بنر بالای صفحه
دانشنامه مصور ماشین
دانشنامه مصور ماشین دانشنامه مصور ماشین

کتاب دانشنامه مصور ماشین

معرفی کتاب دانشنامه مصور ماشین

(5)
کتاب دانشنامه مصور ماشین (گلاسه)، اثر ریچارد ساتن ، با ترجمه داریوش دل ارا ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1401 توسط انتشارات سایان ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رحلی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

دانشنامه و دایره المعارف مصور

محصولات مرتبط

(4)
26%
فروش ویژه
(5)
19%
(5)
26%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: ریچارد ساتن ویرایش: -
مترجم: داریوش دل ارا تعداد صفحات: 72
انتشارات: سایان وزن: 573
شابک: 9786008269243 تیراژ:
اندازه (قطع) : رحلی سال انتشار 1401

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است از ریچارد ساتن که به بررسی تصویری تاریخ خودرو و قطعات تشکیل‌دهندۀ آن می‌پردازد. خودروهای اولیه تا حد زیادی مدیون کالسکه‌های اسب‌ران بودند.

در واقع، بسیاری از خودروهای پیشگام صرفاً گاری‌های اسب‌رانی بودند که موتور رویشان نصب شده بود.

به همین دلیل است که به کالسکه‌های بدون اسب مشهور شدند؛ حتی خودروهایی که می‌خواستند از این کلیشه فاصله بگیرند نیز معمولاً به دست یک دلیجان‌ساز سنتی و با به‌کار‌گیری مهارت‌ها و تکنیک‌های چند قرن پیش ساخته می‌شدند.

بعدازظهری در تابستان ۱۸۶۲، اتئین لنوآر، مهندس فرانسوی، محتاطانه موتوری را استارت ... زد که خودش ساخته و بین چرخ‌های یک گاری سوار کرده بود.

دقایقی بعد، گاری کوچک به مدد موتور بزرگ و یغورش که به‌آرامی تالاپ‌تالاپ می‌کرد، از میان پارک جنگلی ونسس بازحمت در حال حرکت بود. لحظه‌ای تاریخی فرا رسیده بود، چرا که گاریِ بدون اسب لنوآر وارد عالم دلیجان‌ها و درشکه‌های اسب‌ران و مسیرهای پر گرد و غبار شده بود؛ دنیایی که به‌زودی برای همیشه از صحنۀ روزگار محو می‌شد.
لنوآر نخستین فردی نبود که یک کالسکۀ بدون اسب می‌ساخت؛ کالسکه‌هایی که نزدیک به یک قرن پیش ابداع شده و با نیروی موتور بخار کار می‌کردند، کند و دست‌وپا گیر در حرکت بودند.

موفقیت او، ابداع نوعی موتورِ احتراق داخلی کوچک بود که با سوختنِ سریع بنزین در داخل یک سیلندر کار می‌کرد. چند سال بعد، موتورهای احتراق داخلی گازوئیلی نیز ساخته شدند و طولی نکشید که نخستین موتور آزمایشی خودرو ساخته شد. در ۱۸۸۵، نخستین خودرویی که به مردم فروخته شد، از کارگاه کارل بنز در مانهایم آلمان بیرون آمد. عصر اتومبیل آغاز شده بود.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

در دهۀ ۱۹۵۰، خودروهای کوچک نسبت به گذشته بسیار ارزان‌تر شدند. مدل‌هایی نظیر فولکس واگن بیتل و رنو ۴ چنان ابتدایی و ارزان بودند که میلیون‌ها دستگاه از آن‌ها به فروش رفتند.

درواقع، تعداد فروش خودرو چنان افزایش یافت که خیابان‌های شهرها به‌تدریج راه‌بندان شد. در لندن، شمار خودروها دوبرابر شد؛ در پاریس منطقۀ آبی طرح ترافیک مشخص کردند تا آمد و شد را محدود کنند؛ در نیویورک آزادراه‌های عظیم شهری ساخته شد تا از شدت راه‌بندان‌ها و گره‌های ترافیکی کاسته شود.

از این رو، تعجبی ندارد که چرا خودروهای کوچکِ حبابی‌شکل نظیر ایزتا ساخت ایتالیا، به‌زودی ... باب شدند. هر چند این خودروها را از اساس نه به منظور تولید خودرویی جمع و جور، بلکه به عنوان خودرویی ارزان و اقتصادی ساختند.

بااین‌حال، این خودروها برای خانواده‌ها بسیار کوچک و تنگ بودند. کلید حل این مشکل، مینی بود که در ۱۹۵۹ به بازار عرضه شد. مینی با اندازه‌ای متعارف اما جمع و جورش انقلاب بزرگی به حساب می‌آمد. برای آنکه فضای کافی برای چهار سرنشین بزرگسال را در چنین خودروی کوچکی فراهم کنند، مجبور بودند تا حد امکان فضای بسیار محدودی برای موتور و جعبۀ دنده تعبیه کنند.

بنابراین، الک ایسیگونس، طراح مینی، موتور را به جای طول، در عرض خودرو قرار داد و نیروی محرک را در چرخ‌های جلو به کار گرفت. این ایده کارگر افتاد، طوری که در حال حاضر تقریباً همۀ خودروهای خانوادگی از چنین چینشی استفاده می‌کنند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

ریچارد ساتن

ریچارد ساتن

در حال حاضر مطلبی درباره ریچارد ساتن نویسنده دانشنامه مصور ماشین در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

داریوش دل ارا

در حال حاضر مطلبی درباره داریوش دل ارا مترجم کتاب دانشنامه مصور ماشین در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

داریوش دل ارا

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید