بنر بالای صفحه
کتاب های دامیز طرح درس آموزش زبان انگلیسی
کتاب های دامیز طرح درس آموزش زبان انگلیسی کتاب های دامیز طرح درس آموزش زبان انگلیسی

قیمت قبل

کتاب های دامیز طرح درس آموزش زبان انگلیسی

معرفی کتاب های دامیز طرح درس آموزش زبان انگلیسی

(4)
کتاب های دامیز (طرح درس آموزش زبان انگلیسی)، اثر میشل مکسوم ، با ترجمه فائقه شاه حسینی - زهرا سلیمیان ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات آوند دانش ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 500 جلد، در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمتِ جدید در بازار: 150,000

75,000

  75,000

محصولات مرتبط

(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(5)
15%
قیمت قبل
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: میشل مکسوم ویرایش: -
مترجم: فائقه شاه حسینی - زهرا سلیمیان تعداد صفحات: 350
انتشارات: آوند دانش وزن: 530
شابک: 9786222620127 تیراژ: 500
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

«طرح درس آموزش زبان انگلیسی ( (TEFL» عنوان کتابی است نوشته‌ی میشل مکسوم از مجموعه‌ی فور دامیز انتشارات وایلی که انتشارات آوند دانش آن را تحت امتیاز ناشرِ اصلی، ترجمه و به چاپ رسانده است.

افراد بی‌شماری در رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TEFL) آموزش دیده‌اند. شاید شما هم دوره‌ی آموزش از راه دور را گذرانده‌اید یا قبلاً گواهی آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان (CELTA) را دریافت کرده‌اید و اکنون آماده‌ی رفتن به خارج از کشور هستید تا برای اولین‌بار زبان انگلیسی تدریس کنید. شاید تا‌به‌حال زبان درس داده باشید، اما برای تجربه‌ی چیزی متفاوت ... در کلاس به کمی انگیزه نیاز دارید. این کتاب برای همه‌ی افرادی است که از خود می‌پرسند: «چطور می‌توانم در کلاس TEFL به نحوی عالی مطالب را ارائه کنم؟» این کتاب را می‌توانید گزینشی بخوانید؛ یعنی به یکی از طرح درس‌های آن رجوع کنید و مطالب را آموزش دهید، یا ایده‌های مطرح‌شده را بررسی کنید و سپس با متمرکز شدن روی آن‌ها درس‌های فوق‌العاده‌ی خود را آماده کنید. در هر صورت، زبان‌آموزان از فعالیت‌های مختلف و متنوعی بهره‌مند خواهند شد که قطعاً آن‌ها را به موفقیت بیشتر در یادگیری خواهد رساند.

این کتاب برای معلمانی است که طرفدار به کار بستن فکرها و ایده‌های نو هستند. با خواندن آن، به مجموعه فعالیت‌هایی برای آموزش در انواع کلاس‌ها دست می‌یابید و تنوع فعالیت‌های آموزشی خود را افزایش می‌دهید. ممکن است کتاب حاضر را در کتابخانه نگه دارید و برای تدریس درس‌هایی که ناگهانی به شما محول می‌شود یا دوره‌های درسی‌ای که به‌طور منظم تدریس می‌کنید، به آن رجوع کنید. این کتاب، به نحوی سازماندهی شده که برای تدریس بسیاری از آموزش‌های پیچیده آماده شوید.

همچنین این کتاب برای معلمانی مناسب است که به علم روز علاقه‌مندند و می‌خواهند به‌روز باشند. میشل مکسوم می‌گوید: «پس از اینکه در TEFL موقعیت‌های زیادی را تجربه کردم، از دو سال پیش تصمیم گرفتم به کلاس برگردم و هر روز درس بدهم. در نهایت خوشحالی دریافتم که پیشرفت‌های فناوری همچنان این رشته را غنی می‌سازد و ابزارهای آموزشی فوق‌العاده‌ای را در اختیار معلمان می‌گذارد. در عین حال، زبان انگلیسی در سراسر جهان، گاهی اوقات در شرایط بسیار ابتدایی آموزش داده می‌شود. بنابراین، خواه منابع گسترده‌ای در دست داشته باشید، خواه به هیچ منبعی دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با راهکارهای مؤثر مطرح‌شده در این کتاب ذهن زبان‌آموزان خود را مشغول و با پیروی از آن‌ها، به بهترین نحو تدریس کنید.»

میشل مکسوم پس از دریافت مدرک TESOL (تدریس زبان انگلیسی به افرادی که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست) از کالج ترینیتی در سال ۱۹۹۷، به‌صورت نیمه‌وقت تدریس زبان انگلیسی را آغاز کرد. سپس راهی کشور ایتالیا شد و در آنجا توانست در زمینه‌ی EFL (آموزش انگلیسی به عنوان زبان خارجی) بیشتر مطالعه کند و به زبان‌آموزان در سنین مختلف با پیشینه‌های زبانی متعدد تدریس کند. وی در دبیرستان‌های بسیاری مشغول به کار شد و در حوزه‌ی ادبیات کارائیب و جامعه‌ی چندفرهنگی بریتانیا سمینارهایی برگزار کرد. در این سمینارها نشان داد چگونه زبان انگلیسی، افق‌های ذهنی و راه‌های متعدد را به روی زبان‌آموزان می‌گشاید. پس از بازگشت به انگلستان، در مقام مدیر مطالعات در یکی از مدارس مرکزی لندن منصوب و برای اولین‌بار، چنین جایگاهی از سوی شورای فرهنگی بریتانیا به رسمیت شناخته شد. به این ترتیب، نحوه‌ی کار در پشت پرده‌ی صنعت آموزش را نیز آموخت. همچنین برای مؤسسه‌ی آموزشی تامسون به تولید فیلم‌های آموزشی پرداخت و در جایگاه متخصص در دوره‌های خصوصی تک‌نفره فعالیت کرد. میشل پس از فعالیت به عنوان مدرس و مربی مستقل، برای انتقال تجارب خود برنامه‌ریزی و دوره های جامع EFL را در لندن و پاریس برگزار کرد و از راه دور نیز به‌صورت مجازی کلاس‌هایی را برای مطالعات مربوط به آموزش زبان انگلیسی برگزار کرد. او در حال حاضر در دانشکده‌ی هنرهای لندن تدریس می‌کند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

این راهنمای معتبر و کامل، منابعی برای طراحی فعالیت‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده‌ درسی را در اختیارتان می‌گذارد و گام‌به‌گام شما را با مدل‌های آموزشی مختلف و ایده‌های مفید برای آموزش زبان انگلیسی به تمام سنین آشنا می‌کند. در کتاب «روش‌ها و پیشرفت‌های اولیه‌ در حوزه‌ آموزش زبان انگلیسی»، «مروری کلی بر روش‌های طراحی برنامه‌ درسی»، «نگاهی به روش‌های انتقال کلاسی»، «مروری بر طراحی برنامه‌ درسی به‌صورت روزانه و هفتگی»، «ترفندهایی برای نوشتن و کپی ‌کردن برگه‌ تمرین»، «مزایا و معایب PPP و اطلاعاتی درباره‌ سایر روش‌ها» و...، ارائه شده است.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

به منظور فهمیدن یک زبان باید بتوانید آواهای آن را از یکدیگر تفکیک کنید و واژه‌ها و دستور زبان ساخت جمله‌ها را تشخیص دهید. به نظر می‌رسد به طرز شگفت‌آوری همه‌ی کودکان به طور ذاتی در هر جایی که به دنیا آمده باشند، آمادگی یادگیری این چیزها را دارند. بنابراین، کودکان می‌دانند اگر صدای خاصی تولید کنند، هر بار پاسخ مشابهی دریافت کرده و همواره سعی می‌کنند صداهای اطرافشان را تقلید کنند. افرادی که از کودکان نگهداری می‌کنند، با تشویق کودکان و ساده‌سازی ارتباط برای آن‌ها، یادگیری را تقویت می‌کنند. کودکان در سنین پایین‌تر نیز تا زمانی که با بزرگسالان ... در تعامل‌اند و از آن‌ها اطلاعات به دست می‌آورند، می‌توانند اصول اصلی دستور زبان و ساختار جملات را یاد بگیرند. اگرچه تا حد زیادی، تقلید و شرطی شدن در فراگیری زبان دخیل است، کودکان استعدادی ذاتی برای بهبود مهارت‌های زبانی دارند. هدف معلمانی که زبان انگلیسی را تدریس می‌کنند این است که بخشی از این دانش را تحت کنترل در آورند و با استفاده از روند مشابهی در کلاس درس از آن بهره ببرند. در این صورت، معلمان مثل افرادی می‌شوند که از کودکان نگهداری می‌کنند. آن‌ها اطلاعات را طبقه‌بندی می‌کنند و متناسب با سطح زبان‌آموزان، آن اطلاعات را ارائه می‌دهند تا دانش‌آموزان به‌تدریج پیشرفت کنند. ولی به‌ندرت زبان‌آموزی را می‌بینیم که مثل کودک در یادگیری زبان موفق باشد. زبان آموزان ممکن است خوب پیشرفت کنند اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند مثل افراد بومی مهارت پیدا کنند. علت چیست؟

-زبان اول زبان‌آموزان به‌قدری تثبیت شده است که وقتی نیاز به کمک دارند، بهترین روش را ارجاع به زبان اول خود می‌دانند. به این ترتیب، زبان مادری سبب تداخل (interference) می‌شود، به این معنا که زبان‌آموزان از قوانین و واژه‌های زبان مادری خود استفاده کرده و آن را به زبان جدید منتقل می‌کنند و همین موضوع، سبب بروز خطا می‌شود.

-زبان‌آموزان به دلیل آگاهی از ضعف‌های خود، دستپاچه و کم‌رو می‌شوند و همین امر سبب کند شدن فرایند یادگیری در آن‌ها می‌شود.

-فشارهای زندگی بیش از زمانی است که زبان‌آموزان کودک بودند. بنابراین، چیزهای دیگری هم هست که ذهن آن‌ها را به خود مشغول کند. تلاش زیاد و بی‌وقفه برای یادگیری گاهی تأثیر نامطلوب و بازدارنده دارد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

میشل مکسوم

میشل مکسوم

در حال حاضر مطلبی درباره میشل مکسوم نویسنده کتاب های دامیز طرح درس آموزش زبان انگلیسی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

فائقه شاه حسینی

در حال حاضر مطلبی درباره فائقه شاه حسینی مترجم کتاب کتاب های دامیز طرح درس آموزش زبان انگلیسی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

فائقه شاه حسینی

زهرا سلیمیان

در حال حاضر مطلبی درباره زهرا سلیمیان مترجم کتاب کتاب های دامیز طرح درس آموزش زبان انگلیسی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

زهرا سلیمیان

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید