بنر بالای صفحه
بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی
بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی

کتاب بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی

معرفی کتاب بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی

(5)
کتاب بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی، اثر محمدرضا سالاری فر ، با ترجمه مترجم مسعود جان بزرگی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1389 توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 285,000 1%

282,150

285,000 1% 282,150

محصولات مرتبط

(2)
1%
(4)
11%
(3)
22%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • مقدمه
  • فصل اول: مفاهیم و مبانی بهداشت روانی
  • فصل دوم: نظریه‌های شخصیت سالم
  • فصل سوم: نیاز و بهداشت روانی
  • فصل چهارم: اعتقادات و بهداشت روان
  • فصل پنجم: نقش رفتارهای دینی در بهداشت روانی
  • فصل ششم: عوامل تهدیدکننده بهداشت روان
  • فصل هفتم: خانواده و بهداشت روانی
  • فصل هشتم: مسائل اجتماعی و بهداشت روانی
  • فصل نهم: محیط زیست، تکنولوژی و بهداشت روانی
  • فصل دهم: یادگیری، نهاد آموزش و پرورش و بهداشت روانی
  • فصل یازدهم: نهادهای اجتماعی و بهداشت روانی
  • منابع و مآخذ
  • نمایه‌ها

مشخصات محصول

نویسنده: محمدرضا سالاری فر ویرایش: -
مترجم: مترجم مسعود جان بزرگی تعداد صفحات: 600
انتشارات: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وزن: 906
شابک: 9786005486421 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1389
نوع جلد : شومیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

این کتاب توسط گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و روان‌پزشکی به عنوان منبع درس «بهداشت روانی» تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، طلاب علوم دینی و سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

نهضت بهداشت روانی در قرن بیستم از تأثیرگذارترین نیروهای اجتماعی بود که به پیشگیری از اختلالات روانی به جای مراقبت و درمان صرف آنها متمرکز شد. نگاه جدید، سلامت روانی را فراتر از نبود بیماری تلقی می‌کند و به دنبال تحول و انسجام شخصیت انسان‌ها و شکوفایی استعدادهای آنان است. فصل اول کتاب، تعاریف و حوزه‌های بهداشت روانی را بررسی می‌کند و الگوی زیستی روانی اجتماعی معنوی را مبنای سلامت روانی می‌داند. در فصل دوم، روی‌آوردهای روان‌شناختی، اخلاقی و دینی به شخصیت سالم بررسی شده و شخصیت سالم در قالب سه رابطه سالم و سازگار فرد با خداوند، خویش و دیگران ... تعریف می‌شود که رابطه فرد با خداوند، وحدت‌بخش و انسجام‌دهنده جنبه‌های مختلف وجودی اوست. فصل سوم نقش نیازها به ویژه نیازهای معنوی در سلامت روانی را بررسی می‌کند. فصل چهارم و پنجم نیز به نقش اعتقادات و رفتارهای دینی در بهداشت روانی می‌پردازد. در فصل ششم عوامل مخل سلامت روانی از جمله گناه بررسی می‌شود. فصل هفتم، هشتم و یازدهم عهده‌دار بررسی روابط با خانواده و سایر مردم و مسائل اقتصادی نهادهای اجتماعی می‌باشد. فصل نهم به جنبه‌های زیست‌محیطی و فناوری بهداشت روانی و فصل دهم به نقش یادگیری و نهاد آموزش و پرورش در بهداشت روانی می‌پردازد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمدرضا سالاری فر

محمدرضا سالاری فر

در حال حاضر مطلبی درباره محمدرضا سالاری فر نویسنده بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم مسعود جان بزرگی

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم مسعود جان بزرگی مترجم کتاب بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم مسعود جان بزرگی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید