بنر بالای صفحه
روش تحقیقبا تکیه بر حوزه علوم قرآن و حدیث
روش تحقیقبا تکیه بر حوزه علوم قرآن و حدیث

کتاب روش تحقیقبا تکیه بر حوزه علوم قرآن و حدیث

معرفی کتاب روش تحقیقبا تکیه بر حوزه علوم قرآن و حدیث

(2)
کتاب روش تحقیق«با تکیه بر حوزه علوم قرآن و حدیث»، اثر احمد پاکتچی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1402 توسط انتشارات دانشگاه امام صادق ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 142,000 3%

137,740

142,000 3% 137,740
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

کتابهای روش تحقیق و آمار

محصولات مرتبط

(5)
26%
فروش ویژه
(2)
11%

مشخصات محصول

نویسنده: احمد پاکتچی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 284
انتشارات: دانشگاه امام صادق وزن: 455
شابک: 9786002140012 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1402
نوع جلد : شومیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

آنچه امروزه از آن با عنوان «روش تحقیق» یاد می‌کنیم ترجمه یک اصطلاح فرنگی است. بنابراین بهتر است توضیح دهیم این اصطلاح فرنگی چیست، در کجا به وجود آمده و از چه زمانی با آن آشنا شده‌ایم. ضمناً باید در نظر داشت که اصطلاح امروزی «تحقیق» حتی در فرنگ نیز سابقه زیادی ندارد. نخستین بار مفهوم «تحقیق» به معنای جدید آن در سال ۱۸۰۴ میلادی – مدت مدیدی بعد از رِنسانس – شکل گرفته و به کار رفته است و پس از گذشت زمان کوتاهی وارد جهان اسلام شده است. بنابراین حدود ۲۰۰ سال از عمر اصطلاح نوین «تحقیق» می‌گذرد. این اصطلاح اولین بار در ... دانشگاه برلین – که در همان دوره تأسیس شده بود – به کار رفت. دانشمندانی مانند «فردریش شِلایرماخر » و «ویلهِلْم فون هُمبُلت » جزء کسانی هستند که در این دوره به تدریس در این دانشگاه دعوت شده و شروع به کار نمودند. اصطلاح Research که برای این مفهوم به کار گرفته شد از نظر لغوی به معنای هم زدن و زیر و رو کردن چیزی به منظور جستجو نمودن است. باید دید داستان چه بوده و در این سال چه اتفاقی در این دانشگاه افتاده که باعث شد مفهوم جدیدی شکل بگیرد و این مفهوم جدید، ناگهان شروع به سرایت به دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی دیگر کرد.
در تاریخ تمدن با اصطلاحاتی از جمله «رِنسانس» (Renaissance) و «عصر روشنگری» آشنا می‌شویم. رفورماسیون لوتری در زمینه مذهب، بحث‌های روشنگری در حوزه مطالعات علوم انسانی و شکل‌گیری اندیشه دکارتی در حوزه فلسفه، همه از نتایج رنسانس هستند اما «رنسانس» یک ثمره دیگر هم داشته که کمتر به آن توجه می‌شود و موضوع اصلی بحث ماست. اگر صد کتاب در مورد رنسانس و پیامدهای آن در سه، چهار قرن اخیر در فرهنگ و تمدن بشری بخوانید این موضوع از جمله موضوعاتی است که معمولاً توجهی به آن نمی‌شود. تنها افراد ریزبین به این نکته توجه دارند که چه حادثه‌ای در اوایل قرن ۱۹ میلادی باعث شد که پدیده‌ای به عنوان «تحقیق» و «پژوهش» در حوزه علوم به وجود آید.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

احمد پاکتچی

احمد پاکتچی

در حال حاضر مطلبی درباره احمد پاکتچی نویسنده روش تحقیقبا تکیه بر حوزه علوم قرآن و حدیث در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید