بنر بالای صفحه
معرفی توصیفی تفاسیر روایی معروف شیعه
معرفی توصیفی تفاسیر روایی معروف شیعه معرفی توصیفی تفاسیر روایی معروف شیعه

کتاب معرفی توصیفی تفاسیر روایی معروف شیعه

معرفی کتاب معرفی توصیفی تفاسیر روایی معروف شیعه

(5)
کتاب معرفی توصیفی تفاسیر روایی معروف شیعه، اثر محمود ابوترابی ، با ترجمه مترجم پیروز سیار ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1393 توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(2)
21%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(1)
11%
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
6%
(2)
22%
فروش ویژه
(5)
19%
(2)
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • مقدمه

  • فصل اول: مباحث مقدمی
  • فصل دوم: تفاسیر روایی و مقدار اعتبار آنها
  • فصل سوم: بررسی موضع و سبک مؤلفان تفاسیر روایی
  • فصل چهارم: بررسی محتوایی تفاسیر روایی
  • فصل پنجم: مقایسه و ارزیابی بین موضع مفسران و محتوای تفسیرها
  • کتابنامه
  • نمایه اشخاص
  • نمایه موضوعات و کتاب

مشخصات محصول

نویسنده: محمود ابوترابی ویرایش: -
مترجم: مترجم پیروز سیار تعداد صفحات: 492
انتشارات: سمت وزن: 752
شابک: 9789645307392 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1393

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی به عنوان منبع کمک‌درسی درس «تاریخ تفسیر» و همچنین برای رشته علوم حدیث با گرایش تفسیر اثری در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع کمک‌درسی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

کتابهای تفسیری روایی شیعه به شکل کلی از جنبه‌های مختلف بررسی شده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد اثر حاضر نخستین پژوهشی است که به طور مستقل و بسیار گسترده در هفده محور شکلی و محتوایی، به هفت کتاب تفسیری برجسته: تفسیر امام عسکری؛ تفسیر فرات کوفی؛ تفسیر قمی؛ تفسیر نعمانی؛ تفسیر عیاشی؛ تفسیر البرهان؛ تفسیر نورالثقلین پرداخته است. کتاب حاضر در بررسی موضع و سبک هر یک از مؤلفان در قبال موضوعات ده‌گانه به: ارائه مقدمه، اخبار آحاد و نقل یا حذف سند، روایت موثق و غیر آن، استفاده از کتب تفسیری و غیر آن، نقل و نقد روایات اسرائیلی، نقل روایات درباره حروف مقطعه، ... در بیان فضیلت سوره‌ها، وقرائات آیات، نقل روایات اسباب نزول و تاریخی، و اخبارتأویل‌گر آیات توجه کرده است؛ و در بعد محتوایی تفسیرهای مورد بحث، به موضوعات هفت‌گانه: معارف اعتقادی و مذهبی، شأن و مقام اهل بیت، اسرائیلیات، اخلاقی و تربیتی، فقهی، تاریخی زمان پیامبر و عصر اهل بیت و پیامبران پیشین و طرح مطالب با علمای عامه پرداخته است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمود ابوترابی

محمود ابوترابی

در حال حاضر مطلبی درباره محمود ابوترابی نویسنده معرفی توصیفی تفاسیر روایی معروف شیعه در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم پیروز سیار

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم پیروز سیار مترجم کتاب معرفی توصیفی تفاسیر روایی معروف شیعه در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم پیروز سیار

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید