پژوهشی در محکم و متشابه
پژوهشی در محکم و متشابه

کتاب پژوهشی در محکم و متشابه

معرفی کتاب پژوهشی در محکم و متشابه

(2)
کتاب پژوهشی در محکم و متشابه، اثر اسعدی حسینی ، با ترجمه مترجم پیروز سیار ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

دسته بندی های مرتبط با این محصول را هم ببینید

کتابهای روش تحقیق و آمار

محصولات مرتبط

(7)
26%
فروش ویژه
(2)
6%
(1)
3%
(2)
قیمت قبل
(4)
26%
فروش ویژه
(5)
29%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • مقدمه مؤلفان

  • بخش اول: مباحث نظری پیرامون محکم و متشابه
  • فصل اول: کلیات
  • فصل دوم: معناشناسی محکم و متشابه
  • فصل سوم: تقسیمات کلی محکم و متشابه
  • فصل چهارم: محکمات و قلمرو آنها
  • فصل پنجم: متشابهات و قلمرو آنها
  • فصل ششم: علل، زمینه‌ها، حکمت‌ها و آثار تشابه
  • بخش دوم: تأویل متشابهات و نقش راسخان در علم
  • فصل اول: معنا‌شناسی تأویل
  • فصل دوم: انواع رویکردها در تأویل آیات متشابه
  • فصل سوم: رویکرد سلفیه در تأویل متشابهات
  • فصل چهارم: رویکرد امامیه در تأویل آیات متشابهات
  • فصل پنجم: راسخان در علم و آگاهی آنان از تأویل متشابهات
  • منابع و آخذ
  • نمایه‌ها


مشخصات محصول

نویسنده: اسعدی حسینی ویرایش: -
مترجم: مترجم پیروز سیار تعداد صفحات: 280
انتشارات: سمت وزن: 449
شابک: 9786005486445 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1398

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک



کتاب حاضر توسط گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای دانشجویان رشته‌ علوم قرآن در مقطع کارشناسی ارشد، به عنوان منبع اصلی درس «محکم و متشابه» تدوین شده است. امید است کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌های علوم قرآن و حدیث، طلاب علوم دینی، اساتید و سایر علاقه‌مندان، منبعی قابل اعتماد و مفید باشد.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

مبحث محکم و متشابه یکی از بنیادی‌ترین مسائل علوم قرآنی مورد نیاز مفسر و مقدمه‌ای لازم برای تفسیر است. این بحث از یک زاویه در شمار مبانی تفسیر و از زاویه‌ای دیگر از قواعد تفسیر محسوب می‌شود. اساسی‌ترین مباحثی که در دانش محکم و متشابه باید به بحث گذاشته شود، تعریف دقیق محکم و متشابه، تعیین دامنه محکمات و متشابهات، تفسیر پذیر بودن یا نبودن آیات متشابه، کیفیت تفسیر و تأویل متشابهات، مدلول حروف مقطعه، فلسفه و حکمت تشابه در بخشی از آیات قرآن و بالاخره آگاهی راسخان در علم به تأویل آیات متشابه است. کتاب حاضر که با کاربردی آموزشی نگاشته شده، تلاش دارد با پاسخ دادن به سؤالات اساسی فوق خلأ موجود در این زمینه را برطرف کند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

اسعدی حسینی

اسعدی حسینی

در حال حاضر مطلبی درباره اسعدی حسینی نویسنده پژوهشی در محکم و متشابه در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم پیروز سیار

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم پیروز سیار مترجم کتاب پژوهشی در محکم و متشابه در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم پیروز سیار

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید