بنر بالای صفحه
کتاب آرایی در تمدن اسلامی ایران
کتاب آرایی در تمدن اسلامی ایران

کتاب آرایی در تمدن اسلامی ایران

معرفی کتاب آرایی در تمدن اسلامی ایران

(2)
کتاب آرایی در تمدن اسلامی ایران، اثر محمدرضا کارگر ، با ترجمه مترجم فائق توحیدی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1398 توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
قیمت قبل
(2)
13%
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
قیمت قبل
(5)
25%
فروش ویژه
(4)
3%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • مقدمه موزه ملی ایران

  • پیشگفتار
  • فصل اول: صفحه‌آرایی، خط و کتابت
  • فصل دوم: تذهیب و تشعیر
  • فصل سوم: مصورسازی نسخه‌های خطی
  • فصل چهارم: تجلید
  • فصل پنجم: مواد و ابزار کتاب‌آرایی
  • تصاویر
  • منابع
  • کتاب‌شناسی
  • نمایه

  •  

مشخصات محصول

نویسنده: محمدرضا کارگر ویرایش: -
مترجم: مترجم فائق توحیدی تعداد صفحات: 312
انتشارات: سمت وزن: 495
شابک: 9789645306692 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1398

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

این کتاب برای دانشجویان رشته باستان‌شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع درس «کتاب‌آرایی‌» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

هنر کتاب‌آرایی از شاخص‌ترین هنرهای اسلامی به شمار می‌آید که نشان از اهمیت کتاب در تمدن اسلامی دارد و بیشتر شامل مباحث خوشنویسی، تذهیب، تجلید و نقاشی است مهم‌ترین دلیل توجه به هنر کتاب‌آرایی، قرآن کریم و قداست آن است. قرآن کریم از جنبه‌های مختلف اعم از نگارش، تزیین، قرائت و ... مورد توجه جدی هنرمندان مسلمان ایرانی واقع شده و همان‌گونه که قرائت آن با صورت زیبا توصیه شده است به تبع آن خوشنویسی و آراستن آن نیز مورد توجه بوده و می‌باشد تا به این طریق شخص بتواند قداست و اهمیت آن را نشان دهد و به خداوند تقرب جوید. از طرفی نیز تأثیر زیادی ... در فهم بهتر مطالب داشته و با متن همخوانی بسیار دارد. توجه به هنر کتاب‌آرایی مختص به قرآن کریم نبوده است؛ بلکه تمامی کتابها اعم از مذهبی، ادبی، علمی و تاریخی از آن بهره برده است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمدرضا کارگر

محمدرضا کارگر

در حال حاضر مطلبی درباره محمدرضا کارگر نویسنده کتاب آرایی در تمدن اسلامی ایران در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم فائق توحیدی

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم فائق توحیدی مترجم کتاب کتاب آرایی در تمدن اسلامی ایران در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم فائق توحیدی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید