بنر بالای صفحه
درایة الحدیث
درایة الحدیث

کتاب درایة الحدیث

معرفی کتاب درایة الحدیث

(2)
کتاب درایة الحدیث (بازپژوهی مصطلحات حدیثی در نگاه فریقین)، اثر دکتر شادی نفیسی ، با ترجمه مترجم پیروز سیار ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 117,000 11%

105,100

117,000 11% 105,100

محصولات مرتبط

(2)
22%
فروش ویژه
(2)
1%
(4)
18%
فروش ویژه
(5)
18%
فروش ویژه
(4)
18%
فروش ویژه
(4)
1%
(2)
1%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • فصل اول: مباحث مقدماتی

  • فصل دوم: مفاهیم اولیه
  • فصل سوم: تقسیمات خبر
  • فصل چهارم: مباحث تکمیلی

  • منابع

مشخصات محصول

نویسنده: دکتر شادی نفیسی ویرایش: -
مترجم: مترجم پیروز سیار تعداد صفحات: 332
انتشارات: سمت وزن: 460
شابک: 9789645302304 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب "درایة الحدیث؛ بازپژوهی مصطلحات حدیثی در نگاه فریقین" اثر خانم شادی نفیسی به بررسی مباحث مرتبط با علم درایه پرداخته است. موضوعات اصلی این اثر شامل: تعریف و جایگاه درایه، پیشینه و منابع مرتبط با آن، مفاهیم ابتدایی و 15 اصطلاح مرتبط، تقسیم‌بندی‌های مختلف خبر و 48 نوع مرتبط با آن، اهمیت سنت، ویژگی‌ها و معیارهای مورد نیاز برای راوی، نوع‌های نام‌های مشابه و مشترک، و نیز تقسیم‌بندی کتب حدیثی است.


کتاب با نگاهی دقیق به تفاوت‌ها و تشابه‌ها بین اصطلاحات درایه در بین شیعه و اهل سنت ارائه شده است. به همین دلیل، تمرکز خاصی بر توضیح ... و شرح تفاوت‌های آن‌ها قرار گرفته است. نقدها و تفاوت نظرات به شکل یکدست و مرتب در حاشیه آورده شده‌اند. همچنین، نویسنده با ارائه توضیحات ساختارمند و طبقه‌بندی‌های مشخص، سعی کرده تا یادگیری اصطلاحات را برای خواننده آسان‌تر کند.


این اثر می‌تواند منبع مفیدی برای دانشجویان و اساتید الهیات باشد. همچنین، محققان و علاقمندان به مباحث درایه از این کتاب بهره‌برداری خواهند کرد و با دیدگاه‌های متفاوت علماء شیعه و اهل سنت و برخی از چالش‌های موضوع، آشنا خواهند شد.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

مباحثی که این کتاب به آنها پرداخته است عبارت‌اند از: تعریف درایه، جایگاه، تاریخچه و منابع آن، مفاهیم اولیه این دانش با بیان 15 اصطلاح، تقسیمات خبر و 48 قسم از اقسام خبر، حجّیت سنت، اوصاف و شرایط راوی، اقسام اسامی مشترک و مشابه و همچنین اقسام کتابهای حدیثی می باشد . با توجه به اینکه اشتراک اصطلاحات درایه بین شیعه و اهل سنت و عدم توجه به وجود افتراق و اشتراک آنها و نیز کاربردهای گوناگون اصطلاحی و لغوی یک واژه موجب تشتت در تبیین اصطلاحات شده، در این کتاب تلاش بر این بوده تا در تعریف آنها به این تفاوتها کاملاً دقت شود. در ضمن در متن کتاب ... از نقل آراء گوناگون پرهیز شده، نکته‌سنجیها و اختلاف اقوال در حاشیه گزارش شده‌اند. علاوه براین روالی یکسان در ارائه مباحث هر بخش از جمله ارائه معنای لغوی، تعریف اصطلاحی، شرح، بیان مثال و حکم رعایت شده است. همچنین با ارائه طبقه‌بندیهای روشن و گوناگون کوشش شده تا به یادسپاری اصطلاحات تسهیل شود. علاوه بر دانشجویان و مدرسان رشته‌های الهیات همه محققانی که با مباحث درایه مستقیم و یا به طور ضمنی سر و کار دارند از این کتاب بهره می‌گیرند و با تفاوت دیدگاههای عالمان شیعه و اهل سنت و بعضاً چالشهای بحث آشنا می‌شوند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دکتر شادی نفیسی

دکتر شادی نفیسی

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر شادی نفیسی نویسنده درایة الحدیث در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم پیروز سیار

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم پیروز سیار مترجم کتاب درایة الحدیث در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم پیروز سیار

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید