پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ نشر نقش و نگار
پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ نشر نقش و نگار

قیمت قبل

کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ نشر نقش و نگار

معرفی کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ نشر نقش و نگار

(4)
کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ، اثر استیون هاوکینگ ، با ترجمه حسین صداقت ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات نقش و نگار ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمتِ جدید در بازار: 160,000

110,000

  110,000

محصولات مرتبط

(5)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • پیش گفتار
  • مقدمه
  • مقدمه‌ی مترجم
  • چرا باید پرسش‌های بزرگ بپرسیم؟
  • 1. آیا خدایی وجود دارد؟
  • 2. آغاز هستی چگونه بوده است؟
  • 3. آیا زندگی هوشمند دیگری در جهان وجود دارد؟
  • 4. آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟
  • 5. درون یک سیاه‌چاله چیست؟
  • 6. آیا سفر در زمان ممکن است؟
  • 7. آیا روی زمین زنده خواهیم ماند؟
  • 8. آیا باید به فضا مهاجرت کنیم؟
  • 9. آیا هوش مصنوعی از ما پیشی خواهد گرفت؟
  • 10. چطور آینده را شکل می‌دهیم؟
  • سخن پایانی

مشخصات محصول

نویسنده: استیون هاوکینگ ویرایش: -
مترجم: حسین صداقت تعداد صفحات: 200
انتشارات: نقش و نگار وزن: 190
شابک: 9786229987414 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

شاید کمتر کسی است که به فیزیک علاقه داشته باشد یا حتی نداشته باشد و اسم استفِن هاوکینگ را نشنیده باشد؛ یکی از بزرگ‌ترین فیزیک‌دانان معاصر ما که چند سال پیش درگذشت.

بخشی از شهرت او به‌خاطر بیماری‌اش بود که عضلات حرکتی او را از کار انداخته بود و توان تکان خوردن نداشت.

دلیل دیگر آن هم نظریات جدید او دربارۀ سیاهچاله‌ها بود، اما شاید مهم‌ترین دلیل معروفیت او برخی مباحث مرتبط با فیزیک سیاهچاله‌ها باشد که منجر به خلق تئوری‌هایی در زمینۀ پیدایش جهان و منشاء هستی و حیات و زیست بوده است.

پروفسور کیپ تورن می‌گوید: «من اولین‌بار استفن هاوکینگ را در ژوئیۀ ۱۹۶۵ در لندن، در کنفرانس نسبیت عام و گرانش دیدم.

استفن تحصیلات دکترای خود را در دانشگاه کمبریج می‌گذراند و من تازه تحصیلاتم را در دانشگاه پرینستون کامل کرده بودم.

شایعاتی در اطراف سالن‌های کنفرانس می‌چرخید که استفن استدلال قانع‌کننده‌ای را مطرح کرده که جهان ما باید در یک زمان محدود در گذشته متولد شده باشد. جهان نمی‌تواند بی‌نهایت قدیمی باشد.
«من از سخنرانی استفن در سال ۱۹۶۵، به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفتم. نه‌تنها با استدلال و نتیجه‌گیری او، بلکه مهم‌تر از آن با روشنگری و خلاقیت او.

بنابراین به‌دنبال او گشتم تا با او، یک ساعت خصوصی صحبت کنم. این سرآغاز یک دوستی طولانی مدت بود، دوستی‌ای که نه‌تنها بر پایۀ منافع علمی مشترک، بلکه براساس یک همدردی درخور توجه متقابل بود، یک توانایی رمزآلود برای درک یکدیگر به‌مثابه انسان.

به‌زودی زمان بیشتری را صرف صحبت دربارۀ زندگی، عشق و حتی مرگ‌مان کردیم تا دربارۀ علم. با این وجود، علم‌مان هنوز هم مانند چسب، ما را به هم چسبانده بود.»

مردم همیشه مشتاق پاسخ پرسش‌های بزرگ بوده‌اند. «ما از کجا آمده‌ایم؟ جهان چگونه آغاز شده است و چه معنایی دارد و هدف از طراحی آن چیست؟» و پناه بردن به علم می‌تواند مسیر درستی برای رودررو شدن با این سؤالات باشد.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

آیا سفر در زمان ممکن است؟

در داستان‌های علمی-تخیلی، پیچیدگی‌های فضا و زمان خیلی پیش پا افتاده است. از آن‌ها برای سفرهای سریع به دور کهکشان یا برای سفر در زمان استفاده می‌شود؛ اما داستان علمی-تخیلی امروز، اغلب واقعیت علمی فردا است. بنابراین، شانس سفر در زمان چقدر است؟

این ایده که فضا و زمان می‌توانند خمیده یا پیچیده شوند، نسبتاً جدید است. برای بیش از ۲۰۰۰ سال، اصول هندسۀ اقلیدسی بدیهی در نظر گرفته می‌شد. کسانی که مجبور به یادگیری هندسه در مدرسه بودند ممکن است به یاد داشته باشند، یکی از نتایج هندسۀ اقلیدسی این است که مجموع زوایای یک مثلث ۱۸۰ درجه است.

بااین‌حال، در قرن گذشته، مردم متوجه شدند که شکل‌های دیگر هندسه ممکن است وجود داشته باشد که در آن‌ها مجموع زاویه‌های یک مثلث لزوماً ۱۸۰ درجه نیست.

به عنوان مثال، سطح زمین را در نظر بگیرید. نزدیک‌ترین چیز به یک خط مستقیم روی سطح کرۀ زمین، چیزی است که آن را دایرۀ عظیمه می‌نامیم.

این‌ها کوتاه‌ترین مسیر بین دو نقطه هستند، بنابراین، مسیرهایی هستند که خطوط هوایی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اکنون مثلثی را روی سطح کرۀ زمین در نظر بگیرید که یک ضلع آن خط استوا، ضلع دیگر آن خطی با طول جغرافیایی صفر درجه که از لندن می‌گذرد و ضلع سوم هم خطی با طول جغرافیایی ۹۰ درجۀ شرقی که از بنگلادش می‌گذرد.

هر دو خط طولی (جغرافیایی) با خط استوا زاویۀ قائمه یا ۹۰ درجه می‌سازند. همچنین این دو خط طولی (جغرافیایی) در قطب شمال با زاویۀ قائمه یا ۹۰ درجه به هم می‌رسند.. بنابراین، یک مثلث به سه زاویۀ قائمه (۹۰ درجه) داریم. مجموع زوایای این مثلث ۲۷۰ درجه است که به‌وضوح بالاتر از ۱۸۰ درجه برای یک مثلث روی یک سطح صاف است. اگر یک مثلث روی یک سطح به شکلِ زین بکشیم، خواهیم دید که مجموع زوایا کمتر از ۱۸۰ درجه شده است.

سطح زمین یک فضای دو بعدی نامیده می‌شود. به عبارت دیگر، شما می‌توانید روی سطح زمین در دو جهت عمود بر هم حرکت کنید: می‌توانید به شمال-جنوب یا شرق-غرب حرکت کنید، اما البته جهت سومی نیز عمود بر این دو وجود دارد و آن بالا یا پایین است.

به عبارت دیگر، سطح زمین در فضای سه بعدی قرار دارد. فضای سه بعدی مسطح است؛ یعنی از هندسۀ اقلیدسی تبعیت می‌کند. مجموع زاویه‌های یک مثلث ۱۸۰ درجه است. بااین‌حال، می‌توان نژادی از موجودات دو بعدی را تصور کرد که بتوانند روی سطح زمین حرکت کنند، اما نتوانند جهت سوم بالا یا پایین را تجربه کنند. آن‌ها دربارۀ فضای سه بعدی مسطح که سطح زمین در آن به سَر می‌برد چیزی نمی‌دانند. برای آن‌ها فضا خمیده و هندسه نااقلیدسی خواهد بود.

پشت جلد

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

پشت جلد

Brief Answers to the Big Questions
مبنای کتاب «پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ» آخرین یادداشت‌ها، مقاله‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های استفن هاوکینگ فقید است و دربردارنده‌ی تازه‌ترین نظريات اوست.
نویسنده در این اثر برخی از بزرگ‌ترین رازهای جهان هستی را ارزیابی می‌کند و می‌کوشد نشان دهد علم می‌تواند برای بسیاری از مشکلات ما راه گشا باشد.

برخی از پرسش‌های بزرگی که این کتاب به پاسخ‌های کوتاه آن می‌پردازد عبارت‌اند از :
آیا خدایی وجود دارد؟
آغاز هستی چگونه بوده است؟
آیا زندگی هوشمند دیگری در جهان وجود دارد؟
آیا هوش مصنوعی از ما پیشی خواهد گرفت؟
آیا سفر در زمان ممکن است؟

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

در حال حاضر مطلبی درباره استیون هاوکینگ نویسنده پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ نشر نقش و نگار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

حسین صداقت

در حال حاضر مطلبی درباره حسین صداقت مترجم کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ نشر نقش و نگار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

حسین صداقت

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید