بنر بالای صفحه
تحلیل
تحلیل

کتاب تحلیل

معرفی کتاب تحلیل

(2)
کتاب تحلیل(فرمالیستی)متن نمایشی: برای بازیگران‌، کارگردانان و طراحان، اثر جیمز تامس ، با ترجمه علی ظفر قهرمانی نژاد ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 167,000 11%

148,630

167,000 11% 148,630

محصولات مرتبط

(2)
19%
(2)
22%
فروش ویژه
(5)
22%
فروش ویژه
(2)
18%
فروش ویژه
(5)
1%
(2)
1%
(2)
1%
(4)
1%
(2)
1%
(4)
19%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • فصل اول: شالوده‌های طرح: شرایط مفروض

  • فصل دوم: شالوده‌های طرح: قصه پس‌زمینه
  • فصل سوم: طرح: کنش جسمی و روان‌شناختی
  • فصل چهارم: طرح داستانی: پیش‌رویها و ساختار
  • فصل پنجم: شخصیت نمایشی
  • فصل ششم: ایده فصل
  • هفتم: گفتگو
  • فصل هشتم: نواخت، ریتم، حال‌وهوا
  • فصل نهم: سبک نمایشنامه

مشخصات محصول

نویسنده: جیمز تامس ویرایش: -
مترجم: علی ظفر قهرمانی نژاد تعداد صفحات: 332
انتشارات: سمت وزن: 460
شابک: 9789645302502 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

این کتاب برای دانشجویان رشته هنر در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «دیدن و تحلیل نمایش» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

این کتاب با رویکردی فرمالیستی و با اشاره به نمونه‌هایی ملموس به بحث در مورد نیروهای نمایشی موجود در بطن یک نمایشنامه می‌پردازد. هدف، آموزش مهارت تحلیل فرمالیستی متن به هنرجویان جدی تئاتر است. تحلیل فرمالیستی جستجوی ارزشهای نمایشی قابل اجرایی است که نشان از یک الگوی متحد محوری دارند؛ الگویی که از درون به نمایشنامه شکل می‌بخشد و تمامی بخشهای آن را هماهنگ می‌سازد. مطابق این رویکرد هر عنصر از کل جدایی‌ناپذیر است و این دریافت، سنگ بنای یکپارچگی اثر هنری است. بنابر این به جای نظریه‌های انتزاعی یا شرایط بیرونی که نمایشنامه به اعتبار آنها تفسیر ... می‌شود، خود نمایشنامه مورد مطالعه قرار می‌گیرد و این‌گونه شمار زیادی از ارزشهای قابل اجرا کشف می‌شود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

جیمز تامس

جیمز تامس

در حال حاضر مطلبی درباره جیمز تامس نویسنده تحلیل در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

علی ظفر قهرمانی نژاد

در حال حاضر مطلبی درباره علی ظفر قهرمانی نژاد مترجم کتاب تحلیل در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

علی ظفر قهرمانی نژاد

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید