ادیان هند نشر سمت
ادیان هند نشر سمت

کتاب ادیان هند نشر سمت

معرفی کتاب ادیان هند نشر سمت

(2)
کتاب ادیان هند، اثر دکتر محمد جواد شمس - تولیتی - روحانی و علیمردی - ابولفضل محمودی - عدلی - الیاسی ، با ترجمه مترجم محمد صبائی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات سمت ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 260,000 13%

226,200

260,000 13% 226,200

محصولات مرتبط

(4)
29%
فروش ویژه
(2)
29%
فروش ویژه
(2)
13%
(5)
13%
(2)
13%
(2)
25%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • بخش اول: دین ودایی

  • فصل اول: پیشینه قومی و اعتقادی
  • فصل دوم: معرفى ادبیات ودایى
  • فصل سوم: اعتقادها و آیین‌ها

    بخش دوم: دوره حماسی در هند
  • فصل اول: ادبیات حماسی
  • فصل دوم: فرقه‌های ترکیبی ویشنویی و شیوه‌یی

    بخش سوم: فلسفه هندی
  • فصل اول: فلسفه یا درشنه و ویژگی‌های فلسفه هندی
  • فصل دوم: مکتب‌های اصلی فلسفه هندو
  • فصل سوم: مهم‌ترین مکتب‌های ودانته

    بخش چهارم: دین جَینی
  • فصل اول: پیدایش و گسترش دین جَینی
  • فصل دوم: ادبیات جَینی
  • فصل سوم: حیات دینی و اجتماعی

    بخش پنجم: آیین ﺳﻴﻜْﻬ
  • فصل اول: تاریخچه پیدایش و پویش
  • فصل دوم: باورها و اعتقادها
  • فصل سوم: ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی
  • فصل چهارم: آثار و متون دینی

    بخش ششم: دین هندویی معاصر
  • فصل اول: مهم‌ترین جنبش‌های اصلاح‌گرا
  • فصل دوم: براهموسماج هندوستان
  • فصل سوم: آریه سماج


مشخصات محصول

نویسنده: دکتر محمد جواد شمس - تولیتی - روحانی و علیمردی - ابولفضل محمودی - عدلی - الیاسی ویرایش: -
مترجم: مترجم محمد صبائی تعداد صفحات: 519
انتشارات: سمت وزن: 730
شابک: 9786000204730 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

این کتاب برای دانشجویان رشته «ادیان و عرفان» در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی دروس «ادیان هند (1) و (2)» به ارزش 4 واحد تدوین شده و همچنین در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری رشته‌های ادیان و عرفان و ادیان غیر ابراهیمی منبعی درخور استفاده است.

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

در هندویى همه چیز از وداها و ادبیات ودایى آغاز می‌شود. در این مجموعه با نظام‌های دینى و عبادی متنوع وگاه بسیار متمایز روبه‌رو هستیم. تمایلات و اندیشه‏‌هاى یگانه‌پرستى، و حتی توحید وجودی، در سرودهاى ودایى متأخر و در براهمنه‌ها و به‌ویژه در اوپَنیشَدها کاملاً مشهود است. اندیشه دینى متفکرانِ ودایى به توحید و یکتاگرایى نیز محدود نماند و سرانجام به توحید وجودى و وحدتِ وجود انجامید. پس از دوره ودایی، از قرن 6 قبل از میلاد به بعد، تحولات مهمی در سرزمین هند و اعتقادات مردمان این سرزمین پدید آمد که به طور کلی عبارت است از: الف) ظهور ادبیات حماسی و شکل‌گیری مهم‌ترین متون حماسی؛ ب) ظهور دین‌ها وآیین‌های جدید؛ از جمله آیین بهاگوته و پاشوپته، دین جین و بودایی. افزون بر آن، از سده چهارم قبل از میلاد به بعد به تدریج مکاتب فلسفی هند شکل گرفت که از آن میان، مکتب ودانته از اهمیت و شهرت بسزایی برخوردار است. در سده نهم هجری/ پانزدهم میلادی، شخصیتی مهم، موسوم به نانک، در ایالت پنجاب پا به عرصه وجود نهاد و تحت تأثیر تعالیم اسلام و دین هندویی، آیینی را پایه‌گذارد که به آیین سیکْهـ مشهورشد. در سده‌های نوزده تا بیست میلادی نیز تحولات اعتقادی و مذهبی مهمی در سرزمین هند روی‌داد و جنبش‌های اصلاحی مهمی در این دوره ظهور کردند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: نهضت براهموسماج (برهماسماج)، و نهضت آریه سماج.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

دکتر محمد جواد شمس

دکتر محمد جواد شمس

در حال حاضر مطلبی درباره دکتر محمد جواد شمس نویسنده ادیان هند نشر سمت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


تولیتی

تولیتی

در حال حاضر مطلبی درباره تولیتی نویسنده ادیان هند نشر سمت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


روحانی و  علیمردی

روحانی و علیمردی

در حال حاضر مطلبی درباره روحانی و علیمردی نویسنده ادیان هند نشر سمت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


ابولفضل محمودی

ابولفضل محمودی

در حال حاضر مطلبی درباره ابولفضل محمودی نویسنده ادیان هند نشر سمت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


عدلی

عدلی

در حال حاضر مطلبی درباره عدلی نویسنده ادیان هند نشر سمت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


الیاسی

الیاسی

در حال حاضر مطلبی درباره الیاسی نویسنده ادیان هند نشر سمت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم محمد صبائی

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم محمد صبائی مترجم کتاب ادیان هند نشر سمت در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم محمد صبائی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید