بنر بالای صفحه
درآمدی نو به منطق نمادین   منطق جمله ها
درآمدی نو به منطق نمادین   منطق جمله ها

کتاب درآمدی نو به منطق نمادین منطق جمله ها

معرفی کتاب درآمدی نو به منطق نمادین منطق جمله ها

(2)
کتاب درآمدی نو به منطق نمادین : منطق جمله ها، اثر پل تیدمن ، با ترجمه رضا اکبری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات دانشگاه امام صادق ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(5)
3%
(5)
25%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
20%
فروش ویژه
(3)
قیمت قبل
(5)
3%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • مقدمه

  • فصل اول: درآمدی نو به منطق نمادین

  • فصل دوم: نمادین سازی در منطق جمله ها

  • فصل سوم: جداول ارزشی

  • فصل چهارم:براهین

  • فصل پنجم:دلیل شرطی و برهان غیرمستقیم

  • فصل ششم: روش درخت های ارزش

مشخصات محصول

نویسنده: پل تیدمن ویرایش: -
مترجم: رضا اکبری تعداد صفحات: 342
انتشارات: دانشگاه امام صادق وزن: 490
شابک: 9789647746105 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1399
نوع جلد : شومیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

منطق جمله ها در واقع با ساختار درونی جمله های مرکب سروکار دارد، اما با ساختار درونی جمله های اتمیک کاری ندارد. اين كتاب در شش فصل نوشته شده است.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

فصل اول


درآمدی نو به منطق نمادین: منطق جمله ها: فصل اول تحت عنوان «مقدمه»، با ارجای استدلال، اقسام استدلال، صورت های استدلالی، صدق، اعتبار، عدم اعتبار، نادرستی، ناسازگاری، مقام کشف و مقام داوری، آشنا می شوید.


فصل دوم


فصل دوم با عنوان «نمادین سازی در منطق جمله ها»، جهت آشنا سازی جمله در منطق جمله ها می باشد. در این فصل با جمله های اتمیک و مرکب، آشنا می شوید. ترکیب های عطفی، فصلی، شرطی و دوشرطی، جمله های مرکبی هستند که نمادین سازی آنها را در منطق جمله ها می آموزید. در شناخت جمله های مرکب، مفهوم ادات های جمله ای، از اهمیت زیادی ... برخوردار است. مباحث این فصل، شما را با اداوت های مختلف منطقی، آشنا خواهد کرد. همچنین در این فصل با دو مفهوم کلیدی «متغیّر» و «ثابت» نیز آشنا می شوید.


فصل سوم


در فصل سوم با عنوان «جداول ارزشی»، با جداول ارزش آشنا می شوید. و اینکه چگونه می توان ارزش جمله های مرکّب را به دست آورد؟ با توجه به جداول ارزش، جمله ها با راست گو، دروغ گو و ممکن الصّدق، تقسیم می شوند. جداول ارزش، به ما کمک می کنند که اعتبار یا عدم اعتبار استدلال ها یا سازگاری یا ناسازگاری مجموعه ای از جمله ها یا مقدمه های یک استدلال را معین کنیم. در ادامه این فصل، با مفاهیم کلیدی «ساخت جمله ها» و «نمونه جانشین» آشنا خواهید شد.


فصل چهارم

فصل چهارم با عنوان «براهین»، به آموزش ساختن برهان برای استدلال ها اختصاص دارد. در این فصل، صورت هایی استدلالی که به کمک آنها می توانیم برهانِ استدلال ها را بسازیم و به این روش، نتیجة استدلال را اثبات کنیم، معرفی می شوند. در این فصل، می آموزید که صورت های استدلالی، به معتبر و غیرمعتبر، تقسیم می شوند و صورت های استدلالی معتبر خود، به صورت های استدلالی استلزامی (یک سویه) و صورت های استدلالی هم ارزشی (دو سویه) تقسیم می شوند. در این کتاب، هشت صورت استدلالی استلزامی و ده صورت استدلالی هم ارزشی، معرفی شده اند که با داشتن آنها می توانیم براهین استدلال ها را به سهولت، بسازیم.


فصل پنجم

فصل پنجم با عنوان «دلیل شرطی و برهان غیرمستقیم»، با برهان خلف (برهان غیرمستقیم) و دلیل شرطی، آشنا می شوید. افزودن این دو صورت استدلالی، به مجموعه هجده صورت استدلالی، سبب می شود که نظام منطق جمله ها که در این کتاب، معرفی شده، دارای تمامیت باشد. در این فصل، مفهوم «تمامیت» نیز توضیح داده می شود. با یادگیری این دو صورت استدلالی، می توانید با مفهوم قضیه و چگونگی اثبات آن، آشنا شوید.


فصل ششم

فصل ششم با عنوان «روش درخت های ارزش»، به آموزش یک روش خودکار، جهت تعیین اعتبار استدلال های منطق جمله ها اختصاص دارد. این روش، روش درخت های ارزش، نامیده می شود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

پل تیدمن

پل تیدمن

در حال حاضر مطلبی درباره پل تیدمن نویسنده درآمدی نو به منطق نمادین منطق جمله ها در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

رضا اکبری

در حال حاضر مطلبی درباره رضا اکبری مترجم کتاب درآمدی نو به منطق نمادین منطق جمله ها در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

رضا اکبری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید