بنر بالای صفحه
گزارش ها
گزارش ها

فروش ویژه

کتاب گزارش ها

معرفی کتاب گزارش ها

(2)
کتاب گزارش ها، اثر جلال آل احمد ، با ترجمه مترجم زهرا یزدان نژاد ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول توسط انتشارات فردوس ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی رقعی، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
موجود
قیمت ایده بوک: 65,000 21%

51,350

65,000 21% 51,350

محصولات مرتبط

(2)
22%
فروش ویژه
(2)
19%
(2)
22%
فروش ویژه
(4)
21%
فروش ویژه
(2)
21%
فروش ویژه
(4)
26%
فروش ویژه
(5)
قیمت قبل
(2)
26%
فروش ویژه
(4)
19%

فهرست

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

  • کتاب گزارش ها نشر فردوس نویسنده آل احمد منتشر شد
    کتاب «گزارش‌ها» مجموعه‌ی گزارش‌ها، گفتار و سفرنامه‌های کوتاه به قلم «جلال آل‌احمد» است که گزینش و ویرایش آن توسط «مصطفی زمانی‌نیا» انجام گرفته است. جلال آل‌احمد مطالب این کتاب را در یک مقطع زمانی ده ساله از سال 1337 تا 1347 به موازات سایر آثارش نوشته است. «سفری به شهر بادگیرها»، «گزارش هفتمین کنگره‌ی مردم‌شناسی»، «نگاهی به طرز عمل مذهب در جامعه‌ی ایران»، «مهرگان در مشهد اردهال»، «آیین فصل»، «گزارشی از خوزستان»، «کارنامه‌ی دوماهه‌ی هاروارد» و «گذری به حاشیه کویر» عنوان مطالبی است که در
...
  • این کتاب آمده است. در بخشی از سفری به شهر بادگیرها که سفرنامه‌ی یزد است می‌خوانیم: «در یزد، آب، آفتابی نیست. مخفی است. 40-50 متر زیرزمین است. باید از پلکان تاریک و مرطوب و خنک "جوها" سرازیر بشوی و مواظب باشی پایت نلغزد و وقتی از تشنگی به جان آمدی، به مجرای قنات برسی و ببینی که زن‌ها نشسته‌اند و در آن تاریکی زیرزمین، رخت یا ظرف می‌شویند و بوی گند در فضاست و تشنگی فراموشت بشود و خستگی فشار بیاورد و ندانی از این همه پله چه طور بالا بروی. از پلکان جوی مسجد جامع که پایین می‌رفتم، مردی، مادرزاد، در آب‌نمای گرد آن غسل می‌کرد... یزد و اطرافش در حدود صد قنات بزرگ دایر دارد. علاوه‌بر بیست‌تایی قنات بایر و قنات‌های کوچک شخصی و اربابی. طول قنات‌ها تا ده پانزده فرسخ هم می‌رسد و عمق بعضی از چاه‌های پیشکار تا 120 متر است. خرج لاروبی قنات‌ها از سالی ده نیم (یعنی 5 درصد) تا نصف درآمد آن‌هاست. به تفاوت. قنات‌هایی هم در حومه‌ی یزد هست که تمام عوایدش را باید صرف لاروبی کنند.» 

مشخصات محصول

نویسنده: جلال آل احمد ویرایش: -
مترجم: مترجم زهرا یزدان نژاد تعداد صفحات: 192
انتشارات: فردوس وزن: 245
شابک: 9782000056331 تیراژ:
اندازه (قطع) : رقعی سال انتشار -

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

جلال آل احمد

جلال آل احمد

در حال حاضر مطلبی درباره جلال آل احمد نویسنده گزارش ها در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


مترجم

مختصری درباره مترجم

مترجم زهرا یزدان نژاد

در حال حاضر مطلبی درباره مترجم زهرا یزدان نژاد مترجم کتاب گزارش ها در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، مترجمان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد مترجمان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از مترجم، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن مترجم در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این مترجم را می شناسید یا حتی اگر خود، مترجم هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

مترجم زهرا یزدان نژاد

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید