بنر بالای صفحه
زوال فرشته
زوال فرشته

فروش ویژه

کتاب زوال فرشته

معرفی کتاب زوال فرشته

(2)
کتاب زوال فرشته (ادبیات مدرن جهان،چشم و چراغ37)، اثر یوکیو میشیما ، با ترجمه غلامحسین سالمی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات نگاه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 175,000 22%

136,500

175,000 22% 136,500
دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

آثار ادبی ادبیات آسیایی و دیگر زبان ها

محصولات مرتبط

(4)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(4)
18%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
قیمت قبل
(5)
22%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: یوکیو میشیما ویرایش: -
مترجم: غلامحسین سالمی تعداد صفحات: 392
انتشارات: نگاه وزن: 360
شابک: 9786003760226 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1399

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(داستانهای ژاپنی،قرن20م)

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

هوندا که تمایل چندانی به تنها ماندن تورو نداشت، تابستان آن سال او را به هوکایدو برد. برنامه‌ی سفرشان بسیار ساده و راحت بود. می‌خواستند با فراغ خاطر به سفر بروند و هر جا پیش آمد بیتوته کنند.

کی کو، که تحمل چنین سفری را نداشت، به‌تنهایی به ژنو رفت. سفیر ژاپن در سوییس با او نسبت فامیلی داشت. خانواده‌ی هاماناکا دوست داشتند دو سه روزی را با هوندا بگذرانند. در نتیجه هر دو خانواده در هتل شی‌مودا اتاق گرفتند. پیرمرد به‌دلیل شدت گرما به‌ندرت از اتاق خنکش بیرون می‌رفت.

هر دو خانواده موافقت کرده بودند که شب‌ها شام را با هم صرف کنند. شب که خانم و آقای هاماناکا ... به اتاق هوندا رفتند، پرسیدند که مو مو کو کجاست و هوندا گفت که دخترک اندکی زودتر آمده و با تورو توی باغ قدم می‌زنند. همه منتظر آمدن زوج جوان بودند.

پیرمرد عصا به دست کنار پنجره ایستاده بود. همه چیز به نظرش احمقانه می‌آمد؛ او اصلاً گرسنه نبود، به‌ویژه آنکه غذای هتل هم به مذاقش خوش نمی‌آمد. می‌دانست که آن زن و شوهر کج‌سلیقه آن‌قدر اشتها داشتند که حتی بدون رفتن به سالن غذاخوری همان‌جا او را می‌بلعیدند. حرف‌های هاماناکا و همسرش هنگام صرف شام کسلش می‌کرد. پیرها مجبور بودند درباره‌ی سیاست بحث کنند.

هوندای هفتاد و هشت ساله به رغم میل باطنی، عقاید سیاسی‌اش را در پوششی از بذله‌گویی و لطیفه‌های خنده‌دار بیان می‌کرد. مهم، بیان عقاید به هر شکل و عنوان بود؛ تنها راهی که می‌شد حماقت‌های این دنیا را تحمل کرد. درست مثل ساحلی که بی‌هیچ علاقه و تمایلی هر روز موج‌ها و چوب‌های آب آورده را پذیرا می‌شود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

یوکیو میشیما

یوکیو میشیما

یوکیو می‌شیما یکی از نویسندگانِ بزرگ ژاپن و به عبارتی بهتر، یکی از نویسندگانِ چیره‌دست جهان است. او که نام اصلی‌اش هیرائوکاکیمی تاکه بود، در سالِ ۱۹۲۵ در خانواده‌ای به دنیا آمد که مادرش شیزوئه تبارِ ساورائی داشت و پدرش آزوسا کارمندِ رسمیِ دولت و فرزند فرماندارِ پیشینِ کارافوتو بود. وی همواره به نیایِ پدریِ مادرش می‌بالید و با غرور و افتخار از او یاد می‌کرد.

یوکیو در کودکی به مدرسه‌ی گاکوشوئین رفت که بیشتر شاگردانِ آن اشراف‌زاده بودند و از پذیرشِ پسری در میانِ خود که تبار اشرافی نداشت به‌شدت پرهیز داشتند. مدیریتِ مدرسه را ژنرال نوگی مارسوکه بر عهده داشت. شیوه‌های آموزشی و پرورشیِ این مدرسه بیشتر بر پایه‌ی تعلیمِ اصولِ نظامی‌گری استوار بود و با پسرِ حساس و شاعرپیشه‌ای مثل می‌شیما مانند غریبه‌ها رفتار می‌شد.

با این همه، او در سالِ ۱۹۴۴ تحصیلاتش را با درجه‌ی ممتاز و اخذ چنان نمره‌های بالایی در این مدرسه به پایان برد که امپراتور هیروهیتو با صدور فرمانِ افتخار و اهدای ساعتی مزین به قابِ نقره همراه توشیحِ تقدیرنامه‌ای او را پُر افتخارترین دانش‌آموز ژاپن خواند.

سیزده ساله بود که نخستین شعرها و داستان‌‌هایش در نشریه‌ی ادبیِ مدرسه‌ی پیرز چاپ شد. نخستین داستانش که موردِ توجه خوانندگان و منتقدان قرار گرفت «بیشه‌زاری غرقِ شکوفه» نام داشت که نخستین‌بار در سال ۱۹۴۱ در مجله‌ی کوچکِ بونگی بونکا به چاپ رسید. این داستان سرشار از تمثیل‌ها، تصاویر و استعاره‌هایی ا‌ست که در آثارِ بعدیِ نویسنده به گونه‌ای چشمگیر رخ می‌نماید و پیوسته در نوشته‌هایش تکرار می‌شود.

شیوه‌ی نگارش و بیانِ بیشه‌زاری غرقِ شکوفه نشانگرِ تأثیرِ مشوقان نویسنده در مدرسه‌ی پیرز است که نه‌تنها زمینه‌ی آشنایی او را با گروه نیهون رومان‌ها (رمانتیک‌های ژاپن) فراهم آورد، حتی آشنایی چشم‌اندازهای تازه‌ای پیش روی او گشود. پس از آن به توصیه‌ی سردبیران و ویراستارانِ مجله، نام مستعارِ یوکیو می‌شیما را برای خود برگزید. این داستان به دلیلِ کمبودِ کاغذ در دوران جنگ دوم، در چهار هزار نسخه به چاپ رسید و تمامِ نسخه‌های آن در کمتر از یک هفته به فروش رفت. البته در سال‌های بعد چندین‌بار تجدید چاپ شد.

آشناییِ می‌شیما با این گروه نقطه‌ی عطفی در کار نویسندگی‌اش به شمار می‌رود و تأثیر بسیاری بر ذهن و زبانِ او داشت. افراد این گروه را متفکرینی تشکیل می‌دادند که بر یگانه بودنِ ملت ژاپن، یکتاییِ فرهنگ و بی‌همتاییِ تاریخ‌شان اصرار می‌ورزیدند. با این همه گرایش و دلبستگیِ تعصب‌آلودِ می‌شیمای جوان به آداب و سنن و آیین‌های ژاپن با نوعی وابستگیِ شدید به غرب درآمیخته بود.

می‌شیما در دورانِ دانشجویی به‌شدت تحت تأثیر اندیشه‌های اسکار وایلد قرار داشت؛ حتی پس از بالا گرفتنِ آتشِ جنگ با انگلیس و امریکا، به خواندنِ برگردانِ ژاپنیِ نوشته‌های وایلد و دیگر نویسندگانی پرداخت که منحرف و فاسد معرفی شده بودند.

می‌شیما با قلم موشکافانه و نگاه تیزبینش و با وسواسی ستودنی، جرئیات زندگی طبقات مختلف جامعه را شرح داده است. درحقیقت در میانِ نویسندگان معاصر، به‌ندرت می‌توان کسی را یافت که با چنین دیدگاه دقیق و گسترده‌ای جامعه‌ی ژاپن و مردم آن را توصیف کرده باشد.

معبد سپیده‌دم، حراج، برف بهاری و زوال فرشته از جمله آثار ترجمه‌شده‌ی می‌شیما به زبان فارسی است.


مترجم

مختصری درباره مترجم

غلامحسین سالمی

در حال حاضر مطلبی درباره غلامحسین سالمی مترجم کتاب زوال فرشته در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

غلامحسین سالمی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید