین. تصویری است از کیارستمی بازیگر، جلوی دوربین کیارستمی کارگردان. نمایی است از مشق شب، آنجا که پشت و جلوی دوربین، پشت و روی واقعیت، بر هم افتاده‌اند تا حقیقت مطلقی را بازنمایند که او از کوره راه‌های دروغ‌های سینمایی بازش می‌جست.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب گادفری، همیشه این توان را داشته که با ذهنیت اش نیمه دومی زیبا برای فیلم‌های پدرم بسازد و این توان، در کتاب مشهود است. چیزی که حسن کتاب را بیشتر می‌کند، این است که گادفری در کنار تفسیرهای شخصی‌اش، اطلاعاتی دقیق درباره فیلم‌ها ارائه می‌دهد. اطلاعاتی که کمتر جایی نوشته و دیده شده. حاصل این مصاحبه‌ها، پنجره‌ای است که وی به درون ذهن پدرم باز کرده و تصویری دقیق از او ارائه می‌دهد، تصویری که من به آن اعتماد کامل دارم.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

هر دو بازیگر اصلی گزارش معرکه بودند، چطوری پیدایشان کردید؟

مدتی طولانی وقت گذاشتم تا هنرپیشه‌ی مرد را پیدا کنم. اولش بین هنرپیشه‌های سرشناس دنبالش می‌گشتم، چون می‌ترسیدم با بازیگران غیر حرفه‌ای، فیلم بلند داستانی کار کنم؛ ولی یک روز این مرد وارد آسانسوری شد که درش بودم. رنگ به رخسار نداشت و درباره‌ی دعوای شدیدی حرف می‌زد که دوستش به‌تازگی درگیرش شده بود و پای خودش هم در آن گیر بود. اولش طبقه ششم ساختمان بودیم و وقتی به طبقه اول رسیدیم، دیگر تصمیمم را گرفته بودم: انتخابش کرده بودم. وقتی از ساختمان بیرون آمدیم و پا در خیابان گذاشتیم بهش پیشنهاد کردم که شخصیت اصلی فیلم را بازی کند. دعوا پاک از یادش رفت. به همین سادگی پیدایش کردم.

هنرپیشه اصلی زن، شهره آغداشلو، همسر یکی از دوستان من بود که نقاشی مدرن است. او را ندیده بودم؛ ولی به دوستم گفتم از همسرش بخواهد فیلمنامه را بخواند و گفتم اگر دلش بخواهد نقش زن را بازی کند، می‌تواند. می‌دانستم بازیگری را دوست دارد؛ ولی هنوز در فیلمی بازی نکرده بود. آن زمان مدل بود. ممکن است حال این سؤال خیلی بجا برایتان مطرح شود که آخر چطور توانستی نقش اصلی را به کسی بدهی که هیچ‌وقت بازی‌اش را ندیده بودی؟ این سؤال جوابی بسیار خصوصی دارد. اگر خواستید بهتان خواهم گفت ولی نه اینجا.

– ولی هر دو بازیگر در فیلم عالی‌اند، واقعاً قوی‌اند.

قبول دارم و به خصوص فکر می‌کنم بازی مرد خیلی بااحساس بود. هر دو در نقش‌های خود عالی‌اند ولی کار مرد به مراتب سخت‌تر بود.

– از او چه خبر؟

الان امریکاست. در لوس‌آنجلس زندگی می‌کند و می‌دانم که شغلی ندارد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

گادفری چشایر

گادفری چشایر

در حال حاضر مطلبی درباره گادفری چشایر نویسنده گفت و گوهایی با عباس کیارستمی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

صالح نجفی

در حال حاضر مطلبی درباره صالح نجفی مترجم کتاب گفت و گوهایی با عباس کیارستمی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

صالح نجفی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید