بنر بالای صفحه
تاریخ جهان 3
تاریخ جهان 3

کتاب تاریخ جهان 3

معرفی کتاب تاریخ جهان 3

(2)
کتاب تاریخ جهان 3 (سلام اول)، اثر باربارا تاکمن ، با ترجمه حسن افشار ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات ماهی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
قیمت قبل
(1)
3%
(1)
6%
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب سلام اول اثر باربارا تاکمن ترجمه حسن افشار نشر ماهی منتشر شده است
    سلام اول داستان استقلال امریکا در سال 1776 است؛ روایتی غیر خطی از تاریخ انقلاب این کشور.باربارا تاکمن دراین کتاب بر بخش‌های نکاویده یا کمتر پژوهش‌شده در این تاریخ تمرکز می‌کند و به ورود قدرت‌های بزرگ جهان به صحنه نبردی که علیه استقلال امریکا شکل گرفته بود می‌پردازد. او روایت خود را از یکسال پیش از شروع انقلاب آغاز می‌کند، زمانی که کشتی امریکایی آندرو دوریا با پرچم کنگره‌ی مهاجران امریکایی در ساحل جزیره‌ی اوستاتیوس که از مستعمرات هلند به شمار می‌رفت، چندگلوله توپ به
...
  • نشانی سلام شلیک می‌کند و این سلام با پاسخ ساحل‌نشینان جزیره مواجه می‌شود و این آغاز به رسمیت شناخته شدن حرکت مهاجران امریکایی از سوی کشور هلند برای کسب استقلال در این سرزمین است.

مشخصات محصول

نویسنده: باربارا تاکمن ویرایش: -
مترجم: حسن افشار تعداد صفحات: 344
انتشارات: ماهی وزن: 590
شابک: 9789649971766 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -
نوع جلد : زرکوب

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

«سلام اول» عنوان کتابی است به قلم باربارا تاکمن. تاکمن در این کتاب، تاریخ انقلاب امریکا را با قلم جذاب و فرم روایی منحصربه‌فردِ خود روایت می‌کند. ۱۶ نوامبر ۱۷۷۶ لکه‌های سفیدی از دود شلیک توپ‌ها، آن‌گاه صدای غرش توپ‌ها، از قلعه‌ی محقر جزیره‌ی هلندی کوچک سنت اوستاتیوس در هند غربی برخاست و بر بالای دریای فیروزه‌فام به جولان درآمد. توپخانه‌ی قلعه‌ی اورانژ جواب سلام کشتی امریکایی اَندرو دوریا به بندر بیگانه را می‌داد و کشتی با پرچم راه‌راه سرخ و سفید کنگره‌ی امریکا بر فراز دکلش به لنگرگاه نزدیک می‌شد. سنت اوستاتیوس با صدای کوتاهش اولین مقام ... رسمی بود که بر بزرگ‌ترین رویداد قرن درود می‌فرستاد: ظهور دولت تازه‌ای که مسیر تاریخ را عوض می‌کرد.

اثر انقلاب امریکا در سرشت حکومت‌های اروپایی از لحظه‌ای که انقلاب به وقوع پیوست محسوس بود و به رسمیت شناخته شد. سفیر بریتانیا در لاهه، سر جیمز هریس، ارل مامزبری، پس از انقلاب، در خاطراتش نوشت که با شروع طغیان امریکایی‌ها تغییر خارق‌العاده‌ای در اذهان بخش بزرگی از مردم هلند اتفاق افتاد. تردیدهایی درباره‌ی حاکمیت استات‌هولدر (حاکم هلند و امیر اورانژ) به وجود آمد و هنگامی که شورش مستعمره‌نشینان انگلیسی در امریکا به پیروزی رسید عملاً کل حاکمیت مورد حمله قرار گرفت. چیزی که سفیر شاهدش بود -هنوز فقط ذهنیت آن، نه عینیتش- تبدیل قدرت از شکل دل‌بخواهی اشراف و سلاطین به شکل نهادینه در یک قانون اساسی و نمایندگی مردم بود. این دوره‌ی گذار، که همزمان شد با دوران کاری او، از ۱۷۶۷ تا ۱۷۹۷، به اعتقاد او پرحادثه‌ترین دوره‌ی تاریخ اروپا بود. جواب سلامی که به فرمان یوهانس دِ گراف، فرماندار سنت اوستاتیوس، به اندرو دوریا داده شد اولین مرتبه‌ی شناسایی رسمی اعلامیه‌ی استقلال مستعمرات شورشی، پرچم امریکا و ملت امریکا به ابتکار یک مقام رسمی دولتی خارجی بود. تقدم هلند مهم‌ترین جنبه‌ی این واقعه نبود، اما چون مدعیان دیگری نیز پیدا شده‌اند باید به این نکته اشاره کرد که سال ۱۹۳۹ لوح یادبودی که با امضای رئیس‌جمهور وقت امریکا، فرانکلین روزولت، به سنت اوستاتیوس پیشکش شد یک‌بار دیگر تقدم توپخانه‌ی قلعه‌ی اورانژ را تأیید کرد. روی لوح نوشته شده: به یاد سلامی که ۱۶ نوامبر ۱۷۷۶ به فرمان یوهانس دو گراف، فرماندار سنت اوستاتیوس، از قلعه‌ی این جزیره در جواب سلام توپ‌های کشتی جنگی اندرو دوریا به پرچم ایالات متحده داده شد. استقلال ایالات متحده امریکا را اولین‌بار اینجا یک مقام خارجی در حضور یک کشتی امریکایی به رسمیت شناخت. بدین‌سان یوهانس دوگراف جایگاهی همیشگی، هرچند کوچک، در تاریخ امریکا به دست آورد.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

هم‌پیمانی با شورشی‌ها ناگزیر پای فرانسه را هم به جنگ با بریتانیا که در امریکا حکومت را در دست داشت می‌کشید و البته فرانسه هم همین را می‌خواست. سیاست بوربون‌ها برخاسته از این اصل جفرسونی نبود که روزی می‌رسد که هر ملتی باید در میان قدرت‌های روی زمین، جایگاه جداگانه و برابری را بپذیرد که قوانین طبیعت و خداوندِ طبیعت برایش تعیین می‌کنند. پادشاه فرانسه این عقیده را نداشت، گرچه عقیده‌ی متحدی بود که اکنون فرانسویان نیز سنگ آرمانش را به سینه می‌زدند. انگیزه‌ی فرانسوی‌ها کمتر فلسفی و بیشتر دشمنی ساده با انگلیسی‌ها بود و از هفت قرن دشمنی، از سال ... ۱۰۶۶ به بعد، و از آرزوی جبران زیان‌های آن‌ها در جنگ هفت ساله آب می‌خورد. بنابراین نه دغدغه‌ی امریکا بلکه همان جنگ قدرت برّ قدیم بود که پای فرانسوی‌ها را هم به میان کشید و امکان کسب استقلال از بریتانیا را برای مستعمرات امریکایی فراهم آورد. اتحاد براساس دو پیمان بود، یکی پیمان دوستی و بازرگانی و دیگری قول خودداری از صلح جداگانه با بریتانیا تا زمانی که استقلال امریکا را نپذیرفته بود.

ژوییه‌ی ۱۷۷۸، پنج ماه بعد از آنکه فرانسه با امریکا پیمان بست، به بریتانیا اعلام جنگ کرد و سال بعدش اسپانیا نیز با تجدید معاهده‌ی خاندان بوربون به فرانسه پیوست. در مقابل، فرانسه به اسپانیا وعده داد که کمک کند جبل‌الطارق و مینورکا را پس بگیرد.

بیشترین ترس فرانسه از این بود که مستعمرات با کشور مادر کنار بیایند و تجارت و موقعیت استعماری و دریایی‌اش را احیا کنند و بریتانیا دوباره به تفوقی دست یابد که هدف اصلی فرانسه در جنگ کاهش آن بود. اشارات عمدی بنجامین فرانکلین به فرانسویان درباره‌ی احتمال مصالحه، و نشانه‌ها و هشدارهایی که فرانسوی‌ها به خیال خودشان می‌دیدند، اولین عاملی بود که آن‌ها را به عقد پیمان اتحاد واداشت. قول خودداری طرفین از صلح جداگانه از واهمه‌ی فرانسوی‌ها از آشتی بریتانیا با مستعمرات عجالتا می‌کاست؛ اما طولی نکشید که پیشنهاد صلح بریتانیا به مستعمره‌ها دوباره ترس در دل فرانسویان انداخت.

هفده روز پس از ورود فرانسه به جنگ، نبرد دریایی آغازین که ربطی هم به امریکا نداشت ولی در بلندمدت آسیب فراوان به تلاش‌های جنگی بریتانیا زد -ولو بیشتر معنوی تا مادی- نزدیک جزیره‌ی آشَنت در کانال مانش روی داد. هدف فرانسوی‌ها این بود که کانال را بگیرند تا بعد به انگلستان حمله کنند. هدف انگلیسی‌ها، پس از آنکه جاسوسانشان از عزیمت دو ناوگان فرانسوی به برست و تولون خبر دادند، این بود که از الحاق آن‌ها به یکدیگر جلوگیری کنند و اگر موفق نشدند و ناوگان‌ها از کانال بالا رفتند به آن‌ها هجوم ببرند، مگر اینکه نیروی آن‌ها بسیار بیشتر باشد و در این صورت برای تقویت به سواحل خود بازگردند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

باربارا تاکمن

باربارا تاکمن

در حال حاضر مطلبی درباره باربارا تاکمن نویسنده تاریخ جهان 3 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

حسن افشار

در حال حاضر مطلبی درباره حسن افشار مترجم کتاب تاریخ جهان 3 در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

حسن افشار

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید