بنر بالای صفحه
آماده سازی بارکوره های تولید آهن و فولاد
آماده سازی بارکوره های تولید آهن و فولاد

کتاب آماده سازی بارکوره های تولید آهن و فولاد

معرفی کتاب آماده سازی بارکوره های تولید آهن و فولاد

(2)
کتاب آماده سازی بارکوره های تولید آهن و فولاد 2343، اثر ناصر توحیدی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1401 توسط انتشارات دانشگاه تهران ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 470,000 1%

465,300

470,000 1% 465,300

محصولات مرتبط

(2)
قیمت قبل
(5)
18%
فروش ویژه
(2)
19%
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
1%

مشخصات محصول

نویسنده: ناصر توحیدی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 966
انتشارات: دانشگاه تهران وزن: 1310
شابک: 9789640338728 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1401
نوع جلد : شومیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کوره های میله ای تجهیزات ضروری در فرآیند تولید آهن و فولاد هستند. از این کوره ها برای گرم کردن و ذوب مواد خام مانند سنگ آهن و ضایعات فلزی برای تولید فلز مذاب استفاده می شود که می تواند بیشتر به محصولات فولادی مختلف تبدیل شود.


آماده سازی کوره های نواری گامی حیاتی در حصول اطمینان از عملکرد کارآمد و ایمن است. این شامل چندین کار کلیدی است که برای دستیابی به عملکرد مطلوب باید با دقت انجام شود. بیایید نگاهی دقیق تر به فرآیند آماده سازی کوره های نواری بیندازیم.


در مرحله اول، مهم است که قبل از شروع هر کار آماده سازی، کوره را به طور کامل بررسی کنید. ... این شامل بررسی هرگونه نشانه ای از آسیب یا سایش روی پوشش کوره، سیستم های مشعل و سایر اجزا است. برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در حین کار، هر مشکلی که پیدا شد باید به سرعت برطرف شود.


در مرحله بعد، پوشش کوره باید آماده یا در صورت لزوم تعمیر شود. پوشش به عنوان یک مانع محافظ بین گرمای شدید تولید شده در داخل کوره و اجزای ساختاری آن عمل می کند. با گذشت زمان، پوشش ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض دمای بالا و واکنش های شیمیایی با فلز مذاب خراب شود. بنابراین، بازرسی منظم آستر و تعمیر و یا تعویض بخش های آسیب دیده در صورت نیاز بسیار مهم است.


هنگامی که آستر کوره در شرایط خوبی قرار گرفت، زمان آن است که محفظه کوره را به طور کامل تمیز کنید. این شامل حذف هر گونه زباله یا مواد باقی مانده از عملیات قبلی است. تمیز کردن را می توان با استفاده از ابزارهای تخصصی مانند اسکرابر یا جت آب با فشار بالا انجام داد. یک محفظه کوره تمیز انتقال حرارت مناسب را در حین کار تضمین می کند و از آلودگی فلز مذاب جلوگیری می کند.


پس از تمیز کردن، باید به سیستم های مشعل توجه شود. مشعل ها با احتراق گازهای سوختی یا سوخت مایع با هوا یا اکسیژن، نقش حیاتی در گرم کردن محفظه کوره دارند. آنها برای اطمینان از احتراق کارآمد و به حداقل رساندن مصرف انرژی نیاز به تعمیر و نگهداری و بازرسی منظم دارند.


مرحله بعدی شامل بررسی سایر سیستم های کمکی مانند خطوط تامین گاز، اتصالات الکتریکی و تابلوهای کنترل است. این سیستم ها باید برای هر گونه نشتی، اتصالات شل یا اجزای معیوب که می تواند بر عملکرد کوره تأثیر بگذارد یا خطرات ایمنی ایجاد کند، بازرسی شود.


علاوه بر این، مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام اقدامات ایمنی لازم وجود دارد. این شامل ارائه سیستم های تهویه کافی، سیستم های تشخیص و سرکوب آتش و تجهیزات حفاظت فردی برای کارگران است. جلسات آموزشی منظم نیز باید برای آموزش کارکنان در مورد خطرات احتمالی و روش های عملیاتی ایمن برگزار شود.


در نهایت، قبل از شروع به کار کوره، یک آزمایش آزمایشی یا پخت آزمایشی باید انجام شود تا عملکرد صحیح آن تأیید شود. این شامل افزایش تدریجی دما و نظارت بر پارامترهای مختلف مانند نرخ جریان گاز، توزیع دما در داخل کوره و راندمان احتراق است. هر گونه انحراف از مقادیر مورد انتظار باید قبل از شروع تولید در مقیاس کامل بررسی و اصلاح شود.


در نتیجه، آماده سازی کوره های میله ای برای تولید آهن و فولاد یک فرآیند حیاتی است که نیاز به توجه دقیق به جزئیات دارد. اپراتورها با بازرسی و نگهداری اجزای مختلف، تمیز کردن محفظه کوره، بررسی سیستم های مشعل، اطمینان از وجود اقدامات ایمنی و اجرای آزمایشی، می توانند از عملکرد بهینه و عملکرد ایمن این تجهیزات ضروری در صنعت آهن و فولاد اطمینان حاصل کنند.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

ناصر توحیدی

ناصر توحیدی

در حال حاضر مطلبی درباره ناصر توحیدی نویسنده آماده سازی بارکوره های تولید آهن و فولاد در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید