باغ وحش شیشه ای نشر افراز
باغ وحش شیشه ای نشر افراز

فروش ویژه

کتاب باغ وحش شیشه ای نشر افراز

معرفی کتاب باغ وحش شیشه ای نشر افراز

(2)
کتاب باغ وحش شیشه ای (نمایشنامه های برتر جهان 2)، اثر تنسی ویلیامز ، با ترجمه منوچهر خاکسار هرسینی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات افراز ، به چاپ رسیده است. این محصول به تیراژ 300 جلد، در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 160,000 26%

118,400

160,000 26% 118,400

محصولات مرتبط

(4)
26%
فروش ویژه
(2)
25%
فروش ویژه
(4)
25%
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(6)
29%
فروش ویژه
(5)
26%
فروش ویژه
(5)
21%
فروش ویژه
(2)
1%
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
1%

مشخصات محصول

نویسنده: تنسی ویلیامز ویرایش: -
مترجم: منوچهر خاکسار هرسینی تعداد صفحات: 160
انتشارات: افراز وزن: 200
شابک: 9789647640305 تیراژ: 300
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

(نمایشنامه ی آمریکایی،قرن20م،،برنده جایزه حلقه ی منتقدان تئاتر نیویورک)

چکیده

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

چکیده

معرفی مختصر کتاب کتاب حاضر از سه بخش تشکیل شده است. در بخش اول به زندگی‌نامه‌ی تنسی ویلیامز، نویسنده‌ی نمایش‌نامه، و نکاتی درباره‌ی این نمایش پرداخته شده است. بخش دوم به متن نمایش‌نامه و بخش سوم به نقد ادبی آن اختصاص یافته است. آن‌چه می‌توان فهمید این است که ویلیامز این نمایش‌نامه را تحت تاثیر واقعیت‌های زندگی خود نوشته است. "تام"، خود تنسی است و "لورا" خواهر وی رزاست. در حقیقت ویلیامز احساس مسئولیت زیادی در برابر خواهر خود می‌کرده و سعی داشته به هر طریقی که شده مشکلات روحی وی را حل کند. باغ وحش شیشه‌ای اولین اثر موفق و بزرگ تاتری تنسی ویلیامز بوده و این نمایش‌نامه او را مهم‌ترین نمایش‌نامه‌نویس دوران بعد از جنگ ساخته است. "راجربی. استاین" درباره‌ی آن می‌گوید: "عظمت "باغ وحش شیشه‌ای" به عنوان یک قطعه‌ی هنری و یک بیانیه‌ی انسانی، نهایتا نهفته در بینش ویلیامز از افراد، جامعه و ابعاد تجربیات دینی است که آن را به طور ظریف و شاعرانه‌ای به توازن می‌رساند". شخصیت‌های سازنده‌ی باغ‌وحش شیشه‌ای عبارت‌اند از: ـ اماندا ویتگفیلد: مادر که زن کوچک‌اندامی زنده‌دل اما مغشوش است ـ لورا وینگفیلد: دختر که بر اثر یک بیماری در کودکی فلج شده و یک پایش از دیگری کوتاه‌تر است، جدایی اجتماعی او به جایی رسیده که او خود جزئی از عروسک‌های کلکسیونش می‌شود و تا حدی ظریف و شکننده می‌شود که دیگر نمی‌توان او را از قفسه برداشت. ـ تام وینگفیلد: پسر، قصه‌گوی نمایش؛ شاعری که در یک انبار شاغل است. طبیعتش سرسخت و ظالم نیست ولی از آن‌جایی که باید خود را از این دام رها سازد، لازم است ترحم را کنار بگذارد. ـ جیم اوکانر: خواستگار، مردی جوان، خوب و معمولی است. داستان در هفت پرده شکل می‌گیرد. خانواده‌ای سه نفره شامل مادر، پسر، دختر با وضع اقتصادی نامناسب، در کنار یک‌دیگر روزگار می‌گذرانند. مادر خانواده در تخیلات خود غرق شده و همیشه ادعا می‌کند ثروتمندترین و سرشناس‌ترین مردان منطقه خواستگاران وی بوده‌اند. پدر روزی بی‌خبر آن‌ها را رها کرده و رفته است. تام در حقیقت نان‌آور و مرد خانواده است که فقر و هم‌چنین گوشه‌گیری و انزوای خواهر بر او فشار زیادی وارد می‌کند. لورا، خواهر بزرگ‌تر تام، اعتماد به نفس پایینی دارد و در هیچ‌کاری موفق نیست، تنها سرگرمی او جمع‌آوری حیوانات شیشه‌ای ظریف و کوچک است. مادر فکر می‌کند اگر لورا ازدواج کند مشکلاتش کمتر خواهد شد، به همین‌ دلیل از تام می‌خواهد تا خواهرش را با یکی از دوستان خود آشنا کند و زمینه‌ی ازدواج آن‌ دو را فراهم نماید اما... بخش سوم کتاب و نقد ادبی به نقد باغ‌وحش شیشه‌ای به قلم راجر ب. استاین با نام "فاجعه و خشونت" اختصاص دارد. وی بر این باور است که: "بصیرت سرد و غم‌افزای ویلیامز در باغ‌وحش شیشه‌ای به تکامل می‌رسد".

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

تنسی ویلیامز

تنسی ویلیامز

زاده ۲۶ مارس ۱۹۱۱ در کلمبوس می‌سی‌سی‌پی. تنسی در سال‌های کودکی، زندگی مدلِ‌ کولی‌واری داشت و به همراه خانواده مدام از این شهر به آن شهر نقل مکان می‌کرد. شاید این نوع زندگی در دل خود جنبه‌های مثبت فراوانی برای خانواده ویلیامز نداشت؛ چرا که با سکونت در سنت لوئیز در سال ۱۹۱۸، کوهی از مشکلات بر سر این خانواده آوار شد و پدر دائم‌الخمر شد. این کشاکش و فراز و فرود زندگیِ خانوادگی، در آثار اولیه تنسی بازتابی مشهود دارد. او سال‌ها بعد درآن‌باره ‌گفت: «حس نمی‌کردم خانه برای من پناهگاه خوبی است، البته دنیای بیرون هم چندان تعریفی نداشت.»

تحصیلات آکادمیک ویلیامز در دانشگاه میسوری سپری شد و همین سال‌ها بود که داستان‌نویسی و شعر هم برای او به مقولاتی جدی تبدیل شدند. نوشتن فرآیندی بود که ویلیامز حتی در سخت‌ترین شرایط به آن وفادار باشد. نخستین داستانش در مجله وایرتیلر به چاپ رسید و نخستین نمایشنامه‌ای که از او اجرا شد یک نمایشنامه‌ی کوتاه با عنوان قاهره، شانگهای، بمبئی بود که در سالن تئاتری کوچک به اجرا درآمد. نقد صریح سیاسی-اجتماعی جامعه‌ی امریکا، موضوعی بود که از همان نخستین آثار خلق‌شده‌ی ویلیامز به‌وضوح قابل مشاهده است. او آدم‌هایی را به‌عنوان شخصیت‌های اصلی آثارش خلق می‌کرد که بسیاری از نویسندگان آن زمان‌ها، اقبالی به آن‌ها نشان نمی‌دادند، چرا که به‌زعم آن‌ها طبقه‌ی بورژوا، که مخاطبان اصلی سالن‌های تئاتر بودند با این شخصیت‌ها همراهی نمی‌کردند، اما در این میان، ویلیامز یک نوآورِ به تمام معنا بود.

تنسی ویلیامز از بزرگ‌ترین ستارگان جهان ادبیات است که با فرم و محتوای جذاب آثار خود و به‌خصوص نمایشنامه‌هایش، شمایلی ماندگار از خود به جای گذاشته است.

کامینو رئال، اتاق تاریک، گربه روی شیروانی داغ و باغ‌وحش شیشه‌ای از جمله آثار ترجمه شده‌ی تنسی ویلیامز به زبان فارسی است.


مترجم

مختصری درباره مترجم

منوچهر خاکسار هرسینی

در حال حاضر مطلبی درباره منوچهر خاکسار هرسینی مترجم کتاب باغ وحش شیشه ای نشر افراز در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

منوچهر خاکسار هرسینی

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید