بنر بالای صفحه
شاخ نبات حافظ
شاخ نبات حافظ شاخ نبات حافظ

کتاب شاخ نبات حافظ

معرفی کتاب شاخ نبات حافظ

(5)
کتاب شاخ نبات حافظ (شرح غزل ها همراه با مقدمه،تلفظ واژگان دشوار،درست خوانی ابیات و فرهنگ اصطلاحات عرفانی)، اثر محمدرضا برزگرخالقی ، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این محصول در سال 1401 توسط انتشارات زوار ، به چاپ رسیده است. این محصول در قطع و اندازه‌ی وزیری، در سایت ایده بوک قرار دارد. دانلود pdf و ارسال رایگان
ناموجود

این محصول ممکن است با عنوان یا انتشارات دیگری موجود باشد، مجموعه آنها را اینجا ببینید.

محصولات مرتبط

(5)
1%
(2)
25%
فروش ویژه
(2)
1%
(2)
16%
(2)
29%
فروش ویژه
(6)
22%
قیمت قبل
فروش ویژه
(2)
26%
فروش ویژه
(1)
26%
فروش ویژه
(5)
3%
(1)
26%
فروش ویژه

مشخصات محصول

نویسنده: محمدرضا برزگرخالقی ویرایش: -
مترجم: - تعداد صفحات: 1146
انتشارات: زوار وزن: 1670
شابک: 9789644011635 تیراژ:
اندازه (قطع) : وزیری سال انتشار 1401

معرفی محصول

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایده‌بوک

کتاب شاخ نبات حافظ اثری از محمدرضا برزگر خالقی است؛ این کتاب سعی کرده حافظ را به شیوه‌ای دیگر تحریر کند تا شأن و ارزش آثار حافظ حفظ شود و آنگونه که مستحق آثار گران‌قدر این شاعر نامی است با او رفتار شود.


برزگر خالقی در این کتاب تلاش کرده که شرح غزلیات حافظ را به همراه آموزش تلفظ صحیح کلمات سخت به رشته تحریر در بیاورد و در کنار این موارد شیوه درست حافظ خوانی، تلفظ صحیح ابیات، کلمات و اصطلاحات عرفانی آن را بیان کند.


این اثر را می‌توانید به عنوان یک مجموعه کامل در نظر بگیرید چراکه در یک جلد سعی شده است مجموعه‌ای از غزلیات حافظ با ... معنی و مفهوم کامل شرح داده شود و خواننده در پایان کتاب می‌تواند از بخش فرهنگ اصطلاحات عرفانی بهره‌مند است.


از آنجایی که این کتاب تک‌ جلدی است شاید در نگاه اول کتابی بزرگ و سنگین به نظر برسد اما شیرینی و شیوایی غزلیات حافظ از یک سمت و توضیحات روان و تفسیرهای قابل فهم استاد برزگر از سمتی دیگر باعث می‌شود که مطالعه این کتاب جذاب و راحت باشد.


در کتاب فوق تلاش شده تا تمام کلمات و اصطلاحاتی که از نظر معنا و تلفظ با ادبیات امروز فاصله دارد مورد بررسی قرار گرفته و مفهوم و معنای آن‌ها به وضوح و به درستی توضیح داده شود، ینابراین مطالعه آن سبب می‌شود سواد ادبی و دایره لغات شما افزایش یابد.


بنابراین می‌توان چنین ادعا کرد که نگارش این کتاب جهت حفظ رابطه نسل امروز با حافظ بسیار مهم است چراکه فاصله شدیدی که بین ادبیات امروزی با ادبیات حافظ ایجاد شده می‌توان باعث سست شدن پیوند نسل امروز با حافظ شود.


این در حالی است که تاریخ ادبیات ایران مدیون شاعرانی همچون حافظ است و بنابراین بسیار مهم است که نسل امروز بتواند با حافظ ارتباط برقرار کند و ارزش و جایگاه این شاعر بزرگ را در فرهنگ و تاریخ ایران درک کند.


 


درباره کتاب شاخ نبات حافظ


هیچ ایرانی را نمی‌توان یافت که عمیقا بگوید حافظ را دوست‌ ندارد یا احساسی به آثار و شخصیت والای او ندارد؛ چراکه حافظ بخشی از فرهنگ غنی ایران و آثار او بخش ارزشمندی از ادبیات و تمدن ایران را تشکیل می‌‌دهد.


در واقع فاصله‌ای که میان نسل امروزی با حافظ و غزلیات تو افتاده به این دلیل است که اکثر افراد در تلفظ صحیح کلمات و اصطلاحات آثار حافظ، روان‌خوانی و شیواخوانی غزلیات، یا مفهوم و معنای واقعی غزلیات او دچار مشکل هستند.


شکاف ادبی بین ادبیات امروزی با ادبیات حافظ باعث شده است که اکثر ما نتوانیم آثار و غزلیات حافظ را آنگونه که شایسته آن است دریابیم یا معنا و مفهوم آن را با تمام وجود دریابیم و محمدرضا برزگر به خوبی این مشکل را درک و چاره‌جویی کرده است.


مخاطب با خواند کتاب شاخ نبات حافظ با تلفظ صحیح کلمات خاص، معنا و مفهوم اصطلاحات و ابیات، شیوا خوانی غزلیات حافظ به خوبی آشنا می‌شود و این اثر تلاش کرده تا پیوند میان افراد با حافظ و آثار او را مرمت کند.


حافظ، بخشی از فرهنگ و تمدن قابل افتخار ایران است و آثار و غزلیات بی‌نظیر او با رسوم، زندگی، روحیات و... ایرانیان عجین شده  است؛ آنچه که باعث می‌شود برخی از خواندن غزلیات عرفانی و روح‌بخش حافظ فاصله بگیرند عدم توانایی در تلفظ صحیح کلمات خاص و روان‌خوانی اشعار این شاعر بزرگ است.


کتاب فوق با محتوای آموزشی که در خلال ارائه غزلیات حافظ دارد به نحوه کمک می‌کند این آثار ارزشمند را آنگونه که شایسته است بخوانیم؛ با خواندن شیوای این غزلیات و اثر روحی فوق‌العاده‌ای که در انسان می‌گذارند به حافظ و اشعار او علاقه بیشتری پیدا خواهید کرد.


کتاب شاخ نبات حافظ جزء کتاب‌هایی است که ارزش حافظ و اشعار او را به خوبی درک کرده و رسالت خود را در برابر آموزش و علاقه‌مند کردن افراد به این اشعار به خوبی انجام داده است؛ بنابراین مطالعه این کتاب به علاقه‌مندان به حافظ و دنیای شعر و ادبیات توصیه می‌شود.

نویسنده

مختصری درباره نویسنده

محمدرضا برزگرخالقی

محمدرضا برزگرخالقی

در حال حاضر مطلبی درباره محمدرضا برزگرخالقی نویسنده شاخ نبات حافظ در دسترس نمی‌باشد. همکاران ما در بخش محتوا، به مرور، نویسندگان را بررسی و مطلبی از آنها را در این بخش قرار خواهند داد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایده‌بوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

کد امنیتی ثبت نظر

با ثبت دیدگاه، موافقت خود را با قوانین انتشار دیدگاه در ایده بوک اعلام می‌کنم.

پرسش خود را درباره این محصول ثبت کنید