بنر بالای صفحه
یونانیان و بربرها
یونانیان و بربرها

فروش ویژه

کتاب یونانیان و بربرها

معرفی کتاب یونانیان و بربرها

(5)
کتاب یونانیان و بربرها (15جلدی)، اثر امیرمهدی بدیع ، با ترجمه مرتضی ثاقب فر ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات توس ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 3,600,000 26%

2,664,000

3,600,000 26% 2,664,000

محصولات مرتبط

(5)
26%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(2)
قیمت قبل
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
1%
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: امیرمهدی بدیع ویرایش: -
مترجم: مرتضی ثاقب فر تعداد صفحات: 4423
انتشارات: توس وزن: 9973
شابک: 9789643156206 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

"یونانیان و بربرها" مجموعه‌ای 15 جلدی از "امیرمهدی بدیع" است. هر جلد از این مجموعه به ردپایی در تاریخ می‌پردازد و گاه ردپاهای جعلی را شناسایی می‌کند و به خواننده معرفی می‌کند. نگارنده تصویر غلط یونانیان را در مقابل سایر اقوام شناسایی و بررسی می‌کند و به دنبال آن زندگی و رفتار متکبرانه اسکندر و گزارش‌ها و دیدگاه‌های مورخین یونانی را تجزیه و تحلیل می‌کند. وی همچنین به بررسی روابط دو کشور و دو تمدن درجه یک جهان باستان نیز پرداخته که نشان می‌دهد این دو جهان به ظاهر ناهمگون، بدون توجه به تعصبات قومی و نژادی، مکمل یکدیگر بوده‌اند؛ ... اما مورخان ناآگاهانه و گاه مغرضانه، حقیقت را نادیده گرفته و تلاش‌هایی برای جعل تاریخ کرده‌اند. یک مثال عالی در کتاب‌های "یونانیان و بربرها" حمله مقدونیه به ایران است.
درگیری‌های بین ملت‌ها و قبایل، به‌ویژه در زمان حاکمان مستکبر یا دیکتاتوری، سابقه طولانی دارد. موفقیت تمدن در یونان، به ویژه آتن و اسپارت از یک سو و ایران هخامنشی از سوی دیگر، منجر به مقابله‌ی منفعت اقتصادی، تاثیرات فرهنگی و در نتیجه جنگ و کشمکش بین دو طرف شد. "امیرمهدی بدیع" در یکی از مجلدهای "یونانیان و بربرها"، با قرار دادن شوش در مقابل آتن، چهره‌ی دیگر تاریخ، که در واقع چهره اصیل تاریخ ایران است را برجسته می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه برخورد اجتناب ناپذیر دو ابرقدرت زمانه، توسط مورخین یونانی توصیف شده است.
در این میان، تصویر واقعی لشکرکشی خشایارشا به یونان و آثار آن و نیز دروغ هایی که هرودوت در این زمینه گفته نیز نشان داده شده است. "امیرمهدی بدیع" در "یونانیان و بربرها"، قسمت‌های برجسته در نزاع ایرانیان و یونانیان را مشخص می‎کند و حقایق را پیش چشم خواننده، موشکافی می‌نماید.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

 درباره یونان باستان چه می دانیم؟ یونانی که از ابتدای تاریخ تا صدر اسلام روابط و برخوردهای گوناگون با ایران داشته است، گاه جزئی از شاهنشاهی هخامنشی و گاه همسایه و هم مرز آن در شمال غربی قلمرو ایران زمین بوده است و مهد فیلسوفان، سیاستمدران و خطیبان شناخته شده است. درباره هرودوت که اروپایی ها به غلط و عمدا او را «پدر تاریخ» کرده اند و درباره غرض ورزی های او در نقل تاریخ و مخصوصا روابط آتن با ایران چه مقدار اطلاع داریم. این به اصطلاح «پدر تاریخ» نه فقط نسبت به ایران کینه می ورزیده که حتی در مورد یونانیان غیر آتنی نیز دست به تحریف تاریخ ... و سرهم بندی جعلیات زده است چندان که مورخ یونانی دیگری به نام پلوتارک در همان عصر باستان کتابی در افشای جعلیات و تحریفات او با عنوان در خباثت هرودوت تألیف کرده بوده است… این تحریفات و جعلیات در طی بیست و چهار قرن همواره به عنوان تاریخ واقعی رویت شده اند و مورد قبول قرار گرفته اند تا سی و چند سال پیش که یک محقق و مورخ ایرانی با مطالعه دقیق کتاب هرودوت و همه کتاب های یونان پرده از آنها برداشت و با تألیف مجموعه پانزده جلدی یونانیان و بربرها «روی دیگر تاریخ» را نشان داد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

امیرمهدی بدیع

امیرمهدی بدیع

در حال حاضر مطلبی درباره امیرمهدی بدیع نویسنده یونانیان و بربرها در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مرتضی ثاقب فر

در حال حاضر مطلبی درباره مرتضی ثاقب فر مترجم کتاب یونانیان و بربرها در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مرتضی ثاقب فر

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید