بنر بالای صفحه
درآمدی بر فهم جامعه مدرن 1
درآمدی بر فهم جامعه مدرن 1

کتاب درآمدی بر فهم جامعه مدرن 1

معرفی کتاب درآمدی بر فهم جامعه مدرن 1

(5)
کتاب درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن 1 (صورت بندی های مدرنیته)، اثر استوارت هال و دیگران ، با ترجمه محمود متحد و دیگران ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات آگه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
19%
(2)
1%
(2)
26%
فروش ویژه
(6)
1%
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(1)
20%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • صورتبندی مدرنیته
    فهم جامعه‌ي مدرن مجموعه‌اي چهارجلدي است که ويراستار متن اصلي آن نظريه‌پرداز بزرگِ جامعه‌شناسي و مطالعات فرهنگي، استوارت هال، است. اين مجموعه بر اين ديدگاه کلي استوار شده که شکل‌گيري جامعه‌‌هاي مدرن و چندوچونِ عمل‌کردِ آن‌‌ها را بايد به‌صورت چندعلتي تبيين کرد و ترکيبي از چند فرآيند را در آن‌ها دخيل دانست: فرآيندهاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي. اين فرآيندهاي چندگانه شالوده‌ي ساختاري کتاب را نيز رقم زده‌اند. جلد يکم، صورت‌بندي‌هاي مدرنيته، به شکل‌گيري نهادهاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه‌ي مدرن
...
  • اختصاص دارد؛ جلدهاي دوم و سوم، يعني اشکال سياسي و اقتصادي مدرنيته و اشکال اجتماعي و فرهنگي مدرنيته، به بررسي فرآيندها و مسائل جامعه‌ي مدرن اختصاص دارند که برخي در سراسر دوره‌ي مدرن استمرار دارند و برخي ديگر پديده‌هايي مربوط به دوره‌ي خاصي از حيات جامعه‌ي مدرن هستند. جلد چهارم اين مجموعه، مدرنيته و آينده‌هاي آن، بر پايه‌ي عوامل چهارگانه‌ي فوق، به بازشناسي نيروهاي اجتماعي در حال ظهور و فرآيندهاي متضادي مي‌پردازد که جامعه‌ي مدرن را از بيخ و بن تغيير مي‌دهند. صورت‌بندي‌هاي مدرنيته شش فصل دارد. فصل نخست، "روشن‌گري و تکوين علم اجتماعي"، بستر تاريخي و جغرافيايي روشن‌گري اروپايي و چشم‌اندازي از آزادي فکري را با چهره‌هاي برجسته‌ي آن ــ فيلوزوف‌ها ــ بررسي مي‌کند. فصل دوم، "شکل‌گيري دولت مدرن"، به بررسي تحولاتي مي‌پردازد که جوامع اروپايي، از قدرت‌هاي پراکنده‌ي فئودالي تا سر بر آوردن اشکال گوناگون اقتدار سياسي، قدرت دنيوي، و مشروعيت و حاکميت دولت ملت مدرن، از سر گذرانده‌اند. فصل سوم، "پيدايش اقتصاد مدرن"، توضيح مي‌دهد که به‌دنبال پا گرفتن سرمايه‌داري در اروپا و دگرگوني تدريجي اقتصاد سنتي، چگونه تجارت و بازرگاني گسترش يافت و بازارها گسترش يافتند، چگونه تقسيم کار جديد رخ داد، و چگونه ثروت و مصرف در بريتانياي سده‌ي هجدهم رشد يافت. فصل چهارم، "دگرگوني ساختارهاي اجتماعي: طبقه و جنسيت"، به بررسي روابط اجتماعي در حال دگرگوني و ساختارهاي ويژه‌ي جامعه‌ي صنعتي سرمايه‌داري و چگونگي تقسيم اجتماعي و جنسيتي کار در سده‌هاي هجدهم و نوزدهم اختصاص دارد. در فصل پنجم، "صورت‌بندي‌هاي فرهنگي جامعه‌ي مدرن"، اهميتِ فزاينده‌ي تحليل فرهنگ، معنا، زبان و ساختارهاي نمادين زندگي اجتماعي در نظريه‌ي اجتماعي معاصر بررسي مي‌شود. و سرانجام، فصل ششم، "غرب و بقيه: گفتمان قدرت"، تبيين‌هاي اروپامحورِ تحول جوامع مدرن و مدرنيته در غرب را در بافت گسترده‌ترِ کل کره‌ي زمين بررسي مي‌کند. در پايان هر فصل، گزيده‌ي کوتاهي از چند کتاب کلاسيک و معاصر مربوط به موضوع آمده، که خواننده را با نوشته‌هاي متفکران و نظريه‌پردازان مهم درباره‌ي موضوع فصل آشنا مي‌کند.

مشخصات محصول

نویسنده: استوارت هال و دیگران ویرایش: -
مترجم: محمود متحد و دیگران تعداد صفحات: 481
انتشارات: آگه وزن: 868
شابک: 9789643292560 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1399
نوع جلد : گالینگور

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

استوارت هال و دیگران

استوارت هال و دیگران

در حال حاضر مطلبی درباره استوارت هال و دیگران نویسنده درآمدی بر فهم جامعه مدرن 1 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

محمود متحد و دیگران

در حال حاضر مطلبی درباره محمود متحد و دیگران مترجم کتاب درآمدی بر فهم جامعه مدرن 1 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

محمود متحد و دیگران

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید