بنر بالای صفحه
نظم گفتار
نظم گفتار

فروش ویژه

کتاب نظم گفتار

معرفی کتاب نظم گفتار

(4)
کتاب نظم گفتار (درس افتتاحی در کلژ دوفرانس)، اثر میشل فوکو ، با ترجمه باقر پرهام ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1399 توسط انتشارات سپهر خرد ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی پالتوئی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 60,000 26%

44,400

60,000 26% 44,400

محصولات مرتبط

(2)
21%
فروش ویژه
(2)
23%
(4)
21%
فروش ویژه
(5)
20%
(2)
21%
فروش ویژه
(1)
21%
فروش ویژه
(1)
21%
فروش ویژه
(1)
21%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(2)
19%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • روز 2دسامبر 1970، در آمفی تئاتر بزرگ کلژ دو فرانس، صدها نفر جمع شده بودند تا به سخنان مردی گوش دهند که در 44سالگی به جانشینی یکی از برجسته ترین و تأثیرگذارترین استادان فلسفه در فرانسه، یعنی ژان هیپولیت، برگزیده شده بود. مرد 44 سالۀ پشت میز خطابه، که درس افتتاحی اش آن جمعیت انبوه را گرد هم آورده بود، کسی نبود جر میشل فوکو، و آنچه وی آن روز خطاب به حضار آن مجلس بیان کرد مضمون همین کتاب کوچک ولی بسیار پراهمیتی است که در دست دارید.

مشخصات محصول

نویسنده: میشل فوکو ویرایش: -
مترجم: باقر پرهام تعداد صفحات: 82
انتشارات: سپهر خرد وزن: 80
شابک: 9786009753772 تیراژ:
اندازه (قطع) : پالتوئی سال انتشار 1399
نوع جلد : شمیز

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

فلسفه شناخت،دانش و دانش اندوزی)

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

میشل فوکو

میشل فوکو

زادۀ پانزدهمین روز اکتبر ۱۹۲۶ در پواتیۀ فرانسه. پدرش، پل فوکو، از جراحان ثروتمند فرانسوی بود.

فوکو با هر معیاری که سنجیده شود، یکی از سرآمدان متفکران قرن بیستم است که ایده‌ها و نظریاتش معمولاً در محافل گوناگون به بحث گذاشته می‌شود.

نظریات فوکو در زمینه‌های گوناگونی چون جامعه‌شناسی، سیاست و تاریخ از مستندترین نظریات یک فیلسوف-متفکر در سده‌های اخیر است؛ برای مثال نظریۀ فوکو دربارۀ زبان، آنجا که معتقد است؛ زبان بازتاب‌دهندۀ حقیقت جهان نیست، بلکه فقط انعکاسی است از تجربۀ شخصی هر فرد یا سیستم.

فوکو دربارۀ پیوند میان زبان و قدرت معتقد است: میان زبان و قدرت، نوعی همبستگی پایاپای وجود دارد، قدرتمندان از زبان برای حفظ و پیشروی پایگاه‌های خود، نوعی استفادۀ ابزاری می‌کنند و از این لحاظ، زبان کارکردی ابزاری پیدا می‌کند.

دهه‌های شصت و هفتاد در فرانسه، دهه‌های پرآشوبی بود و نظام فکری فوکو محصول چنان شرایطی است. فوکو می‌گوید: «هر رابطۀ اجتماعی، رابطۀ قدرت است، البته لزوماً هر رابطۀ قدرت لزوماً به سلطۀ آشکار منجر نمی‌شود.»

میشل فوکو دو بار نیز به کشورمان سفر کرده که حاصل این سفرها، مجموعه گزارش‌ها و یادداشت‌هایی شد که برای روزنامۀ کوریره دلا سرا نوشت.

باید از جامعه دفاع کرد، نظم گفتار، گفتمان و حقیقت، ملاحظاتی دربارۀ مارکس و بررسی یک پروندۀ قتل ازجمله آثار اوست.


مترجم

مختصری درباره مترجم

باقر پرهام

در حال حاضر مطلبی درباره باقر پرهام مترجم کتاب نظم گفتار در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

باقر پرهام

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید