بنر بالای صفحه
مجموعه ای از قفل و کلید ایرانی و خارجی و سیر تحول آنها
مجموعه ای از قفل و کلید ایرانی و خارجی و سیر تحول آنها

کتاب مجموعه ای از قفل و کلید ایرانی و خارجی و سیر تحول آنها

معرفی کتاب مجموعه ای از قفل و کلید ایرانی و خارجی و سیر تحول آنها

(4)
کتاب مجموعه ای از قفل و کلید ایرانی و خارجی و سیر تحول آنها، اثر کرامت اله نیر ، با ترجمه مترجم فریدون قریب ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1393 توسط انتشارات دانشگاه تهران ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 600,000 1%

594,000

600,000 1% 594,000

محصولات مرتبط

(2)
11%
(1)
6%
(4)
26%
فروش ویژه
(2)
22%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
1%

مشخصات محصول

نویسنده: کرامت اله نیر ویرایش: -
مترجم: مترجم فریدون قریب تعداد صفحات: 480
انتشارات: دانشگاه تهران وزن: 2080
شابک: 9789640366844 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1393

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

قفل و کلید: اختراع باستانی که دنیای ما را ایمن می کند


از تمدن های باستانی تا جوامع مدرن، قفل و کلید جزء ضروری وجود انسان بوده است. این اختراع مبتکرانه نقش مهمی در حفاظت از وسایل ما، محافظت از خانه های ما و تضمین حریم خصوصی ما ایفا کرده است. بیایید به تاریخچه و مکانیک جذاب قفل و کلید بپردازیم.


مفهوم مکانیسم های قفل به هزاران سال قبل برمی گردد. قدیمی ترین قفل شناخته شده در خرابه های نینوا، شهری باستانی در عراق امروزی کشف شد که قدمت آن به حدود 2000 سال قبل از میلاد می رسد. این قفل ابتدایی شامل یک پیچ چوبی بود که به شکافی در چارچوب در می لغزید. با یک ... میله چوبی افقی که با یک کلید ساخته شده از چوب یا فلز قابل بلند شدن بود، محکم می شد.


با پیشرفت تمدن ها، پیچیدگی قفل ها نیز افزایش یافت. مصری ها حدود 2000 سال قبل از میلاد قفل های پین را ساختند که از پین هایی با طول های مختلف برای جلوگیری از حرکت پیچ استفاده می کردند مگر اینکه کلید صحیح وارد شود. این قفل ها از چوب یا فلز ساخته می شدند و در درجه اول برای محافظت از معابد و مقبره ها استفاده می شدند.


رومی ها فناوری قفل را با معرفی قفل های نگهدارنده در حدود 500 سال قبل از میلاد اصلاح کردند. قفل‌های محفظه دارای یک سری موانع به نام بخش بودند که از چرخش کلیدهای غیرمجاز در داخل آنها جلوگیری می‌کرد. این قفل ها معمولاً برای محکم کردن قفسه ها و کابینت ها استفاده می شد.


در طول قرون وسطی، قفل سازها شروع به ساختن طرح های پیچیده برای قفل های خود به عنوان وسایل کاربردی و آثار هنری کردند. قفل های استادانه تزئین شده با حکاکی های مزین به نمادهای محبوب ثروت و موقعیت تبدیل شدند.


با این حال، تا قرن هجدهم پیشرفت قابل توجهی در فناوری قفل رخ نداد. قفل ساز انگلیسی رابرت بارون در سال 1778 قفل اهرمی دو کاره را اختراع کرد که امروزه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این طراحی انقلابی از اهرم هایی استفاده می کرد که برای حرکت آزادانه پیچ باید توسط کلید به ارتفاعات خاصی بلند شوند.


در قرن نوزدهم، جرمیا چاب قفل آشکارساز را معرفی کرد که دارای مکانیزمی بود که اگر کسی بخواهد آن را انتخاب کند، مسدود می‌شود. این نوآوری امنیت را بسیار افزایش داد و دور زدن قفل ها را برای سارقان چالش برانگیزتر کرد.


با ظهور انقلاب صنعتی، تکنیک‌های تولید انبوه به قفل‌ها و کلیدها این امکان را داد که مقرون به صرفه‌تر و در دسترس عموم قرار گیرند. قفل سازها شروع به استفاده از برنج، فولاد و سایر مواد بادوام برای ایجاد قفل های محکمی کردند که می توانست در برابر دستکاری مقاومت کند.


در سال‌های اخیر، فناوری صنعت قفل و کلید را متحول کرده است. قفل های الکترونیکی با سیستم های ورود بدون کلید به طور فزاینده ای محبوب شده اند و راحتی و امنیت بیشتری را ارائه می دهند. قفل‌های بیومتریک که از اثر انگشت یا اسکن شبکیه استفاده می‌کنند، در محیط‌های با امنیت بالا نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.


قفل و کلید بدون شک از آغاز فروتنانه خود راه درازی را پیموده است. آنها از مکانیزم های چوبی ساده به دستگاه های پیچیده ای که هنر را با عملکرد ترکیب می کنند، تکامل یافته اند. امروزه آنها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند و خانه ها، ادارات، وسایل نقلیه و وسایل شخصی ما را ایمن می کنند.


بنابراین دفعه بعد که کلیدی را در یک قفل می‌چرخانید یا یک قفل با طراحی پیچیده را تحسین می‌کنید، لحظه‌ای از تاریخ غنی پشت این اختراع ضروری قدردانی کنید. قفل و کلید واقعاً سزاوار به رسمیت شناختن به عنوان یکی از مبتکرانه ترین مخلوقات بشریت است.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

کرامت اله نیر

کرامت اله نیر

در حال حاضر مطلبی درباره کرامت اله نیر نویسنده مجموعه ای از قفل و کلید ایرانی و خارجی و سیر تحول آنها در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم فریدون قریب

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم فریدون قریب مترجم کتاب مجموعه ای از قفل و کلید ایرانی و خارجی و سیر تحول آنها در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم فریدون قریب

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید