بنر بالای صفحه
سگ سفید
سگ سفید سگ سفید

فروش ویژه

کتاب سگ سفید

معرفی کتاب سگ سفید

(4)
کتاب سگ سفید (کتاب دیگران22)، اثر رومن گاری ، با ترجمه سیلویا بجانیان ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1396 توسط انتشارات نیماژ ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 1,100 جلد، در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 50,000 29%

35,500

50,000 29% 35,500

محصولات مرتبط

(5)
29%
فروش ویژه
(4)
قیمت قبل
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
قیمت قبل
(4)
26%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: رومن گاری ویرایش: -
مترجم: سیلویا بجانیان تعداد صفحات: 248
انتشارات: نیماژ وزن: 220
شابک: 9786003671423 تیراژ: 1100
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1396
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(داستانهای فرانسه،قرن20م)

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

سگ خاکستری رنگی بود که خالی در گوشه‌ی راست پوزه‌اش و موهای حنایی رنگی دوربینی‌اش داشت و این، او را به تابلوی بساط سیگارفروشی نزدیک دبیرستان دوران کودکیم در نیس شبیه می‌کرد. آن تابلو سیگارکش قهاری را نشان می‌داد، که در زیرش نوشته بودند: «سگ سیگاری.»

سرش را کمی کج کرده بود و نگاه دقیق و نافذی داشت. از آن نگاه‌های سگ ولگردی که در تمام مدتی که از آنجا عبور می‌کنید با امید تحمل‌ناپذیری نگاهتان می‌کند.

سینه‌اش چون کشتی‌گیران ستبر بود. بعدها وقتی ساندی پیرمن سر به سرش می‌گذاشت، متوجه شدم که تنها با قدرت سینه‌اش همچون بولدوزری، ساندی بیچاره را ... پس می‌نشاند.

از نژاد سگ‌های گله‌ی آلمانی بود و در تاریخ ۱۷ فوریه سال ۱۹۶۸، هنگامی‌که همسرم ژان سبرگ را، ضمن تهیه‌ی فیلمی در بورلی هیلز می‌دیدم، وارد زندگی‌‌ام شد.

آن روز رگباری سخت -همچون بسیاری از حوادث طبیعی امریکا، بی‌حد‌و‌حساب- در شهر لوس‌آنجلس باریدن گرفته بود.

باران در مدتی کوتاه از شهر دریاچه‌ای ساخت که در آن کادیلاک‌ها در تلاش بیهوده‌ای می‌کوشیدند خود را از آب بیرون بکشند. شهر حالت درهم و برهمی داشت، درست مثل انگاره‌های سورئالیستی که دیری‌ است، چشمان را به اشیائی که هیچ به کارشان نمی‌آیند عادت داده‌اند.

بسیار نگران سگم، ساندی، بودم که شب گذشته، برای گشت‌و‌گذار از خانه به سوی سانست استریپ رفته و هنوز باز نگشته بود.

ساندی تا چهار سالگی زیر نفوذ محیط بسیار اخلاقی خانه، پسر مانده بود! این سگ با روحیه‌ی ساده و زود باورش، برای رویارویی با محیط آشفته‌ی هالیوود ساخته نشده بود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

رومن گاری

رومن گاری

زاده هشتمین روز می سال ۱۹۱۴ در لیتوانی. او رمان‌نویس، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و در جریان جنگ جهانی دوم نیز خلبان بود. نام اصلی‌اش رومن کاتسف بود. یازده ساله بود که پدرش خانواده را رها کرد و رفت و رومن نوجوان، به همراه مادرش نینا، به‌اجبار چند سالی در ورشوی لهستان روزگار گذراند.

چهارده ساله بود که به همراه مادرش به شهر نیس در فرانسه مهاجرت کرد و در پاریس تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رساند و در بخش نیروی هوایی ارتش فرانسه، خلبانی را آموخت. شرح زندگی این سال‌های او تا ۳۰ سالگی، در کتاب «میعاد در سپیده‌دم» آمده است.

در کشاکش آتش شعله‌ور جنگ جهانی دوم و هنگامی که نازی‌ها خاک فرانسه را اشغال کردند، به انگلستان گریخت و با پیوستن به نیروهای آزاد فرانسه در جنگ شرکت کرد. با پایان جنگ، به پشتوانه تحصیلات خود در رشته حقوق و با مدرکی که در زمینه‌ی زبان‌های خارجی از دانشگاه ورسای دریافت کرده بود و در جهانی که شرایط پس از جنگی و پایه‌های سست دیپلماسی را تجربه می‌کرد، به عنوان دیپلمات در شهرهای گوناگون فعالیت کرد. سپس، در سال ۱۹۵۶ بود که ریشه‌های آسمان را نوشت. این رمان موفق شد جایزه گنکور را برای رومن گاری به ارمغان آورد.

سیاست چنان با زندگی او عجین شده بود که او به اجبار بسیاری از رمان‌هایش را با نام مستعار به چاپ رساند؛ اسامی مستعاری همچون امیل آژار.

نگارش رمان زندگی در پیش رو با نام مستعار امیل آژار،‌ دومین گنکور را برای او به ارمغان آورد؛ جایزه‌ای که نامش را به‌شکلی ویژه در تالار جوایز گنکور قرار داد. (تاکنون او تنها نویسنده‌ای است که دوبار موفق به کسب این جایزه شده است.)

بادبادک‌ها، پیمان سحرگاهی، گذار روزگار، خداحافظ گاری کوپر، مردی با کبوتر و سگ سفید از جمله آثار ترجمه‌شده‌ی رومن گاری به زبان فارسی است.


مترجم

مختصری درباره مترجم

سیلویا بجانیان

در حال حاضر مطلبی درباره سیلویا بجانیان مترجم کتاب سگ سفید در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

سیلویا بجانیان

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید