عکاسی دیجیتال نشر هودین
عکاسی دیجیتال نشر هودین

کتاب عکاسی دیجیتال نشر هودین

معرفی کتاب عکاسی دیجیتال نشر هودین

(4)
کتاب عکاسی دیجیتال (همراه با آموزش مقدماتی فتوشاپ)، اثر آروین آذرگین ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1400 توسط انتشارات هودین ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
25%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(4)
11%
(5)
25%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(1)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • بخش 1 - عکاسی کلاسیک

  • بخش 2 - دوربین دیجیتال چیست؟
  • بخش 3- راهنمای خرید دوربین‌های دیجیتال
  • بخش 4 - چگونه یک عکس خوب بگیریم
  • بخش 5- دوربین دیجیتال و رایانه شخصی شما
  • بخش 6- ویرایش تصاویر
  • بخش 7- چاپ تصاویر دیجیتال
  • بخش 8- در اعماق اقیانوس اینترنت
  • ضمایم
  • واژه‌نامه

مشخصات محصول

نویسنده: آروین آذرگین ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 304
انتشارات: هودین وزن: 430
شابک: 9786009535910 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1400

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

جهان در حالی که به سمت دیجیتال شدن با سرعت زیادی پیش می‌رود، در حوزه‌های مختلف تحولات قابل توجهی را تجربه می‌کند. در دنیای امروز، کامپیوترهای کوچک در تجهیزات خانگی مانند تلویزیون، ضبط، تلفن‌های ثابت، تلفن‌های همراه، پمپ بنزین و سیستم کنترل اتومبیل وجود دارند. لپ‌تاپ‌ها نیز به طور گسترده در خانه‌ها و ادارات استفاده می‌شوند. صنایع و شرکت‌های بزرگ با استفاده از کامپیوتر، کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند و میلیون‌ها کامپیوتر در سراسر جهان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و شبکه بزرگ اینترنت را شکل می‌دهند.


صنعت و هنر عکاسی نیز از این تحولات پیروی کرده است. حضور دوربین‌های عکاسی دیجیتال و نرم‌افزارهای قدرتمند، عکاسی سنتی را که برای دو قرن مورد استفاده بوده، تحت تأثیر قرار داده است و امروزه دوربین‌های دیجیتال به تدریج جایگزین دوربین‌های قدیمی شده‌اند.


دوربین‌های دیجیتال قادر به چاپ تصاویر در کمتر از یک ثانیه هستند و تعداد زیادی تصویر را ذخیره می‌کنند. شما می‌توانید به آسانی عکس‌ها را به کامپیوتر منتقل کرده و آن‌ها را ویرایش کنید، که این ویژگی‌ها به عنوان دلایلی برای محبوبیت و استفاده گسترده از دوربین‌های دیجیتال محسوب می‌شوند.


کتاب "عکاسی دیجیتال"، اولین کتابی است که به زبان فارسی در حوزه عکاسی دیجیتال منتشر شده است. این کتاب با طرحی که از مفاهیم اصلی عکاسی شروع می‌کند و به شما کمترین دانش علمی مورد نیاز برای یک عکاس را ارائه می‌دهد، شروع می‌شود. سپس نویسنده شما را با مفهوم دوربین و عکاسی دیجیتال آشنا می‌کند.


این کتاب به شما مشخص می‌کند که دوربین‌های دیجیتال چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارند و چگونه می‌توانید یک دوربین مناسب را انتخوابسته به نیازهایتان انتخاب کنید. همچنین، کتاب به شما نحوه استفاده از دوربین و نگهداری آن را نیز آموزش می‌دهد. با پیشروی در مطالعه کتاب، جنبه عملی آن بیشتر می‌شود و راهکارهایی برای بهبود عکس‌هایتان را پیشنهاد می‌دهد. همچنین، شما یاد خواهید گرفت که چگونه عکس‌ها را به کامپیوتر انتقال داده و آن‌ها را دسته‌بندی، ویرایش و چاپ کنید.


این کتاب که به عنوان پرفروش‌ترین کتاب عکاسی دیجیتال در ایران شناخته می‌شود، همچنین مفاهیم پایه و مقدماتی برای علاقه‌مندان و آماتورها را فراهم می‌کند و به عکاسان حرفه‌ای اطلاعات تخصصی ارائه می‌دهد.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

عامل دیگری که در کیفیت عکس دیجیتال نقش دارد، عمق رنگ است. عمق رنگ معرف حداکثر تعداد رنگ‌هایی است که می‌تواند در یک تصویر وجود داشته باشد. در دنیای پیرامون ما میلیون‌ها رنگ متفاوت وجود دارد. وقتی به منظره‌ای نگاه می‌کنیم چشم ما قادر به تشخیص میلیون‌ها رنگ است، اگرچه ممکن است این رنگ‌ها تنها اندکی در روشنی یا تیرگی با هم تفاوت داشته باشند.


وقتی یک تصویر واقعی به صورت دیجیتال درمی‌آید، هر قدر که طیف رنگ‌های آن تصویر گسترده‌تر باشد و تعداد رنگ‌های بیشتری را ذخیره نماید، آن تصویر واقعی‌تر و زیباتر جلوه خواهد کرد. عمق رنگ عکس دیجیتال به قابلیت دستگاهی برمی‌گردد که آن را ایجاد کرده است. به هنگام نمایش عکس‌ها بر روی نمایشگر رایانه نیز خصوصیت عمق رنگ نمایشگر و کارت گرافیکی در کیفیت و جلوه تصویر مؤثر است.


برای نمونه، اگر یک تصویر دیجیتال با عمق رنگ 16 میلیون رنگ را بر روی رایانه‌ای که کارت گرافیکی آن روی 256 رنگ تنظیم شده است ببینید، تصویری بی‌کیفیت و غیرطبیعی مشاهده خواهید کرد. البته امروزه در اکثر سیستم‌های رایانه‌ای از نمایشگرها و کارت‌های گرافیکی استفاده می‌شود که به راحتی عمق رنگ 16 میلیون رنگ را در اختیار ما قرار می‌دهند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

آروین آذرگین

آروین آذرگین

در حال حاضر مطلبی درباره آروین آذرگین نویسنده عکاسی دیجیتال نشر هودین در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید