بنر بالای صفحه
روش‌های تربیتی در قرآن
روش‌های تربیتی در قرآن

کتاب روش های تربیتی در قرآن

معرفی کتاب روش های تربیتی در قرآن

(2)
کتاب روش‌های تربیتی در قرآن (جلد اول)، اثر محمدرضا قائمی مقدم ، با ترجمه مترجم پیروز سیار ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • راهنمای مطالعه کتاب

  • مقدمه
  • فصل اول: مفاهیم و کلیات
  • فصل دوم: روش تذکر و یادآوری
  • فصل سوم: موعظه و نصیحت
  • فصل چهارم: عبرت‌دهی
  • فصل پنجم: روش امر و نهی
  • جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کلی
  • منابع و مآخذ
  • نمایه آیات
  • نمایه روایات

مشخصات محصول

نویسنده: محمدرضا قائمی مقدم ویرایش: -
مترجم: مترجم پیروز سیار تعداد صفحات: 240
انتشارات: سمت وزن: 392
شابک: 9786005486537 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1399

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم تربیتی به ویژه رشته «تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت» در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند گردند.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

در حوزه تعلیم و تربیت، اتخاذ روش صحیح و نتیجه‌بخش، امری مهم و ضروری‌ است. چرا که لغزش و اشتباه در انتخاب روش و به کارگیری آن، می‌تواند به گمراهی و نابودی متربی منتهی شود. بنابراین باید در پی شناخت و به کارگیری بهترین و کارآمدترین روش‌های تربیتی باشیم. وچه بهتر که در این خصوص به سراغ قرآن رفته، و این مهم را در پرتو آیات نورانی آن جستجو کنیم. در این کتاب چهار روش: 1)تذکر و یادآوری؛ 2) موعظه و نصیحت؛ 3) عبرت‌دهی؛ 4) امر و نهی، از منظر قرآن مورد بررسی قرار گرفته است. دلیل اینکه این چهار مورد در کنار هم آمده‌اند، کارکرد مشترک یعنی جنبه هوشیارسازی ... و انگیزشی بودن آنهاست. ارتباط این چهار روش با هم به‌گونه‌ای است که یک طیف روشی را در راستای تحقق یک هدف تشکیل می‌دهند. در این طیف، ابتدا با روش تذکر و یادآوری غقلت‌زدایی می‌شود، آنگاه با موعظه و نصیحت نوعی خشیت و رقت قلب ایجاد می‌گردد. با روش عبرت‌دهی بر این امر تأکید می‌شود. در نهایت با امر و نهی، متربی برای تغییر رفتار با نوعی الزام و تحمیل مواجه می‌گردد.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمدرضا قائمی مقدم

محمدرضا قائمی مقدم

در حال حاضر مطلبی درباره محمدرضا قائمی مقدم نویسنده روش‌های تربیتی در قرآن در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم پیروز سیار

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم پیروز سیار مترجم کتاب روش‌های تربیتی در قرآن در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم پیروز سیار

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید