بنر بالای صفحه
آشنایی با مبانی شبیه خوانی
آشنایی با مبانی شبیه خوانی

فروش ویژه

کتاب آشنایی با مبانی شبیه خوانی

معرفی کتاب آشنایی با مبانی شبیه خوانی

(2)
کتاب آشنایی با مبانی شبیه خوانی، اثر داوود فتحعلی بیگی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سوره مهر ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 60,000 26%

44,400

60,000 26% 44,400
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

آثار ادبی نمایشنامه ایرانی

محصولات مرتبط

(3)
24%
فروش ویژه
(2)
3%
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(1)
6%
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: داوود فتحعلی بیگی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 296
انتشارات: سوره مهر وزن: 300
شابک: 9786000305819 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(تعزیه،تاریخ،ایران)

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

«زبان تعزیه شعر است و بیشتر اشعار تعزیه از نوع شعر عروضی رسمی هستند. در مواردی نیز شاعران تعزیه از اوزان شعر غیر رسمی و کلام منظوم یا موزون استفاده کرده اند مانند برخی نوحه ها پیش خوانی ها بحر طویل های عامیانه و چهارپاره ها بیشتر شعرهای تعزیه از لحاظ زبان و بیان ساده و روشن و بی تکلف و تا اندازه ای در خور فهم عامه اند. واژه هایی که در آن به کار می روند غالباً ترکیبی از لغات رایج و معمول زبان گفتاری و کلمات ادبی هستند. کلمۀ شکسته و عوامانه در تعزیه کاربرد ندارد مثلاً واژه هایی مانند هم شیره به جای خواهر و مدار به جا و به معنای مدارا و تعبیراتی چون حلالم ... کن مرخص کن عرض دارم و... در اشعار تعزیه به کار می روند اما می رم به جای می روم اگه به جای اگر و بهش به جای او به کار نمی روند. پیداست چون میزان سواد و مایة ادبی و ذوق و استعداد شاعران تعزیه گو در به کارگیری کلمات ساده و عامیانه و ادبی و تلفیق و ترکیب آن ها با یکدیگر همچنین هنر آنان در ساختن و پرداختن مضامین تعزیه متفاوت است طبعاً اشعار نسخه های تعزیه هم از نظر کیفیت ادبی و شیوة ادا و بیان یکدست نیستند وارزش یکسانی ندارند. به عبارت دیگر با اینکه زبان شعری تعزیه به طور کلی ترکیبی از کلمات سادۀ عامیانه و ادبی است اما انتخاب و بکارگیری این واژه ها در ساخت و ترکیب کلام و شیوۀ بیان به قدرت طبع شاعر تعزیه ساز و سبک و شیوۀ او بستگی دارد. از همین روست که برخی از اشعار تعزیه ساده و روان و یا نغز و لطیف و بعضی شیوا و بلند و فصیح و گاهی متکلّف و مصنوع و بسیاری از آن ها هم سست و حتی عوامانه و پست اند. به هر حال دربارۀ اشعار تعزیه نمی توان حکم کلی صادر کرد و هر یک از نسخه ها را باید جداگانه بررسی و تحلیل کرد. بنابراین نظر کسانی که اشعار تعزیه را مجموعاً ساده و عوامانه یا خشن و بی رویه و حتی بازاری و مبتذل دانسته اند درست نیست.»

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

داوود فتحعلی بیگی

داوود فتحعلی بیگی

در حال حاضر مطلبی درباره داوود فتحعلی بیگی نویسنده آشنایی با مبانی شبیه خوانی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید