بنر بالای صفحه
سفرنامه برادران امیدوار
سفرنامه برادران امیدوار

فروش ویژه

کتاب سفرنامه برادران امیدوار

معرفی کتاب سفرنامه برادران امیدوار

(4)
کتاب سفرنامه برادران امیدوار (نخستین جهانگردان پژوهشگر ایرانی)، اثر عیسی امیدوار ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات نشر جمهوری ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 1,500 جلد، در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 790,000 25%

592,500

790,000 25% 592,500

محصولات مرتبط

(5)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(4)
29%
فروش ویژه
(1)
6%
(2)
قیمت قبل
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: عیسی امیدوار ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 780
انتشارات: نشر جمهوری وزن: 1670
شابک: 9789646973015 تیراژ: 1500
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1399

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

در زمینه نوشتن سفرنامه، ادبیات فارسی شاهد آثار برجسته‌ای است که در آنها نویسندگان خاطرات چند ساله‌ی سفرهای خود را ثبت کرده‌اند. سفرنامه نتیجه‌ی مسافرت‌ها و جولان‌های یک فرد یا گروه است. ولی سفر با هدف نوشتن یک سفرنامه کاری حرفه‌ای و محقق‌کاو است، که نخستین بار در ایران در دهه‌ی سی رواج یافت.


عبدالله و عیسی امیدوار، دو برادر مستندساز و تحقیق‌گر ایرانی، در پاییز 1333 با شعار "همه متفاوت، همه خویشاوند" سفر حرفه‌ای خود را آغاز کردند. وسیله‌ی نخستین مسافرت آنها، یک موتورسیکلت بود که با آن به افغانستان سفر کردند. این موتورسیکلت ... اجازه داد تا آنها در مناطق دست‌نیافته به آسانی جابجا شوند. سفرهای آنها از افغانستان به هند، جنوب شرق آسیا، اقیانوسیه، امریکا و سپس اروپا ادامه یافت و همچنین توانستند با فروش مقالات و فیلم‌های خود هزینه‌های سفر بعدی به آفریقا را جمع‌آوری کنند. در مرحله‌ی دوم از سفرها، آنها با ون از مرز ایران به کویت ورود یافتند و سپس به عربستان سعودی و در نهایت آفریقا پا گذاشتند.


تلاش و سفر چندین ساله‌ی برادران امیدوار در نقاط مختلف جهان منجر به ایجاد موزه، تهیه مستندها، نوشته‌ها و مقالات شد. از جمله این آثار، کتابی با نام "سفرنامه برادران امیدوار" است که داستان مسافرت‌های آن دو را با دقت و حرفه‌ایت معرفی می‌کند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب کتاب حاضر، شرحی از سفرهای ماجراجویانه، شگفت‌انگیز و کاشفانه برادران «امیدوار» است. سفرهای این دو برادر رویدادی بزرگ در تاریخ جهان شناخته شده و در شمار سیاحان جهان قرار دارند. ده سال سفرهای تحقیقاتی و پژوهشی این دو برادر جستجوگر و محقق ایرانی نه‌تنها در قرن نوزدهم میلادی در جهان، بلکه در تاریخ بی‌سابقه بوده و شاید چنین رویدادی در آینده نیز تکرار نخواهند شد. در این ماجراجویی منحصربه‌فرد در تاریخ جهان، برادران «امیدوار» از صحراهای سوزان آفریقا تا جنگل‌های آمازون، در سال 1337 به قطب شمال و زندگی با خانواده‌های اسکیمو در دشوارترین ... شرایط جوی، در سال 1345 در سفر پرحادثه دیگری اولین افراد آسیایی بودند که به‌اتفاق گروه علمی کشور شیلی سفر به ششمین قاره سرسخت جهان، قطب جنوب را تجربه کردند.

گوشه ای از کتاب

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

گوشه ای از کتاب

مردم سیام معتقدند چنان چه مردی بخواهد ازدواج کند بایستی یک خانه برای خود بسازد و آماده نگاه دارد. این همان خانه‌ای خواهد بود که جشن عروسی در آن بر پا شده و جایگاه زندگی شیرین عروس و داماد خواهد شد… اما در این کشور، مردها آن‌قدر هم به فکر مخارج ساختن یک خانه نیستند، زیرا بنا بر یک رسم قدیمی، پدر عروس مقداری از زمین‌هایی را که در حوالی خانه خود دارد به داماد می‌دهد و داماد بایستی در همان‌جا خانه‌ای بسازد.

بدین ترتیب به جای اینکه داماد، عروس را به خانه ببرد، به خانۀ پدر عروس می‌رود و عروس و داماد در همان‌جا زندگی می‌کنند که البته این زندگی به‌راستی ... شیرین هم خواهد بود!

البته امر ازدواج به همین سادگی هم نیست، بلکه داماد پیش از زناشویی ناچار است که اگر پدر زن صاحب زمین زراعتی می‌باشد، مدت سه سال به‌طور بیگاری روی زمین مزروعی پدرزن خود کار کند و یا هر کار دیگری را که به وی دستور دهد به انجام رساند. البته بدیهی است که این کار بستگی به قراردادی دارد که میان پدر عروس و داماد منعقد می‌شود.

بنابراین دختر داشتن در این سرزمین زیاد هم بی‌فایده نیست که هیچ، بلکه مردی که دارای چندین دختر باشد جزو افراد خوشبخت به شمار می‌رود، به‌خصوص اگر این دختران زیبا هم باشند که دیگر نور علی نور است! و پدر دختر به‌طور رسمی از جوانان دعوت می‌کند که بیایند و دختران زیبای او را ببینند و اگر یکی را پسندیدند، سه سال بیگاری حتمی است و در‌حالی‌که پدر زن ثروتمند می‌شود داماد مثل برده کار می‌کند که او را به نامی شبیه برده هم خطاب می‌کنند!

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

عیسی امیدوار

عیسی امیدوار

در حال حاضر مطلبی درباره عیسی امیدوار نویسنده سفرنامه برادران امیدوار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید