بنر بالای صفحه
تاریخ لباس 5000 سال پوشاک زنان و مردان جهان
تاریخ لباس 5000 سال پوشاک زنان و مردان جهان

کتاب تاریخ لباس 5000 سال پوشاک زنان و مردان جهان

معرفی کتاب تاریخ لباس 5000 سال پوشاک زنان و مردان جهان

(2)
کتاب تاریخ لباس (5000 سال پوشاک زنان و مردان جهان)، اثر روت ترنر ویل کاکس ، با ترجمه شیرین بزرگمهر ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات توس ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 450,000 6%

423,000

450,000 6% 423,000
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

پوشاک تاریخ

محصولات مرتبط

(2)
قیمت قبل
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(3)
1%
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
19%
(2)
21%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: روت ترنر ویل کاکس ویرایش: -
مترجم: شیرین بزرگمهر تعداد صفحات: 528
انتشارات: توس وزن: 900
شابک: 9789643153960 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است نوشته روت ترنرویل کاکس که تاریخ ۵۰۰۰ سال پوشاک زنان و مردان جهان را بررسی می‌کند. کتاب تاریخ لباس، مرجع معتبری در پوشاک مردان، زنان و کودکان جهان، از ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد تا ۱۹۵۸ است و در آن، می‌توان از ویژگی‌های رداهای مادها و رومی‌ها و کندیس بنفش پارس‌ها تا نیم‌تنه‌های قهوه‌ای رنگ کرامولی و نیز شنل‌های فیروزه‌ای پادشاهان سده‌های میانی، تا پیراهن‌های تافته و ارگاندی کریستین دیور، کت و دامن‌های شانل آگاه شد.

همچنین شکل بادبزن‌های ملکه نفر تی‌تی و نیز گردن‌پوش‌ها و کلاه‌های بلند ابریشمی عصر ویکتوریایی و عمامه‌های مغربی ... در این کتاب به تصویر کشیده شده است.

نویسنده در این اثر خود به لباس‌های باب روز دوره‌های تاریخی، تجدید حیات آن‌ها و نیز واژه‌های مربوطه پرداخته و با تصویرهایی واضح و دقیق، آن‌ها را به نمایش گذاشته است.

تاریخ لباس مأخذ ارزشمندی است برای پژوهشگران و دانشجویان تاریخ، ادبیات و تئاتر و نیز راهنمای مفیدی است برای علاقه‌مندان طراحی و لباس.
از آنجا که پوشیدن لباس ضرورت است، هرکس این دِین را احساس می‌کند که ظاهر خود را به خوش‌آیندترین شکل ممکن به جهانیان عرضه کند. بنابراین پوشاک باید رنگ و طرحی هنرمندانه و زیبا داشته و هم‌آهنگ با شرایط محیط و باب روز باشد.

انگیزه تهیه این کتاب، ارائه پژوهش‌ها در زمینه‌ شیوه لباس پوشیدن مردم همه‌ اعصار به خواستاران آن است و همه‌ تلاش نویسنده بر این بوده است که به ساده‌ترین شکل ممکن پوشاک رایج‌ هر دوره و در صورت امکان تاریخ‌های واقعی آن‌ها را به تصویر کشد و شرح دهد.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب نگارنده در این کتاب طی چهل و نه فصل، مقوله پوشاک و ضمایم مربوط به آن را از زمان نخستین تمدن‌های بشری تا قبل از دهه پنجاه میلادی در کشورهای مختلف جهان تشریح نموده است .ولی از تصاویر متعددی بهره جسته ودرباره جنس و رنگ بخش‌های مختلف هر لباس، نگاتی را بیان می‌کند .برخی از کشورها و دوره‌های مورد بحث در کتاب بدین قرار است" :مصریان 3000ـ 525ق.م"، "رم باستان، سده اول قبل از میلاد تا پنجم میلادی"، "ایران باستان، از 550م .تا جنگ‌های صلیبی"، "ایتالیایی قرون وسطی یا گوتیک"، "رنسانس ایتالیا"، "اسپانیا در سده شانزدهم"، "طرح‌های انگلیسی 1830ـ "1790و "طرح‌های ... فرانسوی 1890ـ ."1880

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

ولاسکوئز نقاشی اسپانیایی که در دوره‌ سلطنت فیلیپ چهارم می‌زیست، تصویرگر برجسته‌ای از دوران خود، از جمله شیوه‌ لباس پوشیدن بود. سیاه، رنگ غالب در لباس مردان و زنان بود که در پارچه‌های گران‌بهایی چون مخمل و ساتن به کار می‌رفت. این لباس‌ها تزیین‌هایی از طلا و نقره داشت. استفاده از پارچه‌های کتان لطیف و تافته‌های سفید برای سر آستین‌ها و یقه، از تیرگی لباس می‌کاست. گرچه لباس سفید کمتر پوشیده می‌شد، ولی در صورت استفاده از آن، یقه و سر آستین‌ها را به رنگ قرمز یا صورتی برمی‌گزیدند.

تمامی پوشاک زنان با برودری دوزی با جواهر، به ویژه مروارید تزیین ... می‌یافت. از روبان، قیطان و منگوله نیز برای تزیین استفاده می‌کردند.

بیان شده است که فیلیپ ابداع کننده‌ یقه‌ای نسبتاً کوچک و ظریف از پارچه‌ نازک با آستری از مقوا بود. این یقه‌ صاف و گوشه‌دار، از جلو بسته می‌شد و از بالای یقه‌‌ی ایستاده‌ دابلت بیرون می‌آمد. این یقه به زبان انگلیسی نک‌ویسک نامیده می‌شد. نوع دیگری از همین یقه را که روی یقه‌ دابلت می‌خوابید، فالینگ بند می‌خواندند. این یقه بسیار راحت‌تر و ساده‌تر از یقه‌های بزرگ چین‌دار بود.

مردان زنجیرهای سنگین از طلا به گردن می‌آویختند. بند کفش‌های مردانه، بزرگ و تبدیل به گل‌ یا پاپیون شد و نام گل کفش به خود گرفت.

پیراهن زنان بلند بالا با بالاتنه‌ای چسبان بود که در جلو به شکل سه‌گوشه‌ای نوک تیز درمی‌آمد. یقه‌ها چون دوره‌ گذشته چین‌دار بود و در حاشیه‌اش تور دوخته می‌شد. در یکی از آثار ولاسکوئز، ماری آن، ملکه اسپانیا پیراهنی بر تن دارد که یقه‌ آن نه از کتان که پارچه‌ متداول برای یقه بود، بلکه از پوست روباه است.

تا سال‌های دهه۱۶۳۰، زیر دامنی مخروطی شکل همچنان پوشیده می‌شد. ولی بعدها شکل آن تغییر یافت. قسمت‌های جلو و پشت دامن کاملاً تخت و صاف و بدون برجستگی و دو طرف آن دارای برجستگی زیاد شد. به طوری که عرض دامن برابر با قد دامن گردید. علاوه بر دامنِ خود پیراهن، دامنی بسیار کوتاه به درز کمر دوخته می‌شد که پپلم نام داشت.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

روت ترنر ویل کاکس

روت ترنر ویل کاکس

در حال حاضر مطلبی درباره روت ترنر ویل کاکس نویسنده تاریخ لباس 5000 سال پوشاک زنان و مردان جهان در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

شیرین بزرگمهر

در حال حاضر مطلبی درباره شیرین بزرگمهر مترجم کتاب تاریخ لباس 5000 سال پوشاک زنان و مردان جهان در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

شیرین بزرگمهر

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید