بنر بالای صفحه
به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می کند؟
به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می کند؟

فروش ویژه

کتاب به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می کند؟

معرفی کتاب به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می کند؟

(5)
کتاب دایره المعارف مصور دانشمند به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می کند؟ (گلاسه)، اثر دیوید مکالی - نیل آردلی ، با ترجمه ذوالفقار دانشی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات سایان ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 1,200 جلد، در قطع و اندازه‌ی رحلی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 2,200,000 29%

1,562,000

2,200,000 29% 1,562,000
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

دانشنامه و دایره المعارف مصور

محصولات مرتبط

(4)
1%
(4)
1%
(4)
1%
(2)
1%
(4)
1%
(2)
1%
(5)
1%
(2)
1%
(2)
1%
(2)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: دیوید مکالی - نیل آردلی ویرایش: -
مترجم: ذوالفقار دانشی تعداد صفحات: 408
انتشارات: سایان وزن: 1900
شابک: 9786008269731 تیراژ: 1200
اندازه (قطع) : رحلی سال انتشار 1399
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

دایره المعارف مصور پیش رو اثری علمی است که شیوه کار و اصول علمی حاکم بر عملکرد ماشین های گوناگون را که بر اساس نوع عملکردشان طبقه بندی شده اند در اختیار می گذارد و نشان می دهد که هر دستگاه چگونه و بر اساس چه قوانینی کار می کند. در این اثر می توان دستگاه ها و ماشین هایی بسیار ساده هم چون سطح شیب دار و هم چنین دستگاه های پیشرفته تر و پیچیده مانند یارانه را بیش از گذشته شناخت و دریافت که با وجود کاربردهای مختلف دستگاه های گوناگون چگونه آن ها از قوانینی ثابت پیروی می کنند.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

در جست و جوی چسبندگی


وقتی سطح جسمی روی سطح دیگری کشیده شود؛ یا جسمی درون آب، هوا یا هر محیط مایع و گاز دیگری حرکت کند، نیروی اصطکاک پدیدار می شود. این نیرو همیشه با حرکت، مخالفت می کند. اصطکاک به آن دلیل اتفاق می افتد که دو سطح که تماس نزدیکی با یکدیگر دارند، یکدیگر را جذب می کنند و به اصطلاح، می چسبند. هرچه این دو سطح را محکم تر به یکدیگر فشار دهیم، این چسبندگی هم بیشتر خواهد بود. همان نیروهای مولکولی که در فنر وجود داشتند، اینجا هم نقش آفرینی می کنند. نیروهای بین مولکول های روی صفحه ها باعث می شوند که صفحه ها جذب یکدیگر شوند. هرچه مولکول ها به ... یکدیگر نزدیک تر شوند، نیروی اصطکاک هم قوی تر خواهد شد. تیم حمام کننده باید با وزن بسیار سنگین تر ماهوت مقابله کند که باعث چسبندگی بیشتر او به سطح زمین شده است. آن ها تنها با کاهش اصطکاک از طریق صابون و تیله است که می توانند ماموت را حرکت دهند.


شما هرگز نمی توانید به همان اندازه ای که انرژی وارد ابزار مکانیکی می کنید، کار مفید دریافت کنید؛ زیرا اصطکاک همیشه مقداری از انرژی منتقل شده به ماشین را تلف می کند. این انرژی تلف شده به کار مفید تبدیل نمی شود و در قالب حرارت و صدا پدیدار می شود. حرارت اضافی و صداهای عجیب و غریبی که از ماشین به گوش می رسد، معنی واضحی دارد: ماشین به درستی کار نمی کند. طراحان و مهندسان همیشه تلاش می کنند تا بر اصطکاک غلبه کنند و ماشین ها را به بالاترین کارآیی ممکن برسانند. جالب اینجاست که در برخی ابزارها، شرایط معکوسی حکمفرماست و ماشین ها برای فعالیت خود به اصطکاک وابسته اند. اگر اصطکاک ناگهان از عالم رخت بر می بست، چرخ های خودروها آزادانه و برای خودشان می چرخیدند و خودروها از کنترل خارج می شدند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دیوید مکالی

دیوید مکالی

در حال حاضر مطلبی درباره دیوید مکالی نویسنده به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می کند؟ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


نیل آردلی

نیل آردلی

در حال حاضر مطلبی درباره نیل آردلی نویسنده به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می کند؟ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

ذوالفقار دانشی

در حال حاضر مطلبی درباره ذوالفقار دانشی مترجم کتاب به من بگو هر دستگاهی چگونه کار می کند؟ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

ذوالفقار دانشی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید