بنر بالای صفحه
تاریخ نهضتهای ملی ایران از نفوذ اروپائیان تا استقرار مشروطه در ایران
تاریخ نهضتهای ملی ایران از نفوذ اروپائیان تا استقرار مشروطه در ایران

کتاب تاریخ نهضتهای ملی ایران از نفوذ اروپائیان تا استقرار مشروطه در ایران

معرفی کتاب تاریخ نهضتهای ملی ایران از نفوذ اروپائیان تا استقرار مشروطه در ایران

(4)
کتاب تاریخ نهضتهای ملی ایران (از نفوذ اروپائیان تا استقرار مشروطه در ایران)، اثر عبدالرفیع حقیقت ، با ترجمه مترجم مهدی تدینی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1393 توسط انتشارات کومش ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
22%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(4)
22%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(4)
19%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • توضیحات
    تالیف عبدالرفیع حقیقت به چاپ انتشارات کومش می باشد. مجموعه ای که در ادامه سه جلد دیگر از تاریخ نهضتهای ملی ایران به رشته تحریر در آمده است، اولین آن ها از حمله تازیان تا ظهور صفاریان، پس از آن از سوگ یعقوب لیث تا سقوط عباسیان و دیگری از بیداد مغولان تا اوج حکومت صفویان می باشد. اثر حاضر نیز روایتی است که از دوران انحطاط صفویان با مرگ شاه عباس دوم آغاز می گردد، نهضت های شکل گرفته پس از آن را تشریح می کند و در پایان به شکل گیری مشروطیت در ایران و قوانینی که در پی آن تصویب می شوند می پردازد. نگاهی گسترده به دوره ای از تاریخ سرزمین پهناور ایران
...
  • با درس هایی ارزنده برای داشتن آینده ای نیکوتر.
    گزیده ای از کتاب شاه سلطان حسین غافل از اینکه فنا و نابودی او همراه با انقراض دولت صفویه نزدیک شده است، نا آگاهانه تحت تاثیر اطرافیان نا آگاه تر از خود قرار داشت و با وقوع حوادث غم انگیز گوناگون گیج و دیوانه شده بود. چنانکه فتحعلی خان وزیر را متهم به خیانت کرده و گفتند که با تحریک عده ای از کردها خیال کشتن شاه را در شب هنگام داشته. شاه سلطان حسین از خواب بیدار شده، چنان دچار وحشت و اضطراب گردید که در همان شب حکم قتل وزیر را صادر کرد. چشمان این مرد بیچاره را در آوردند و برای اینکه بفهمند ثروت خود راکجا پنهان کرده به شکنجه و عذاب او پرداختند ولی در همان موقع شاه آگاهی یافت که گول خورده است. فوری عده ای از نجبا دعوت شدند و وزیر خود را در حضور آنان تبرئه نمود ولی چه فایده، صدمه و آسیب وارد شده قابل ترمیم و برگشت نبود. لطفعلی خان نیز که برای هجوم به قندهار نیروی عظیمی گردآورده و آنان را تعلیم نظامی می داد، از شغل خود معزول گردید. چنانکه معمول این مواقع است تمامی سپاه او متفرق شدند و در نتیجه ایران در یک چنین موقعیت بحرانی و خطرناک در تاریخ خود به علت خودخواهی و حماقت پادشاه ضعیف النفس خویش بی دفاع و آماده اضمحلال و انقراض گردید.

مشخصات محصول

نویسنده: عبدالرفیع حقیقت ویرایش: -
مترجم: مترجم مهدی تدینی تعداد صفحات: 576
انتشارات: کومش وزن: 984
شابک: 9782000012382 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1393

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

عبدالرفیع حقیقت

عبدالرفیع حقیقت

در حال حاضر مطلبی درباره عبدالرفیع حقیقت نویسنده تاریخ نهضتهای ملی ایران از نفوذ اروپائیان تا استقرار مشروطه در ایران در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم مهدی تدینی

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم مهدی تدینی مترجم کتاب تاریخ نهضتهای ملی ایران از نفوذ اروپائیان تا استقرار مشروطه در ایران در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم مهدی تدینی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید