نوروز1403
نقش پنهان نشر تندیس
نقش پنهان نشر تندیس نقش پنهان نشر تندیس

کتاب نقش پنهان نشر تندیس

معرفی کتاب نقش پنهان نشر تندیس

(2)
کتاب نقش پنهان، اثر محمد محمدعلی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1392 توسط انتشارات تندیس ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

کتاب های مرتبط

(4)
18%
فروش ویژه
(4)
1%
(5)
21%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
قیمت قبل
(2)
21%
فروش ویژه
(6)
21%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: محمد محمدعلی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 240
انتشارات: تندیس وزن: 275
شابک: 9789648944891 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار 1392
نوع جلد : شمیز

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمد محمدعلی

محمد محمدعلی

زاده‌ی هفتمین روز ۱۳۲۷ در تهران. ویژگی اصلی آثار محمدعلی نگاه واقع‌گرایانه و ناتورالیستی به زندگی طبقات مردمی است که فقر آن‌ها را احاطه کرده است، اما از نظر شخصیت‌شناسی، شخصیت‌هایی قوی و محکمی هستند. از این لحاظ می‌توان سویه‌های اجتماعی آثار محمدعلی را سویه‌هایی قابل بررسی عمیق دانست. عنصر مرگ نیز در لابه‌لای آثار این نویسنده، عنصری درخور واکاوی است. همچنین مسئله‌ی آب، کمبود این عنصر حیاتی در اقلیم سرزمینی و معضلاتی که این پدیده با خود به همراه دارد از دیگر نکاتی است که عناصر اجتماعی کار محمدعلی را تقویت می‌کند.

رمان‌های محمدعلی از نظرگاه دید روایتی نیز یک ویژگی جالب توجه دارند: راویان متعدد که ما را با رمان‌هایی چند صدایی مواجه می‌کنند؛ راویانی که هریک در پیشرفت و تکامل فرم کامل قصه، نقش منحصربه‌فرد خود را دارند؛ اما نکته اینجاست که به پیروی از آثار مدرن ادبی، با قطعیتی در پایان‌بندی این آثار روبه‌رو نیستیم و نوعی تعلیق پرسش‌محور معمولاً دریچه‌ی پایانی این آثار است.

شاید بتوان محمود سنایی را جدی‌ترین مشوق محمدعلی در دل سپردن هرچه بیشتر به جهان ادبیات دانست. سنایی نخستین کسی بود که نوشته‌های این نویسنده را می‌خواند، تصحیح می‌کرد و مشوق او در نویسندگی بود. او حتی در دوران دبیرستان بازیگر تئاتر هم بود، بازیگر آثاری که ایرج امامی آن‌ها را کارگردانی می‌کرد.

محمدعلی همچنین سردبیری تعدادی از نشریات ادبی را بر عهده داشت و جوایزی همچون جایزه نخست یلدا را برای رمان «برهنه در باد» از آن خود کرد.

از ما بهتران، آدم‌ و حوا، قصه تهمینه، نقش پنهان، دریغ از روبه‌رو، جمشید و جمک و شاملویی که من می‌شناختم از جمله آثار ادبی محمد محمدعلی در جهان ادبیات است.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید