بنر بالای صفحه
برخورد کوتاه نشر روزنه کار
برخورد کوتاه نشر روزنه کار

فروش ویژه

کتاب برخورد کوتاه نشر روزنه کار

معرفی کتاب برخورد کوتاه نشر روزنه کار

(2)
کتاب برخورد کوتاه (حرف های دلنشین بزرگان سینمای جهان)، اثر تونی کراولی ، با ترجمه پروین مهدی پور - حمیدرضا منتظری ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات روزنه کار ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 120,000 21%

94,800

120,000 21% 94,800

محصولات مرتبط

(2)
21%
فروش ویژه
(4)
16%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(5)
19%
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب برخورد کوتاه حرف های دلنشین بزرگان سینمای جهان اثر تونی کاولی توسط انتشارات روزنه کار منتشر شده است.
    این کتاب  اثری از تونی کراولی، دربردارنده سخنانی از کارگردانان مطرح جهان، نویسندگان، تهیه کننده‌ها، منتقدین سینمایی و بسیاری از اهالی سینما حتی خانواده بازیگران میباشد. در مقدمه می‌خوانید: ایده اصلی کتاب کنار هم قرار دادن مأموریت این آدم‌ها در زندگی‌می باشد ـ اطلاع‌رسانی و سرگرم کردن و چه کار آسانی، چرا که آنها عاشق حرف زدن هستند، راجع به همه‌چیز، بخصوص راجع به خودشان، بازی‌های‌شان، کارنامه هنری‌شان، ستاره‌های محبوب‌شان (وودی
...
  • آلن، مارلون براندو)، پول‌شان، مواد مخدر، و البته، چیزهایی که دوست ندارند. منشأ هرکدام از نقل قول‌ها تا حد ممکن بطور کامل آورده شده‌است؛ آنهایی که نام نشریه ندارند و فقط تاریخ‌شان درج شده، از مصاحبه‌های شخصی خودم با ضبط صوتم است که یا چاپ شده‌اند (ولی نتوانستم ردشان را پیدا کنم) یا به شکل غیرقابل نقلی بودند یا صرفآ به دلایل مختلف هرگز چاپ نشده‌اند. برای نمونه اظهار نظر بعضی از اهالی سینما درباره «مریل استریپ» را می‌خوانید: 1 ـ مریل استریپ هم مثل رابرت دِنیرو، هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد. سپتامبر 1981 / رابرت بنتون 2 ـ مریل استریپ یک ماشین بازیگری‌ست، درست همان‌طور که کوسه ماشین آدم‌کشی‌ست. 1989 / شر 3 ـ او النور روزولتِ بازیگری خواهد شد. ژانویه 1980 / داستین هافمن 4 ـ خطر حرف زدن راجع به مریل استریپ این است که خسته کننده بشود ـ او بی‌نقص است. 1983 / سیدنی پولاک 5 ـ مریل استریپ بزرگترین بازیگر زنده آمریکاست، چه مرد چه زن. نوامبر 1988 / بروس ویلیس 6 ـ نمی‌توانم چیز بدی راجع به مریل استریپ بگویم و من عاشق بدگویی از دیگرانم. ژانویه 1980 / جیمز وودز

مشخصات محصول

نویسنده: تونی کراولی ویرایش: -
مترجم: پروین مهدی پور - حمیدرضا منتظری تعداد صفحات: 280
انتشارات: روزنه کار وزن: 306
شابک: 9789646728226 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

نقل‌قول‌ها و حرف‌های دلنشین بزرگان سینمای جهان، به انتخاب و گردآوری تونی کراولی. مجموعه نقل‌قول‌هایی که در این کتاب گردآوری شده‌اند از حرف‌های بیش از ۳۶۰ ستارۀ سینما، از و.س.فیلدز و می وست گرفته تا کوین کاستنر و جولیا رابرتز، استخراج شده‌اند.

همچنین ما نقل‌قول‌های کارگردانان، تهیه‌کنندگان، فیلمنامه‌نویسان و نویسندگان، سه چهار نفر از منتقدان سینما، چند تکنسین و عوامل فنی، برخی پدر و مادرهای ستارگان سینما، یک دستیار کارگردان، یک نمایندۀ مجلس و حتی چند نفر ناشناس، را در این کتاب می‌خوانیم. گسترۀ نقل‌قول‌ها به گستردگی جاذبۀ خود سینماست ... و نه‌تنها اهالی هالیوود، کل جهان سینما را در بر می‌گیرد. (دوپاردیو، کیشلوفسکی، کنچالوفسکی، ماکاوژف، ماسترویانی.)

ایدۀ اصلی کتاب، کنار هم قرار دادن مأموریت این آدم‌ها در زندگی‌ است، اطلاع‌رسانی و سرگرم کردن و چه کار آسانی، چرا که آن‌ها عاشق حرف زدن هستند، راجع به همه‌چیز، به‌خصوص راجع به خودشان، بازی‌هایشان، کارنامۀ هنری‌شان، ستاره‌های محبوبشان (وودی آلن، مارلون براندو و…) پولشان و البته چیزهایی که دوست ندارند.

در بررسی ستاره‌های سینما- و همچنین خودِ گردآورندۀ این کتاب- بهترین راه این است که گفتۀ جان کلیز را در ذهن داشته باشید: بزرگ‌ترین اشتباه بیشتر مردم این است که تصور می‌کنند بیشتر آدم‌ها عاقل‌اند. آدم عاقل زیادی نمی‌شناسم و در تمام عمرم فقط یک نفر را دیده‌ام که واقعاً بزرگ شده بود. بقیۀ آدم‌ها همگی متأسفانه بچه‌هایی هستند که یاد گرفته‌اند مثل بزرگ‌ترها رفتار کنند.
به‌جزء چند مورد انگشت‌شمار، هیچ‌کدام از نقل‌قول‌ها از خیل زندگی‌نامه‌های به قلم خود ستاره‌ها استخراج نشده‌اند و بیشترشان از مصاحبه‌های رایج گوشه‌و‌کنار است. گلن فورد می‌گوید: بازیگرها حس می‌کنند که موقع مصاحبه هم باید بازی کنند و مجبورند جوابی بدهند و در مورد چیزهایی که هیچ سررشته‌ای از آن ندارند، ادای خبره‌ها را دربیاورند؛ ولی راه بهترش این است که هیچ چیزی نگویی!

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

-در این دنیای نقدهای پر ادعا و امر و نهی‌های نویسنده‌ها، وودی حس جهت‌یابی خوبی دارد. از درگیر شدن نمی‌ترسد، با وجود این که همه‌ی دنیا او را آدمی منزوی و گوشه‌گیر می‌دانند. دوست خیلی خوبی است. قابل اتکاءست، مفید و سخت کار می‌کند و اخلاق‌گراست. مقاله‌هایی را هم که راجع به او چاپ می‌شود نگه می‌دارد.

*مارشال بریکمن، همکار فیلمنامه‌نویس وودی آلن در آنی هال و منهتن

-همیشه نسبت به حرف کسانی که می‌گویند خودشان را در نقش غرق می‌کنند، بدبین بوده‌ام. یک روزی یکی آمد پیش اسپنسر تریسی و پرسید: خسته نشدی که همش نقش تریسی را بازی کنی؟ تریسی جواب داد: پس ... چکار کنم، نقش بوگارت را بازی کنم؟ باید سبک مناسب خودت را پیدا کنی و ادامه‌اش بدهی، نه این که یک کیف شعبده‌بازی زیر بغلت باشد.

*جیمز استوارت

-به طور کلی بازیگری چیزی‌ست که بیشتر مردم فکر می‌کنند از پسش بر نمی‌آیند، ولی صبح تا شب دارند انجامش می‌دهند. ظریف‌ترین بازی‌ای که در تمام عمرم دیده‌ام، بازی مردم عادی بوده که تلاش می‌کردند احساسی را که ندارند، نشان دهند یا چیزی را پنهان کنند. این چیزی است که همه از همان بچگی یاد می‌گیرند.

*مارلون براندو

-فیلم خنده‌دار تماشا نمی‌کنم. فیلم‌های اینگمار برگمان را تماشا می‌کنم. او به سکوت خداوند فکر می‌کند و یک جورهایی من هم همینطور.

*وودی آلن

-می‌توانید بکشید، می‌توانید مردم را ناقص کنید. اما کسل کردن واقعا یک گناه است و خدا شما را به خاطر آن تنبیه خواهد کرد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

تونی کراولی

تونی کراولی

در حال حاضر مطلبی درباره تونی کراولی نویسنده برخورد کوتاه نشر روزنه کار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

پروین مهدی پور

در حال حاضر مطلبی درباره پروین مهدی پور مترجم کتاب برخورد کوتاه نشر روزنه کار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

پروین مهدی پور

حمیدرضا منتظری

در حال حاضر مطلبی درباره حمیدرضا منتظری مترجم کتاب برخورد کوتاه نشر روزنه کار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

حمیدرضا منتظری

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید