بنر بالای صفحه
همزاد نشر ماهی
همزاد نشر ماهی

فروش ویژه

کتاب همزاد نشر ماهی

معرفی کتاب همزاد نشر ماهی

(4)
کتاب همزاد، اثر فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی ، با ترجمه سروش حبیبی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات ماهی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 170,000 21%

134,300

170,000 21% 134,300
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

داستان‌های روسی قرن 19م

محصولات مرتبط

(2)
21%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
16%
قیمت قبل
(2)
21%
فروش ویژه
(1)
15%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(5)
16%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب همزاد اثر فیودور داستایوفسکی ترجمه سروش حبییبی نشر ماهی منتشر شده است 

مشخصات محصول

نویسنده: فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی ویرایش: -
مترجم: سروش حبیبی تعداد صفحات: 216
انتشارات: ماهی وزن: 190
شابک: 9789642091447 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است از فئودور داستایفسکی، نابغۀ ادبیات روس و جهان. رمانی که در سال ۱۸۴۶، پس از نخستین اثر داستایفسکی، یعنی مردم فقیر، که با تحسین منتقدان روسی مواجه شد، منتشر شد.

شکل‌گیری و تحول عنصر جنون در آقای گالیادکین، که به عنوان کارمند، در سیستم اداری پیچیدۀ روس مشغول کار کردن است، زمینۀ اصلی این رمان کوتاه است. گالیادکین چند صفت برجسته و خاص دارد: یکی اینکه مردی است که همواره برای آینده رؤیاپردازی می‌کند و دیگر آنکه در کشاکش یک قضیۀ عاطفی و عاشقانه درگیر است، که آن هم دچار پیچیدگی‌های خاصی شده است.

گالیادکین در بخش‌های گوناگون کتاب، در مقام راوی، ... دربارۀ اصول اخلاقی خود و شخصیت خودش، اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد؛ اما ریشه‌های جنون هر لحظه در گالیادکین عمیق‌تر می‌شود و او احساس می‌کند فردی که کاملاً شبیه خودش است وارد زندگی‌اش شده است. فضای اداری پر از تشویش موجود در پیرامون گالیادکین نیز از جمله مواردی است که این جنون را هر لحظه و به شکل پیوسته عمیق‌تر می‌کند. فضای خشک اداری که چیزی از ارتش کم ندارد.

در چنین سیستم اداری بیمارگونه‌ای، آدم‌ها صرفاً موجودات بی‌ارزشی هستند که نه هویتی از خود دارند و نه استقلال عملی، و از آن سو هر لحظه امکانش هست که جایگزین شوند.
ذهن گالیادکین دچار پریشانی عجیبی شده و همین باعث شده که نتواند به‌درستی روی مسائل پیرامونش تمرکز کند. داستایفسکی در این اثرش نیز روح روسی را به چالش می‌کشد و نقد تیزهوشانه‌ای از جامعۀ روس ارائه می‌دهد.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

مثل این بود که همه چیز، حتی طبیعت، علیه آقای گالیادکین شمشیر کشیده بود، اما او هنوز برپا بود و مغلوب نشده بود. احساس می‌کرد که شکست خورده است. آمادۀ نبرد بود. وقتی بحران بهتش گذشت و به خود آمد، با چنان شور و نیرویی دست بر هم مالید که هرکس او را می‌دید یقین می‌یافت که او اهل تسلیم نیست. عجالتاً خطر پیش چشمش بود، ملموس بود و آشکار. آقای گالیادکین این معنی را نیز به احساس دریافته بود. آنچه نمی‌دانست این بود که چطور با این خطر گلاویز شود.

حتی لحظه‌ای فکری از ذهن آقای گالیادکین گذشت. با خود گفت: چطور است این خطر را به حال خودش بگذارم؟ چطور است راه خودم را ... کج کنم. خیلی ساده عقب‌نشینی کنم؟ چه عیب دارد؟ هیچ عیبی ندارد. انگار نه انگار که من بودم. من خودم را کنار می‌کشم، خیال کن من نبودم. بگذار خطر از کنارم بگذرد. اصلاً که گفته که من بودم؟ من نبودم، همین و همین! اگر من از این درگیری کنار بروم، او هم کنار خواهد رفت. شاید او هم عقب‌نشینی کند. دُم می‌جنباند، رذل حقه‌باز! دُم می‌جنباند و عقب‌گرد می‌کند و می‌رود پی کارش! من این بدجنس را می‌شناسم.

من با تسلیم و آرامش به جنگش می‌روم. اصلاً چه خطری؟ خطر کجاست؟ چه کسی صحبت از خطر کرده؟ دلم می‌خواست یک نفر پیدا شود و بگوید خطرش کجاست. اصلاً ماجرا سر تا پا بازی است. ارزش ندارد که آدم جدی‌اش بگیرد.

آقای گالیادکین به اینجا که رسید ساکت شد. چشمۀ کلام در دهانش خشکید. حتی به خود بد و بیراه گفت. برای این فکرها نسبت بزدلی و بی‌غیرتی به خود داد؛ ولی این حرف‌ها دردش را دوا نکرد. احساس می‌کرد که گرفتن تصمیم در حال حاضر برای او ضرورت محض دارد؛ حتی احساس می‌کرد که اگر کسی پیدا شود و به او بگوید که چه تصمیمی بگیرد، هر چه بخواهد به او می‌دهد؛ ولی خب، چطور می‌شد راهکار را به حدس دانست؟ فرصتی برای حدس نبود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی

در حال حاضر مطلبی درباره فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی نویسنده همزاد نشر ماهی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

سروش حبیبی

زادۀ هفتمین روز از خرداد ۱۳۱۲ در تهران. حبیبی تحصیلات خود را در مقطع دبیرستان، در دبیرستان فیروز بهرام به پایان رساند و از سال ۱۳۲۹، تحصیلات خود را در مدرسۀ عالی پست و تلگراف ادامه داد و با پایان آن، در وزارت پست و تلگراف و تلفن مشغول به خدمت شد.

حبیبی در سال ۱۳۳۹ راهی دانشکدۀ فنی دارمشتات در آلمان شد تا تحصیلات خود را ادامه دهد و آنجا بود که هم‌زمان با تحصیل در رشتۀ الکترونیک، با زبان و ادبیات آلمان آشنا شد و شروع به آموختن آن کرد.

اما او کار ترجمه را با مجلۀ سخن آغاز کرد. البته در همان برهه‌ها متون گوناگونی را نیز ویرایش می‌کرد. مسئله‌ای که تأثیر مثبتش بعدها در کیفیت و یکدستی ترجمه‌های او هویدا بود.

حبیبی با بیش از چهار دهه فعالیت در عرصۀ ترجمه، پیرامون آشنایی مخاطبان فارسی زبان با بسیاری از نویسندگان بزرگ، پنجره‌ای پیش روی آن‌ها گشوده است.

ترجمه‌های او از زبان‌های مبدأ، مانند روسی، انگلیسی و آلمانی، بسیار معتبر است تا جایی که بازترجمه‌های او از آثار ترجمه‌شده نیز با استقبال چشمگیری روبه‌رو می‌شود.

ابله، خواب نی‌لبک، قمارباز، لوته و همتایش، موش‌ها و آدم‌ها، مرگ ایوان ایلیچ، و سعادت زناشویی تعدادی از عناوین ترجمه‌های اوست.

سروش حبیبی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید