خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی
خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی

کتاب خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی

معرفی کتاب خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی

(2)
کتاب خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی (کتاب یکم،دوم،سوم)، اثر جولیان جینز ، با ترجمه خسرو پارسا و دیگران ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات آگه ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 220 جلد، در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(5)
25%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
24%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
24%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی اثر جولیان جینز ترجمه خسرو پارسا نشر آگاه منتشر شده است 
    مدیریت و حکومت را بطور توامان مورد توجه قرار داده و مفاهیمی را برگزیده است که در هر دو سطح مدیریت و حکومت و از هر دو منظر خرد و کلان قابلیت ردیابی داشته باشند.در واقع دو مقوله حکومت و مدیریت با هم ارتباطی تنگاتنگ دارند بدین معنی که از هم تاثیر می پذیرند و بر هم اثر می گذارند و هر یک می تواند جلوه ای از دیگری را در قلمرو تحت نفوذ خود متجلی سازد.
    گرچه مسئله‌ی آگاهی، پیدایش و کارکرد و ماهیت آن در انسان از زوایای بسیار متعدد علمی، فلسفی و اجتماعی... مورد بحث بوده است، با این همه می‌توان گفت که از نظر علمی ما هنوز در ابتدای راه هستیم: هیچ نظریه‌ای تاکنون سخن آخر را نگفته است و تا رسیدن به نظریه‌ای که همه‌ی جوانب این پدیده‌ی شگرف بشری ــ پدیده‌ای که جوهرِ انسان شدنِ بشر را توضیح می‌دهد ــ راهی طولانی در پیش داریم. همچنین ما باید دریابیم که هوموساپی‌ینس چگونه به آگاهی دست یافت و علم و هنر و اخلاق را آفرید. و این تحولِ عظیم، این دستاوردِ شگفت‌انگیز، بدون نیاز به یک جهش جدید پدید آمد. کشفِ مکانیسمِ موجِد این تحول بزرگ‌ترین دستاورد بشری خواهد بود: کشف چگونگی تحولِ آن موجودِ وحشیِ جنگلی به انسان امروزی. سی سال کار مداوم جولیان جینز در این زمینه، کوشش‌های او در تبیین پاره‌ای از مسائل روان‌شناختی انسانِ امروزی و توضیح بسیاری از رفتارهای انسان کهن از خلال ادبیات باستانی، چنان شگفت‌انگیز و گاه تکان‌دهنده است که بدون تردید نمی‌توان از آن‌ها به آسانی گذشت. قرائتِ زبانیِ آگاهی، در کنار قرائت کارکردی و ابزاری آن، و قرائت‌های دیگر، طیف وسیعی در مقابل ما برای تعمق می‌گشایند که دانشجو و پژوهش‌گرِ آگاهی اگر هم برای مسائل مطروحه در آن‌ها پاسخی نداشته باشد، لااقل باید پرسش‌های مطرح‌شده را بداند. انسان‌ها تقریبا از زمان پیدایش آگاهی به مسئله‌ی آگاهی وقوف داشته‌اند. و هر عصری آگاهی را مطابق با مضامین و علایق خود توصیف کرده است. در عصر طلایی یونان، که مردم آزادانه سیر و سیاحت می‌کردند در حالی که برده‌ها کار می‌کردند، آگاهی هم به همان اندازه آزاد بود. هراکلیت، به ویژه، آگاهی را فضایی عظیم می‌دانست که حتی با پیمودن همه راه‌هایش نمی‌توان به مرزهای آن دست یافت. هزار سال بعد آگوستین در میان کوه‌های پُر از غار کارتاژ از "کوه‌ها و تپه‌های تخیلات عالیه‌ی من"، "دشت‌ها و مُغارهای حافظه‌ی من" که با مخفی‌گاه‌های "تالارهای متعدد و وسیع که به نحو شگفت‌انگیزی با انبارهای بی‌شمار مجهز شده است" حیرت زده شده بود. توجه کنید که چگونه استعاره‌های ذهن دنیایی است که ذهن دریافت می‌کند. نیمه اول قرن نوزدهم عصر اکتشافات بزرگ زمین‌شناسی بود که در آن‌ها آثار گذشته در لایه‌های پوسته‌ی زمین نوشته شده بود. این امر موجب مردم‌پسند شدن ایده‌ی آگاهی به صورت لایه‌هایی شد که گذشته‌ی فرد را ثبت می‌کرد و این لایه‌ها عمیق و عمیق‌تر می‌شد تا آن‌جایی که نوشته دیگر قابل خواندن نبود. این تاکید بر ناخودآگاه تا سال 1875 رشد کرد. در این سال بیشتر روان‌شناسان اظهار داشتند که آگاهی تنها یک قسمت کوچک زندگی ذهنی است و این که احساسات ناآگاه، ایده‌های ناآگاه و قضاوت‌های ناآگاه بخش اعظم روندهای ذهنی را تشکیل می‌دهند. درمیانه‌ی قرن نوزدهم، شیمی به‌عنوان علم مُد روز جایگزین زمین‌شناسی شد و آگاهی در نظر جیمز میل و وونت و شاگردانش به صورت ساختار مرکبی بود که می‌شد آن را در آزمایشگاه به عناصر دقیق حس‌ها و احساس‌ها تجزیه کرد. و همان‌گونه که لوکوموتیوهای بخار راه خود را در زندگی روزمره به طرف پایان قرن می‌پیمودند، آنان نیز به همان صورت راه خود را به آگاهی از آگاهی پیمودند، نیمه‌هوشیار تبدیل به دیگ بخار انرژی فشاری شد که مفرهایی آشکار می‌طلبید و هنگامی که سرکوب می‌شد موجب رفتار روان‌نژندانه شده و از رویاهای ناسرانجام موفقیت‌های پنهانی می‌ساخت. ... (از مقدمه‌ی کتاب)

مشخصات محصول

نویسنده: جولیان جینز ویرایش: -
مترجم: خسرو پارسا و دیگران تعداد صفحات: 516
انتشارات: آگه وزن: 914
شابک: 9789643291341 تیراژ: 220
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1399
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(تاریخ خودآگاهی)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

جولیان جینز

جولیان جینز

در حال حاضر مطلبی درباره جولیان جینز نویسنده خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

خسرو پارسا و دیگران

در حال حاضر مطلبی درباره خسرو پارسا و دیگران مترجم کتاب خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

خسرو پارسا و دیگران

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید