آرامش در محیط کار
آرامش در محیط کار

فروش ویژه

کتاب آرامش در محیط کار

معرفی کتاب آرامش در محیط کار

(4)
کتاب آرامش در محیط کار (کتاب های زندگی بهتر)، اثر سوفی مرین ، با ترجمه مرجان گلریز ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات شمعدونی ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 160,000 23%

123,520

160,000 23% 123,520

محصولات مرتبط

(2)
1%
(1)
26%
فروش ویژه
(2)
16%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(5)
7%
قیمت قبل
(2)
25%
فروش ویژه
(4)
3%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  •  
    استرس‌ها و فشارهایی که در محل کار خود متحمل می‌شویم، روح ما را فرسوده کرده است. گاهی اوقات به این فکر می‌کنیم که عطای کار کردن را به لقایش ببخشیم، اما مگرغم نان می‌گذارد. کتاب «آرامش در محیط کار» به ما مهارت هایی یاد می‌دهد که در مقابل استرس‌ها و فشارهای محیط کار دوام بیاوریم. همچنین به ما می‌آموزد که چطور به یک انتقاد در محیط کار پاسخ بدهیم، چگونه از دیگران تعریف کنیم. با رفتارهای فربینده و یا تصنعی همکارانمان چگونه برخورد کنیم. اگر در موقعیت مشاجره یا نزاع قرار گرفتیم چگونه رفتار کنیم. با رفتارهای پرخاشگرانه چه کنیم. چگونه با مدیریت زمان به همه کارهای خود برسیم. به عنوان یک زن با تبعیض، آزار و اذیت جنسی در محل کار چگونه برخورد کنیم. این کتاب براساس اتفاقات کسانی نوشته شده که از استرس و فشار محیط کار در فرانسه به روان‌درمانگر روی آورده‌اند. این کتاب به ما کمک می کند تا عوامل استرس‌زای محیط کار را کاهش دهیم و سپس محیط کار شاد و آرامی داشته باشیم.
     
    جملات برگزیده کتاب
    هنگامی که یک فرد، تحت فشارهای کاری طولانی و شدید قرار می‌گیرد (درگیری‌های تکراری با همکار یا مدیر، حجم زیاد کار) وضعیت تنش و استرس مزمن حاکم می‌شود.
     
    بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار، هر بار که مسئولیت کاری سنگینی بر عهده فرد قرار می‌گیرد و او نتواند خود را با آن تطبیق دهد، دچار استرس و تنش می‌شود. این مسئله، چه در درازمدت و چه کوتاه‌مدت، بر سلامت جسمانی و روانی فرد تأثیر منفی می‌گذارد. اگر تنش کاری بیش از حد طولانی شود، توان انطباق و سازگاری کاهش می‌یابد و بدن دچار فرسودگی و خستگی مزمن می‌شود.
     
    تی‌یری به‌تازگی ترفیع گرفته و مدیر ارشد شده است. او هر روز ساعت 7:30 صبح در دفتر کارش حاضر می‌شود و تا ساعت 8 شب کار می‌کند. او حتی دیگر با همکارانش هم نهار نمی‌خورد و ترجیح می‌دهد که سریع و بدون اتلاف وقت فقط ساندویچی را ببلعد. وقتی هم که به خانه‌‌اش بازمی‌گردد، دو فرزند کوچکش خواب هستند. همسرش دائماً بهانه می‌گیرد و به این ترتیب درگیری‌های خانوادگی آغاز می‌شود.
     
    برنادِت، پرستار مراقبت‌های تسکینی (ویژه بیماران مبتلا به سرطان و صعب‌العلاج) است. او هر روز با احساسات منفی خانواده بیماران مختلف مواجه می‌شود (ترس، ناراحتی، و خشم). اگر یکی از بیمارانی که موردعلاقه برنادت است فوت کند؛ او هرگز نباید اندوهش را به خانواده بیمار نشان دهد، چراکه باور دارد «نباید اندوه آن‌ها را بیشتر کند.» همین موقعیت او را به‌شدت تحت‌فشار قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که به فکر تغییر شغل می‌افتد.
     
    هلن، دستیار مدیر است. او از چند ماه پیش به دلیل بیماری مرخصی استعلاجی گرفته بود؛ اما هنگامی که به محل کار خود بازمی‌گردد، متوجه می‌شود که وظایف او به همکارش محول شده و او کار موردعلاقه‌اش را از دست داده است. علاوه بر این، رابطه‌اش نیز با سرپرستش ضعیف و کم‌رنگ شده است و گویی دیگر به او اعتماد ندارد. این وضعیت او را به‌شدت ناراحت و دل‌شکسته کرده است.
     
     
    پیام «عجله کن!» این پیام به افرادی ارسال می‌شود که در دوران کودکی بارها و بارها این گونه جمله‌ها را شنیده‌اند: «این‌قدر لفتش نده!»، «تو خیلی کُندی!» این پیام‌ها در بزرگ‌سالی خود را به شکل بی‌قراری و بی‌تابی در فرد بروز می‌دهند. آن‌ها خیلی زود حوصله‌شان سر می‌رود و سرعت انجام کار را مهم‌تر از کیفیت آن می‌دانند.
    پیام «سخت‌کوش باش!» این پیام معمولاً به افرادی ارسال می‌شود که فکر می‌کنند تمامی موفقیت‌ها در نتیجه کارهای سخت و دشوار به دست می‌آید. از این رو، آن‌ها معمولاً تمایل زیادی برای پیچیده کردنِ بی‌فایده کارها دارند. آن‌ها در دوران کودکی این جمله‌ها را بارها شنیده‌اند: «کمی به خودت زحمت بده!»، «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود!»، «تو هیچ وقت نباید تسلیم شوی!»
     
    فرض کنید به شخصی که پیام «کامل باش!» را همیشه دریافت کرده است، مسئولیتی واگذار می‌کنید. بدون شک از کارآیی او و دقتش در کارها و نیز قابل‌اطمینان بودنش راضی خواهید بود. در حالی که همین شخص ممکن است در اثر بازخوانی‌ها، بازنویسی‌ها و اصلاحات و غرق شدن بیش از حد در جزئیات، نتواند کار را به‌موقع تحویل دهد.
     
    این باورهای جزم‌اندیشانه ما هستند که باعث شکل‌گیری احساسات منفی و استرس در ما می‌شوند. برخی از این طرح‌واره‌های شناختی عبارت‌اند از: «من باید در هر کاری که بر عهده می‌گیرم، موفق شوم»؛ استقلال، «من باید بتوانم به تنهایی از پس کارهای خودم برآیم و گلیم خودم را از آب بیرون بکشم، کمک گرفتن از دیگران نشانه ضعف است!»؛ تأیید، «نباید باعث ناراحتی دیگران شوم!»؛ هوشیاری، «من باید به تمام مسائل اطرافم آگاه باشم»؛ اداره دنیا، «همه کارها باید آن گونه که من پیش‌بینی کرده‌ام پیش بروند.»
     
    زنان هیچ‌گاه برای ارتقاء شغلی درخواست نمی‌دهند. به همین ترتیب، زنان نسبت به مردان، اغلب کمتر درخواست افزایش حقوق دارند.
     
    یکی از دلایلی که زنان در تقاضای افزایش حقوق مشکل دارند، به این واقعیت بر می‌گردد که در قرن‌های متمادی در ناخودآگاه جمعی زنان، این تصور حک شده است که فقط روسپی‌ها برای گرفتن پول بیشتر درخواست افزایش نرخ می‌دهند. بنابراین هنگامی که می‌خواهند تقاضای افزایش حقوق بدهند، بیشتر حس می‌کنند که این کار، خودفروشی است.
     
    زنان معمولاً در توهم بزرگی به سر می‌برند که اگر «کارشان را خوب» انجام دهند، بدون شک دیده خواهند شد و دیگر نیازی نیست که درخواست افزایش حقوق دهند زیرا خود مدیران کاملاً خودکار حقوق آن‌ها را افزایش خواهند داد.
     
    در دنیای کار نیز باچنین کلیشه‌هایی مواجه هستیم: «زنان در کار خود احساس مسئولیت کمتری می‌کنند» یا «زنان در مدیریت، نسبت به مردان، مهارت کمتری دارند.»
     
    تسلیم شدن در سطح غیرکلامی، یعنی اولین کسی هستید که برای دست دادن، دست خود را دراز می‌کنید. همیشه در برابر شوخی‌ها و جوک‌های جنسیتی هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهید، در جلسه‌های کاری قهوه سرو کنید و رفتارهایی مانند این.
     
    تسلیم شدن در سطح کلامی، یعنی جرات شرکت در سخنرانی را نداشته باشید، ارزش کاری که انجام می‌دهید را کم می‌کنید و می‌گویید «کار خاصی نکردم، وظیفه‌ام بود» یا بدون وقفه و مرتب عذرخواهی می‌کنید.
     
    به‌جای جمله «ببخشید مزاحتمان شدم» بگویید «الآن آزاد هستید؟» و به‌طور کلی، با میل شدید زنان برای «ببخشید» گفتن‌های مکرر (نسبت به مردان)، مبارزه کنید.

مشخصات محصول

نویسنده: سوفی مرین ویرایش: -
مترجم: مرجان گلریز تعداد صفحات: 200
انتشارات: شمعدونی وزن: 190
شابک: 9786009969784 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتابی است از سوفی مُرین و از مجموعه کتاب‌های زندگی بهتر انتشارات شمعدونی. بر اساس نتایج نظرسنجی استیل کِیس که به تازگی در فرانسه منتشر شده، فقط ۵ درصد از نیروی کار این کشور از کار خود رضایت کامل دارند و به معنای واقعی در محل کارشان سرگرم هستند.

با وجود تمامی فشارها و عوامل استرس‌زا در محیط کار (مانند توزیع نامناسب حجم کار، کاهش حمایت اجتماعی و افزایش تعارض ارزش‌ها) همچنان از کارمندان انتظار می‌رود سازگاری بیشتر با این شرایط داشته باشند.

بنابراین شاهدیم که تعداد افراد مبتلا به استرس و فرسودگی کاری هر روز افزایش می‌یابد. اگر اقدامات مشارکتی و داخلی یک شرکت، با رویکرد پیشگیری از خطرات اجتماعی روانی انجام شود، هر شخص قادر به توسعه توانایی خود با هدف مدیریت استرس و کسب مهارت‌های مفید حتی برای زندگی خود خواهد بود.

سوفی مُرین می‌گوید: تجربه من در جایگاه روان‌شناسِ کار و روان‌درمانگر در شرکت‌های مختلف، این فرصت را فراهم کرده است که درمان‌های رفتاری-شناختی را بررسی کنم. این تجربه به من کمک کرد تا بتوانم ابزارهایی برای بهتر بودن داشته باشم؛ به عبارتی دیگر، در دنیای حرفه‌ای کنونی مسلح باشم.

علاوه بر این، با تجزیه و تحلیل رفتارهای متقابل روزانه، موفق شدم به اهمیت مفهوم پیام‌های متصل که برای تعامل فرد و محیط کارش رد و بدل می‌شود نیز پی ببرم.
همچنین براساس نتایج پرسش‌نامه‌ای برای شناخت ویژگی‌های شخصیتی افراد، دریافتم که این مفهوم، موضوع مشترک تمامی فصل‌های این کتاب خواهد بود. برای مثال، کمال‌گرایی به منظور کامل و بی‌نقص بودن، عدم توانایی در پاسخ رد دادن به منظور مهرطلبی، مشکل در بیان احساسات به منظور نشان دادن قدرت، عدم توانایی در تنظیم زمان به منظور تعجیل در کارها و خطر خستگی مفرط برای سعی و تلاش بیشتر.

کتاب حاضر رویکردی دوگانه دارد: نخست، بیان دوباره برخی نظریه‌هایی که پیش‌تر با اطلاعات آماری کلیدی اثبات شده‌اند؛ و پس از آن، ارائه ابزارهایی عملی که مانند جعبه ابزار هستند و به فرد کمک می‌کنند تا برنامه‌ای شخصی برای خود تعیین کند و زندگی بهتری در محل کار داشته باشد.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه هاروارد منتشر شد، نشان می‌دهد که خطر وقوع سانحه قلبی-عروقی تا ۲ ساعت بعد از انفجار خشم، بسیار بالا است. (خطر سکته قلبی ۵ برابر افزایش می‌یابد) بنابراین کنترل شدت خشم بسیار ضروری و حیاتی و مهم است. موثرترین روش برای کاهش خشونت، ابراز و بیان آن است، اما به شکلی منطقی و کنترل شده. بسیاری از ما از نتایج منفی ابراز خشم، هراس داریم: عصبانیتی که می‌تواند خشونت، درگیری و ناامیدی در دیگران ایجاد کند؛ به خصوص برای افرادی که در آن‌ها پیامِ “مردم‌دار باش!” فعال است، چرا که آن‌ها بسیار حساس هستند و در چنین شرایطی حتی ترجیح می‌دهند خودشان را بکُشند، اما باعث صدمه زدن به دیگری به واسطه ابراز خشم‌شان نشوند.

بر اساس مطالعه‌ای در کشور استرالیا که پیشتر نیز مطرح شد، از کارکنان شرکتی پرسیده شد که آیا خشم خود را ابراز می‌کنند یا خیر؟ پاسخ‌های مثبت با توجه به موضوع خشم، متغیر و متفاوت بودند: فقط ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه، زمانی که مافوقشان عامل ایجاد خشم بوده است، خشم خود را ابراز کرده‌اند، ۵۸ درصد فقط زمانی که همکارشان عامل عصبانیتشان بوده است و ۷۷ درصد زمانی که کارمندِ زیر دستشان آنها را خشمگین کرده بود، خشم خود را بروز داده‌اند.

عدم ابراز خشم می‌تواند در نهایت به جمع کردن تمبرها منجر شود. به این معنا که هر احساسِ ابراز نشده‌ای همانند تمبری است که در نقطه‌ای کوچک از مغز ما می‌چسبد و هنگامی که ظرفیت آن پر شد، منفجر خواهیم شد: به این ترتیب، هرچه تمبر بیشتری جمع‌آوری کنیم، هدیه ما نیز بزرگتر خواهد بود؛ هدیه ما هم همان اجازه ابراز خشم‌مان است. اما نگرانی این‌جاست که آن کسی که هدیه ما را دریافت می‌کند، به ندرت همان کسی است که باعث جمع شدن تمبرها بوده است. در نتیجه حس گناه هم به مجموعه احساسات ما اضافه خواهد شد. بنابراین باید یاد بگیریم که با ابراز به اندازه خشم و با ااستفاده از روش‌هایی که امکان درگیری را به حداقل می‌رساند، مانند ابراز وجود یا ارتباطات بدون خشونت، از جمع شدن تمبرها در مغزمان جلوگیری کنیم.

مارشال روزنبرگ ، پدر ارتباطات بدون خشونت، نشان می‌دهد که هنگامی که برای نیازهایمان ارتباط برقرار می‌کنیم و با احترام گوش می‌دهیم، به دنبال آن، تمایل به همکاری بیشتری خواهیم داشت.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

سوفی مرین

سوفی مرین

در حال حاضر مطلبی درباره سوفی مرین نویسنده آرامش در محیط کار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مرجان گلریز

در حال حاضر مطلبی درباره مرجان گلریز مترجم کتاب آرامش در محیط کار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مرجان گلریز

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید